Octaver tot lage E

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Markmoos
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2006, 15:35

Octaver tot lage E

Bericht door Markmoos »

Ik ben op zoek naar een octaver die bruikbaar is tot een lage E. Ik heb het volgende lijstje al versleten:

Boss OC-2 (lekkere synthy sound, maar gaat maar tot G)
EBS Octabass (goede tone, maar zelfs bij de lage A heeft hij moeite met de tracking)
MXR Bass Octave Deluxe (goede tracking tot lage F#, maar geeft vervelende bijgeluiden wanneer gebruikt icm distortion)
EH Micro Pog (Beste tracking, slechtste tone)
Digitech Whammy IV (Te groot en onhandige voeding)
Line6 M5 (Best okee, groot en onhandige voeding)

Ik ben dus op zoek naar een octaver met een bereik tot de lage E, goede tracking, kleine footprint, liefst polyfoon, dus ik denk dat ik een digitale octaver nodig heb maar met een lekkere analoge synthy tone. Hebben jullie tips waar ik naar zou kunnen kijken? Hoe bevalt bijvoorbeeld de Mooer Pitch Box?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ben benieuwd of hier nog iemand wat aan toe te voegen heeft?
Ik heb de meeste uit jouw lijstje ook gehad, en vind de tracking vaak tegenvallen. [vooral bij de MXR en de EBS kan ik niet begrijpen dat mensen die accepteren; dat 'wobbelt' toch alle kanten op!]
Heb nu alleen nog de Micro POG, en die bevalt mij uitstekend.

Naast de exemplaren in jouw lijstje heb ik ook nog de Boss OC-3, de Mooer Pure Octave en de Aguilar Octamizer gehad, maar gezien jouw beweegredenen bij onderstaand lijstje, zul je 'het' waarschijnlijk ook niet vinden op een van deze 3.

Succes... ben wel benieuwd waar je op uit gaat komen.
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Afbeelding

of

Afbeelding

Digitaal is bijna de enige oplossing denk ik. Analoge octavers gaan nooit zulke lage frequenties strak weer kunnen geven.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Je hebt het zelf al aardig opgesomd. Mijn mening:
OC-2: beste toon van alle octavers, helaas wat tonesuck zoals alle boss pedalen. Tracking tot lage C ongeveer
Micropog: beste tracking van alle octaver pedalen, maar klinkt een stuk klinischer en lang niet zo organisch als de OC-2.
EBS: ongeveer hetzelfde qua tracking als de OC-2. Klinkt voor mij veel te dof.

Vraag is waarom je perse tot een lage E wilt gaan? Dat wordt sowieso een beetje een lage brij lijkt mij. De meeste analoge octavers (op de Micropog na) tracken maar goed tot de lage C. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn omdat dat ook het mooiste 'gebied' is om een octaver te gebruiken naar mijn mening.

Die Droptune ken ik zelf niet, maar daar hoor je ook wisselende verhalen over.
Laatst gewijzigd door basloze fret op 31 okt 2013, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

De Micro POG is digitaal, niet analoog. Yessir.
Gebruikersavatar
Markmoos
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2006, 15:35

Bericht door Markmoos »

Ik kom net de Mooer Pure Octave tegen, lijkt 'n soort Micro Pog kloon:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OTGVAF8V3zs[/youtube]

Lekker klein formaat, goedkoop, maar het lijkt alsof de tone een beetje wobbelt? Worden jullie er ook een beetje zeeziek van?
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

De EHX Ring thing tracked ook heel aardig. Vergeet ook de pog2 niet, die heeft best iets meer geluidsmogelijkheden. Digitech's whammy 5 heeft trouwens aanzienlijk verbeterde tracking t.o.v z'n voorganger.

Bij allen durf ik niet op de lage E te commenten, kan van het weekend de Pog2 en w5 checken voor je.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Daarbij is denk ik ook de vraag of het lekker blijft klinken. Een octaaf lager dan de E-snaar is +/-20 hertz. Dat is ongeveer het laagste wat een mens kan horen. Daarnaast heb ik ook het idee dat je dan minimaal over een flinke PA moet spelen. Echt laag moet je voelen :jam: .
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Len schreef: Digitech's whammy 5 heeft trouwens aanzienlijk verbeterde tracking t.o.v z'n voorganger.
hoe bevalt de Whammy 5? Ik wil er misschien ook eentje kopen maar dan voor mijn gitaar. Ik twijfel nog over een Whammy DT of een Whammy 5.
Gebruikersavatar
Senneman
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mei 2013, 21:17

Bericht door Senneman »

Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ik zoek ook een dergelijk apparaat... Ik vind die POG2 qua mogelijkheden (ook oktaven UP !) een gaaf ding, alleen jammer van die schuifpotmeters. Die zijn erg storingsgevoelig. Had liever draaipots daarvoor in de plaats gezien.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

basloze fret schreef:
Len schreef: Digitech's whammy 5 heeft trouwens aanzienlijk verbeterde tracking t.o.v z'n voorganger.
hoe bevalt de Whammy 5? Ik wil er misschien ook eentje kopen maar dan voor mijn gitaar. Ik twijfel nog over een Whammy DT of een Whammy 5.
Op gitaar erg goed, moet op bas nog proberen. Ik ken de 4 alleen van filmpjes maar de tracking voorheen vond ik echt beroerd, ook al was die 56k-inbelmodem-rinkel onderdeel van het karakter wat in talloze nummers te horen is. De 5 is 'glitch free' en eigenlijk ook wat steriel, maar tracking is vergelijlbaar met mijn POG2. Gelukkig heeft de 5 een 'classic' stand die ik uiteindelijk het meeste gebruik :oops: .
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Voor een 'perfecte' tracking op de lage E heb je wel iets digitaals nodig........ analoog krijgt dan gewoon te weinig input om goed te tracken!

Verder mis ik op de lijst de Ampeg Subblaster en de MicroSynth....... de Ampeg is trouwens een 1:1 kloon van de microsynth :)
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

En hoe is de Markbass Supersynth?
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

De sub blaster heb ik laatst met wat aanpassingen gekloond, best een fijne octave down, maar haalt (in mijn geval) de lage D niet, vanaf de lage F gaat het best goed...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JeqHHm2sKUw[/youtube]

Afbeelding
Afbeelding
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Plaats reactie