Compressor dilemma

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Compressor dilemma

Bericht door mhlvanhalen »

Hi
Ik zit te denk om een compressor aan te schaffen maar twijfel welke ik nou zal halen.
Zit te denken aan een origin effect cali76 TX https://www.origineffects.com/Cali76transformer.php
Of een dbx compresser ik zelf denk aan de 166xl
of de markbass compressore https://www.markbass.it/product_detail.php?id=121
zijn er hier mensen die ervaring met 1 van deze compressors heeft zelf neig ik wel naar de origin effect aangezien deze is afgeleid van urei 1176 compressor. :D
hoop dat jullie me opweg kunnen helpen
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Hangt een beetje af van wat je ermee wil. Het is nu namelijk net alsof je vraagt: "ik heb zin in fruit, maar moet ik nu een banaan, een appel of een meloen gaan eten?"
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Bericht door mhlvanhalen »

ik wil me noten wat beter en ronder laten uitkomen,en dat ik de hoge snaren een beetje gelijk kan krijgen met mijn lage snaren kwa volume.
wat ook wel mee telt is dat mijn limiter op mijn swr750x kraakt als ik de noot laat uit zingen
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Bericht door StenBass »

https://ovnilab.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou hier eens op kijken
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Denk ook eens aan de MXR (studio kwaliteit in een kleine behuizing) of de Pigtronix (voor een echt compressor squish!!). Ovnilab is verder te gek qua compressor vergelijkingen.

De Cali76 ziet er leuk uit maar de functionaliteit ervan kan ik niet beoordelen. De trafo's erin maken het een dure compressor terwijl deze trafo's eigenlijk alleen gebruikt worden voor de gebalanceerde output....... geen idee of je dat nodig hebt. Een goede DI erna zou dat probleem al oplossen!

De DBX is gewoon goed maar een rack unit. Anders dus dan bv een pedaaltje.

En de Markbass ziet er verder ook netjes uit maar bij de woorden buizen compressie (met 1 buisje erin) ga ik al snel denken aan een gimmick ipv een echte feature. Loopt helaas verder alleen op 12V DC
RobertG
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:32

Bericht door RobertG »

Mijn advies ls je een rack-unit overweegt: ga voor een tweedehands dbx160a. Er staan er nu weer 2 op marktplaats. Die dingen zijn in mijn eigen ervaring echt oneindig veel beter dan zo'n 166xl. Even Googlen zal laten zien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :-).

Succes!
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Ik heb overigens nog een Alesis 3630 liggen. Ook een te gek ding. Ik hou op met rackapparatuur, dipus al jij (of iemand) hem wilt overnemen hoor ik het wel.
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

De 160a is de unit om voor te gaan als je een rack-unit wil.
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Bericht door mhlvanhalen »

Ik heb wel zitten denken voor een rack-unit want heb wel een flightcase waar mijn top in zit maar zit dan ook nog wel is te denken hoe ik deze dan in mijn signal-chain moet zetten of te wel hem zodanig aansluiten op mijn top.
Ik heb echt heel veel gelezen dat de 160a het beste bevalt bij iedereen, maar dat is maar 1 kanaal dacht ik en een voordeel van een 2 kanaal is dat ik hem eventueel kan switchen van vinger naar plectrum
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

mhlvanhalen schreef:Ik heb wel zitten denken voor een rack-unit want heb wel een flightcase waar mijn top in zit maar zit dan ook nog wel is te denken hoe ik deze dan in mijn signal-chain moet zetten of te wel hem zodanig aansluiten op mijn top.
Ik heb echt heel veel gelezen dat de 160a het beste bevalt bij iedereen, maar dat is maar 1 kanaal dacht ik en een voordeel van een 2 kanaal is dat ik hem eventueel kan switchen van vinger naar plectrum
Je basversterker is in de meeste gevallen gewoon 1 kanaal. Als je 2 kanalen met 2 verschillende presents wil gebruiken voor 2 verschillende speelstijlen wil dit dus zeggen dat je tijdens je optreden kabels om moet pluggen, OF je moet er een dubbele switch tussen zetten.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Tenzij je een 2-kanaals compressor gebruikt, waar het dus over gaat ;) Maar het risico is inderdaad wel dat je meer wilt aanpassen dan alleen compressie..en dat kan dan weer niet.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Dan verwar ik tweekanaals met stereo denk ik. :mrgreen:
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Ik ben wel erg benieuwd naar de klank van de MB Compressore, maar waar probeer je zo'n ding uit?

Als het puur om compressie gaat, die je altijd wil gebruiken, zou ik naar een multiband compressor zoeken. Het ideale daarvan is dat je niet gelijk je hele geluid plat drukt, maar de enige die ik tot nu toe in pedaalvorm heb gezien is deze: https://www.fealabs.com/products/DBCL-0002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Bericht door HaveBlue »

Michiellll schreef:Ik ben wel erg benieuwd naar de klank van de MB Compressore, maar waar probeer je zo'n ding uit?

Als het puur om compressie gaat, die je altijd wil gebruiken, zou ik naar een multiband compressor zoeken. Het ideale daarvan is dat je niet gelijk je hele geluid plat drukt, maar de enige die ik tot nu toe in pedaalvorm heb gezien is deze: https://www.fealabs.com/products/DBCL-0002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met koop op afstand en webwinkels met een antwoordnummer is de vraag waar je zo'n ding uit probeert te beantwoorden met: thuis :D

De Zoom B3 heeft de (softwarematige) DualComp dual-band compressor aan boord. Naar verluidt(!) heeft de compressor van de Trace Elliot GP12SMX preamp hiervoor model gestaan. Ik heb liever mijn MXR M87 maar bruikbaar is 'ie zeker.

Afbeelding
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Zo'n trace elliot gp12smx preamp heb ik hier nog over, lekker ding maar teveel opties die ik niet gebruik. (Überhaupt heel veel keuze met dat ding!)
Doe maar een pb-tje bij interesse.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie