Octaver tot lage E

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Weet iemand hoe de MXR M103 is?
En de EHX Multiplexer?
Iemand een andere aanrader onder de €100?

Ik ben op zoek naar een pedaal dat mijn iets dikker maakt (Ik overweeg de Hartke XLR Bass Attack ook ivm de harmonics-knop) en een octaver lijkt me daarvoor interessant.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Multiplexer heb ik gehad. Snoept altijd iets van je originele signaal weg omdat je je clean kanaal blend met het effect. Lijkt me niet geschikt voor jouw doeleinde. :)
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ik heb die MXR bass octaver deluxe gehad, voor € 80 tweedehands uit Japan laten komen, maar ik merkte een soort 'drempel' dwz als je ingangssignaal onder een bepaald niveau komt dan reageert de octaver anders, er komt een ander soort geluid uit. Dat zal wel met een intern potmetertje te herstellen zijn, maar ik ging me er aan storen en heb 'm verkocht. Maar misschien was het exemplarisch en hebben anderen er dus geen last van.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Even het octaver topic weer ophalen. Mijn octaver zoektocht gaat door. Kort samengevat: de OC-2 is voor mij de beste sound maar matige tracking, MicroPog heeft de beste tracking maar klinkt te digitaal en te iel en totaal niet inspirerend. Ik wil graag een middenweg; wel die mooie analoge (synthy) octaver sound maar met wat betere tracking dan de OC-2. Ik dacht aan de Mxr of de Aguilar? wat zijn de ervaringen hier met deze twee en zijn er nog andere octavers die ik over het hoofd zie?

Qua octavers heb ik gehad: EBS, OC-2, Octave Mulitplexer, EHX Micro Bass synth, MicroPog. Octavers uit diverse multi-effecten.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

De mxr klinkt een beetje hetzelfde als de OC-2 (je hebt wel de 2 octave down optie niet) en heeft een iets betere tracking dan de OC-2, maar die komt echt niet in de buurt van de tracking van de POG's.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Tja, blijft lastig. Zelf heb ik de zoektocht maar opgegeven; volgens mij bestaat die ideale octaver niet [goede tracking maar toch zo klinken als de OC2].

De EHX, EBS, MXR en Aguilar heb ik ook gehad, en waren het allemaal zéker niet.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

viersnaar schreef:Tja, blijft lastig. Zelf heb ik de zoektocht maar opgegeven; volgens mij bestaat die ideale octaver niet [goede tracking maar toch zo klinken als de OC2].

De EHX, EBS, MXR en Aguilar heb ik ook gehad, en waren het allemaal zéker niet.
Dus de Boss OC2 is de beste optie ?
Wat is dan het verschil tussen de OC 2 en de OC3 ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

Ik heb er massa's geprobeerd, heb momenteel nog een oc2, ebs en de mxr, de mxr lijkt me zowat een combinatie van de twee voorgaande. De pog heb ik overwogen maar klinkt inderdaad steriel, de aguilar blijft heel trouw aan de originele sound van de bas (zoals meerdere aguilar pedalen) maar biedt weinig meerwaarde vond ik, klonk wat plattekes. Ik heb al goeie dingen gelezen over de taurus (mk2), maar zelf nooit geprobeerd. Ik ben voorlopig content met de octavers die ik heb.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

viersnaar schreef:De EHX, EBS, MXR en Aguilar heb ik ook gehad, en waren het allemaal zéker niet.
Vanwaar de Mxr en de Aguilar niet?

Voor gewone bas vind ik de tracking van de OC-2 overigens goed genoeg. Probleem is dat ik hem ook wil gebruiken op mijn contrabas en daar faalt de OC-2 behoorlijk.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Ik ben eigenlijk nog wel echt tevreden met de tracking van mijn OC-2, maar ik moet er dan wel bij zeggen dat ik vrijwel nooit (met de octaver aan, uiteraard) lager dan een C speel, en ik hou mijn noten dan ook niet lang aan (zodat hij geen tijd heeft om te glitchen :) )
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »



Erg prijzig pedaal maar doet wat je zoekt. Goeie tracking en OC2 sound + meer. Ik heb hem een tijd gehad en vond hem echt waanzinnig.. maar draaide altijd een OC2 sound in.. dus heb nu enkel nog OC2's

TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

Die Octabvre heb ik ook gehad. Die trackte echt voor geen meter, zelfs niet bij mijn Precision, die met een OC2 prachtig klinkt.
Na wat discussie met de bouwer, en nadat ik hem wat opnames als bewijs heb gestuurd, heb ik het pedaal terug gestuurd.

Ik hoopte nog dat het aan het exemplaar lag, maar hij beweerde dat hij bij hem goed functioneerde...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

dan heb jij er waarschijnlijk een van de eerste 150 (? ofzoiets was het) gehad. Die hadden moeite met bepaalde inputs. Spencer heeft op een gegeven moment een correctie gedaan. Die ik had trackte in ieder geval als de beste. Met zowel passief laag impedantie pickups als actieve hoge output bassen.

De 'Tim Tuned' versie zou ik wel nog eens aan de tand willen voelen...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

R.E.D. schreef:Die Octabvre heb ik ook gehad. Die trackte echt voor geen meter, zelfs niet bij mijn Precision, die met een OC2 prachtig klinkt...
Ik vraag me altijd af in hoeverre het tracken ook afhankelijk is van allerhande andere factoren ['hardheid' aanslag/ wáár je aanslaat/ welk element je gebruikt [neck of brug] /output/ kabel [?]].
Weet nog goed dat ik vóór ik de EBS aanschafte behoorlijk wat recensies had gelezen', en daar waren dan zinnen te lezen als 'trackt als een Aboriginal' en diverse superlatieven voor hoe geniaal dit pedaal, tot de lage E aan toe met gemak kon tracken. Ik geloof niet dat ik 10 minuten nodig heb gehad, voor het pedaal weer te koop stond omdat ik de tracking waardeloos vond. [toen las ik nog recensies, nu geloof ik alleen nog mezelf, zeker wat betreft effecten]
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

SpcMnk schreef:dan heb jij er waarschijnlijk een van de eerste 150 (? ofzoiets was het) gehad. Die hadden moeite met bepaalde inputs. Spencer heeft op een gegeven moment een correctie gedaan.
Dat zou best kunnen. Maar het hele gedoe samen met de kosten (invoerrechten krijg je niet terug he) hebben dit pedaal een beetje voor me bedorven...
Ik kreeg het noch met een passieve P, noch met een MTD 535 mooi aan het tracken (en mijn OC2 dus wel). 3leaf mag dan een klein (eenmans?) bedrijfje zijn, maar het is een behoorlijk prijzig apparaat, en dan verwacht ik toch wat meer kwaliteitscontrole.
viersnaar schreef: Ik vraag me altijd af in hoeverre het tracken ook afhankelijk is van allerhande andere factoren ['hardheid' aanslag/ wáár je aanslaat/ welk element je gebruikt [neck of brug] /output/ kabel [?]].
Tuurlijk zijn allerlei factoren van belang. Daarom heb ik de OC2 en de Octabvre onder dezelfde omstandigheden, met dezelfde bas, voeding, plaats in de signaalketen, etc, getest.

Gisteren overigens een T-16 van COG effects besteld; ik ben erg benieuwd.
https://www.cogeffects.co.uk/t-16-octave.php
Plaats reactie