aguilar tonehammer

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

aguilar tonehammer

Bericht door bie »

Hoi,
Ik Ben nieuw op het forum en weet niet echt waar ik deze het best plaats.

Ik heb een aguilar tonehammer preamp, de di output gaat in m'n crown xti 4000 en zo naar m'n eden 410xst.

Wanneer je de ags aanzet krijg je een boost (hangt af van hoeveel gain je zet) dit is allemaal normaal maar ik zou graag de klank behouden maar dan op hetzelfde volume als wanneer je enkel met de tonehammer eq zou spelen.
Ik wil gewoon dat beetje haar op m'n sound. momenteel moet ik steeds aan de master gaan draaien wanneer ik wat meer haar wil.

Nu is m'n vraag kan dit met een compressor ,welke zou je aanraden of zijn er eventueel andere oplossingen.

Grts

Bie
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Welkom!

Je speelt dus zowel met als zonder AGS en wil op beide hetzelfde volume hebben, zonder dat de klank van beide instellingen verandert?

Een compressor gaat je dit zeker niet brengen, dat doet iets heel anders :) Zoek maar eens op het forum, er is al een hoop over geschreven.

Wat je zou kunnen doen is een pedaal gebruiken dat als booster werkt, die je dan aan zet bij je normale setting en weer uit als je de AGS gebruikt. Daarom verplaats ik dit topic richting 'effecten', daar ligt je oplossing denk ik.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Helaas is dat een designkeuze van Aguilar geweest, de AGS switch geeft inderdaad flink wat extra output. Een compressor kan je wellicht *iets* helpen om het volumeverschil kleiner te krijgen, maar eigenlijk is het geen oplossing en verander je met compressie ook weer de klank zeker als je 'em als limiter moet gebruiken om het volume te temperen.

Misschien kun je voor het extra "haar" beter een los overdrive pedaaltje gebruiken, en als je van Aguilar houdt dan hebben ze ook een puik Agro pedaaltje bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

tieleman schreef: Misschien kun je voor het extra "haar" beter een los overdrive pedaaltje gebruiken, en als je van Aguilar houdt dan hebben ze ook een puik Agro pedaaltje bijvoorbeeld.
Mee eens...er is weinig anders van te maken helaas.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Mxr m80 heeft bijvoorbeeld voor elk kanaal een eigen volume regeling. Is ook de reden dat voor mij de tonehammer is afgevallen in mijn zoektocht.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Heel herkenbaar inderdaad. Voor mij reden geweest om het pedaal de deur uit te doen. Vond het door die enorme volume-boost volledig onbruikbaar.
Heb destijds ook nog gezocht naar oplossingen, of dat het misschien aan dit ene pedaal lag, maar helaas: niet 'zomaar' op te lossen, en ze hebben het blijkbaar allemaal.

Volgens mij is de Agro trouwens wel een heel ander beestje dan de tonehammer?
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Bericht door bie »

Heren,

Bedankt voor de reacties!

de tonehammer gaat zeker niet de deur uit, ben echt tevreden over de klank van dit ding.
dan zal het pedaaltje dat erbij komt een od worden. (nu kunnen we weer gaan shoppeuhhh :dance: )

Bedankt en de groeten

Bie
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Nòg een tonehammer kopen! :cheer:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie