Compressor dilemma

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
DiMarco

Bericht door DiMarco »

MB compressore heeft een 12v voeding nodig waardoor je wss met een aparte voeding moet slepen voor het ding.
Daar tegenover staat dat je een zeer goede comp in huis haalt met zo'n ding. Zelf vond ik de extra voeding te onhandig en heb hem weer weg gedaan.
Momenteel gebruik ik een Aguilar TLC comp waar ik heel tevreden mee ben. Hij is lekker transparant en geeft me vooral wat meer punch en sustain.

De dualband SMX comp van Trace Elliot is ook erg lekker maar niet bepaald neutraal.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Ik gebruik een T.C. Electronic Triple-C, in de preset "Tube Bass Comp".
Tweedehands op de kop getikt, weet niet meer voor hoeveel, maar veel was het niet.
Bevalt qua toon heel erg goed, wel wat 'fiddly' door het grote aantal knopjes. Niet makkelijk in te stellen als je geen preset wil gebruiken.

Het is een 19" rack apparaat, 1u, en hangt aan de send/return van de amp.
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Het lijkt me dat compressoren zó ontzettend persoonlijke smaak zijn dat je gaat merken dat iedereen hier een ander antwoord zal geven... Iets kiezen en zo lang/diep mogelijk uitproberen om te weten te komen of het je smaak is of niet.

Ik gebruik mijn Aguilar TLC enkel om a) te slappen (mijn slap-volume is redelijk wat lager dan mijn fingered-volume en ik hou zo van de "lispeligheid" die de compressor toevoegt aan m'n sound) of b) om sommige soundjes te levelen (synths a la Deep Impact durven al eens wat "oneven" te zijn, dit ding levelt die net wat mooier uit).



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Plaats reactie