Defecte Akai Deep Impact: alle ledjes branden

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Defecte Akai Deep Impact: alle ledjes branden

Bericht door Vincent »

Ik heb mijn Akai Deep Impact sinds een jaar of 2 (zonde, ik weet het) weer eens aangesloten en als ik de adapter inplug branden alle ledjes (88 op display, 3 ledjes van input volume, on/off led) tegelijk en krijg ik alleen originele signaal door. Gebeurt met diverse adapters (originele, one spot, nog een andere) en in diverse stopcontacten. Het enige wat ik via google kan vinden is dat de gesoldeerde verbindingen na verloop van tijd misschien nagekeken moeten worden. De 9V input is al eens gerepareerd overigens omdat hij nogal regelmatig uitviel. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Thanks!
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Sorry vincent, maar even totaal off-topic:

Ik heb onlangs zo'n AKAI gekregen van iemand, omdat hij hem niet meer gebruikte...
Klopt het dat die dingen grof geld waard zijn???

Ps. ik zag laatst iemand een videokaart tot 200 graden verwarmen waarna alle soldeerverbinding weer 'goed' waren.
Ik heb dit echter alleen gezien en vind het een wat gevaarlijke oplossing. Maar goed, misschien kun je er wat mee...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Je zou eens met een multimeter wat verbindingen kunnen gaan nalopen. Misschien dat je het probleem zelfs al ziet als je 'm open schroeft :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De Akai's zijn berucht om hun slechte soldeer verbindingen..... daarnaast goedkoep potmeters en jacks om maar verder te gaan! Ik zou iig de verbindingen rond de jacks effe nalopen en kijken of die nog goed eruit zien. Let op koude soldeerverbindingen.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Ik heb hem opengeschroefd en niks verdachts gezien, maar toen ik hem weer in elkaar schroefde deed hij het weer. Weird. Ik ga hem voorlopig toch niet live gebruiken dus ik laat het hier even bij, misschien dat ik hem later nog eens na laat kijken door iemand die er meer verstand van heeft. Bedankt in ieder geval. :)
Owjeej schreef:Sorry vincent, maar even totaal off-topic:

Ik heb onlangs zo'n AKAI gekregen van iemand, omdat hij hem niet meer gebruikte...
Klopt het dat die dingen grof geld waard zijn???
Jep, als je hem echt gekregen hebt heb je veel mazzel gehad. Ik weet niet wat ze tegenwoordig precies opbrengen maar ik heb ze wel voor 500 euro weg zien gaan. Komt oa doordat de bassist van Muse er een gebruikt, als ik het me goed herinner.
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Ik heb de mijne een 2 jaar geleden gevonden voor $700 en dat was in die maanden de goedkoopste (en in goede staat) die ik kon vinden. Gaan soms voor ronde de $1000..


Heb al veel synths gehad (en heb er nog een aantal) - qua tracking is dit VERUIT de beste die ik heb bespeeld.



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Plaats reactie