Octaver tot lage E

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

viersnaar schreef: Ik vraag me altijd af in hoeverre het tracken ook afhankelijk is van allerhande andere factoren ['hardheid' aanslag/ wáár je aanslaat/ welk element je gebruikt [neck of brug] /output/ kabel [?]].
Weet nog goed dat ik vóór ik de EBS aanschafte behoorlijk wat recensies had gelezen', en daar waren dan zinnen te lezen als 'trackt als een Aboriginal' en diverse superlatieven voor hoe geniaal dit pedaal, tot de lage E aan toe met gemak kon tracken. Ik geloof niet dat ik 10 minuten nodig heb gehad, voor het pedaal weer te koop stond omdat ik de tracking waardeloos vond. [toen las ik nog recensies, nu geloof ik alleen nog mezelf, zeker wat betreft effecten]
Fair point, absoluut.
Zelf testen in je eigen setup, met je eigen vingers, is het enige wat echt werkt bij het zoeken van passende pedalen.
Toen ik voor het eerst een Octamizer aansloot vond ik het een waardeloos prul. Tot ik korte noten, strak aan de brug aangeslagen, met een duidelijke articulatie probeerde. Was nog altijd niet mijn smaak maar, deed in ieder geval wat de reviews omschreven...

Tegenwoordig hebben mijn vingers sneller dan mijn hoofd in de gaten waar een effect om vraagt.. dat dan weer wel.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

R.E.D. schreef: 3leaf mag dan een klein (eenmans?) bedrijfje zijn, maar het is een behoorlijk prijzig apparaat, en dan verwacht ik toch wat meer kwaliteitscontrole.

Gisteren overigens een T-16 van COG effects besteld; ik ben erg benieuwd.
https://www.cogeffects.co.uk/t-16-octave.php
In totaal heb ik een stuk of 7 pedalen van 3Leaf gehad en nog nooit problemen ondervonden. En altijd goeie service van Spencer.. helaas zijn er altijd de uitzonderingen..

Oei, grappig ding die T-16. Laat je je bevindingen horen?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Om nog even mee te nemen; het is vaak raadzaam om de snaren boven de kam en onder de brug te dempen met dempingsmateriaal (sok bv) omdat deze ook harmonieën creëren die een octaver in de war kunnen brengen.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Bernardduur schreef:Om nog even mee te nemen; het is vaak raadzaam om de snaren boven de kam en onder de brug te dempen met dempingsmateriaal (sok bv) omdat deze ook harmonieën creëren die een octaver in de war kunnen brengen.
beetje omslachtig om alleen voor een octaver je hele sound te gaan veranderen en een sok tussen je snaren te duwen. Beter kun je gewoon goed leren afdempen ipv hulpmiddelen te gebruiken.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik vind die Octavbre in dit filmpjes wel een beetje bescheten klinken, net alsof er een soort vieze overdrive overheen zit. Die Tim mod versie klinkt veel beter en cleaner.

Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

Wat ik bij de linker hoor zou ik slechte tracking noemen. Elke noot schiet op en neer, geen constante toon te bekennen. Zou dat er ook een van de eerste 150 zijn?
De rechter heeft een veel meer constante toon. Althans, zo klinkt het voor mij.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Het geeft me ahv dat filmpje in ieder weinig vertrouwen om er zoveel geld voor neer te tellen.
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

SpcMnk schreef:Oei, grappig ding die T-16. Laat je je bevindingen horen?
Net binnen. Eerste indruk: heel gaaf! Met de juiste instelling van de toonfilter (tussen 1 en 2 uur) heel OC2-achtig, maar dan met betere tracking. En dan ook nog in een piepklein kastje, dus erg pedaalbord-vriendelijk.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Op het demo filmpje komt dat ding totaal niet uit de verf omdat er steeds een of ander fuzz kastje voor wordt gezet. Waardeloos..
Plaats reactie