draadloos spelen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

draadloos spelen

Bericht door Toon123 »

ik ben van plan om miss iets te kopenwaardoor ik draadloos kan spelen. het is vooral voor optredens enz want kabels zijn niet altij even handig. heeft er iemand hiermee ervaring? ik ben nog student dus ik kan er ook niet al te veel geld aan besteden. kan iemand me helpen of info geven over wat goed is, wat de opties zijn, wat slecht is,... of als iemand er 2e hand een verkoopt, mag je het me altijd laten weten.
Alvast bedankt
Toon :p
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Bericht door McDreads »

Mijn ervaring bij draadloze systemen is dat goedkoop meestal bagger is. De keuze voor mij is gevallen op het systeem van stageclix, digitaal, nauwelijks vertraging, prima frequentie-bereik, via wifi band dus overal legaal en geen overspraak met telefoons of luchtverkeersleiding, zender plug je eenvoudigweg in je bas én je laadt hem op met de ontvanger die prima op je pedalboard past. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat....... Het goedkoopste alternatief was voor mij de freebass van ashdown
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Ik gebruik de Line6 Relay G30. Digitaal, makkelijk en niet erg duur.
https://www.bax-shop.nl/producten.html?k ... y&avz=true" onclick="window.open(this.href);return false;
De kwaliteit is niet echt denderend. Het is allemaal plastic en licht: tsja, als je er geen rare dingen mee doet gebeurt er heus niets mee, maar toch heb je on stage de behoefte aan wat stevigers.

Daarom ga ik zelf nog eens upgraden naar de G50 of G90, er komt dan een andere zender bij die van metaal is.

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Ik gebruik een Line6 G30 en heb geen moeite met het gebruikte materiaal. De geluidskwaliteit is prima.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

ik heb nog een meer dan 10 jaar oud (VHF)setje van Nady liggen. Toen al goedkoop.


Dat heeft een reden. Niet doen...
Die Line6 dingen zien er goed uit!
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Wat je ook aanschaft, hou er rekening mee dat oudere systemen vaak op een frequentieband werken waar 4G en Digitenne ook op zitten. Zie ook https://www.shure.nl/support_en_download/zendfrequenties" onclick="window.open(this.href);return false;
elliot
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2013, 11:11

Bericht door elliot »

Ga voor een line6 g30 digitaal draadloos systeem.
Deze kan meer laag overbrengen en klinkt dus wel gewelding, werkt eenvoudig, heeft geen last van frequentie banden die in gebruik zijn en kost tegenwoordig nog maar 175 euro bij bax!!
Beter kun je volgens mij niet krijgen voor dit geld.
Ik merk geen verschil met of zonder kabel (zelfs niet met een koptelefoon op!)

En nee ik heb geen aandelen line6 ik ben gewoon al twee jaar een enthousiaste gebruiker. :dance:
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

hartelijk bedankt voor al jullie reacties, ik denk idd da die line 6 een goede optie is. een andere optie is om iets 2 hands te kopen mr weet iemand die zoies verkoopt? :p
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

elliot schreef:Ga voor een line6 g30 digitaal draadloos systeem.
Deze kan meer laag overbrengen en klinkt dus wel gewelding, werkt eenvoudig, heeft geen last van frequentie banden die in gebruik zijn en kost tegenwoordig nog maar 175 euro bij bax!!
Beter kun je volgens mij niet krijgen voor dit geld.
Ik merk geen verschil met of zonder kabel (zelfs niet met een koptelefoon op!)

En nee ik heb geen aandelen line6 ik ben gewoon al twee jaar een enthousiaste gebruiker. :dance:
+1 :dance:
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Ik ga ook veer de Relay G30 van Line6
Voor € 174,00 is het topspul.
Wel een tip: haal bij de Blokker zo'n standaard fotocameraopberghoesje (mooi scrabble-woord) voor € 4,95 en fabriek dat aan je bas-strap.
Dat hoesje past precies bij de zender (zeker als je de broekclip eraf haalt).
Dus hij is dan beter beschermt en makkelijker bereikbaar.

De Line6 Relay G30 heeft wel een heel groot nadeel (heb ik ontdekt) z'n bereik is echt maar een meter of 30.
Maar hoe vaak speel je op zo'n groot podium?!?
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Het voordeel is wel dat binnen het bereik het signaal constant blijft, buiten bereik valt hij in een keer weg. Bij anderen word het signaal zwakker waardoor hij begint te storen of je een drop in je volume krijgt.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Hier ook een tevreden gebruiker van de Line 6 Relay G30! Ondanks dat het allemaal plastic is, vind ik hem echt zalig in gebruik, en heel betrouwbaar! Ik gebruik dit fotohoesje (op aanraden van een aantal mede-BGF'ers, past perfect en is voor mij ideaal (wel onderaan een gaatje maken voor je kabel door te steken)! Ik hang er gewoon een patch cable van 60 cm tussen en dat gaat perfect! Ik ga binnenkort is kijken voor een tweede transmitter! :)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Jup, ook ik gebruik twee transmitters, wel zo makkelijk met wisselen van bas. Beide op hetzelfde kanaal, een uit, andere aan en go!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

iedereen super bedankt vr de vele reacties. ik denk idd dat ik vr die line 6 ga gaan. ik heb wel gehoord dat het toestel veel energie nodig heeft waardoor je de batterijen heel vaak moet vervangen, iemand ervaring mee?
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Valt me alles mee.
De transmitter werkt op twee AA batterijen en die gaan een zes tot de acht uur mee.
Mijn andere zenders werken op een 9 volts blok en gaan een kleine twaalf uur mee.
Dus, het zal wel mee vallen.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Plaats reactie