voeding

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Llowlife
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2009, 21:51

voeding

Bericht door Llowlife »

Ik heb nu een leuk setje pedaaltjes op mn board en de volgende stap wordt een goede voeding.

Mij chain is als volgt:
Basgitaar>Boss tuner>mxr bass octave deluxe>ehx the mole>fulltone bassdrive>ebs unichorus>mxr ten band eq>amp.

Nu zijn de eq en de bassdrive 18V en de rest 9V.

Wat is nu mijn beste keus als het op voeding aankomt? Ik hou erbij in gedachten dat er meer dingen bij kunnen komen, dus ruimte voor uitbreiding is een vereiste.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dit schreeuwt om twee Pedal Power 2 +'en, maar je zal vast nog wel andere reacties krijgen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Omdat pedaaltjes veelal door amateurs in elkaar geklust worden..... (dus op experimentele basis) zijn bepaalde pedalen gevoelig voor andere pedalen. Dus gescheiden voeding is in een aantal gevallen een voorwaarde. Als je daar dus naar gaat kijken dan wordt de voeding die je nu zoekt een stuk duurder doordat je 12 volt, 18 volt en 9 volt en alle outputs gescheiden van elkaar wil hebben.....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Laten we ervan uitgaan dat er maximaal 12 pedalen in een koffer passen (anders wordt het te groot te zwaar)..... En dat er ruimte moet zijn om overige pedalen te wisselen naargelang je muzikale projecten vereisen. Dan zou een gemiddelde voeding kunnen. Of je neemt een blokje met 230 op in je pedalenkoffer zodat je 9 volt kan daisy chainen en 12 en 18 volt vanaf andere adapters (die vaak via meegeleverde voedingen) gevoed kunnen worden.

Ik zelf vind het nogal wat om meer dan 80 euro voor een voeding uit te geven....

https://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gita ... 019066-000" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

@Muziekschuur, aan die Fame heeft hij niks. En waar haal je toch steeds die 12 volt vandaan? Hij heeft 2 x 18 volt nodig naast zijn 9 volt. Die Fame levert alleen 9 en 2 x 12. Misschien is er nog een andere Fame die er wel aan voldoet. En anders eens kijken naar een Cioks?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Llowlife
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2009, 21:51

Bericht door Llowlife »

Een andere tip die ik kreeg was om een Y-kabeltje te gebruiken om van twee 9V een 18V te maken. Dan zou een pedal power o.i.d. met voldoende uitgangen moeten volstaan?

Is dit een oplossing?
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Dan heb je wel een voeding nodig met minimaal 8 uitgangen van 9 volt.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Llowlife schreef:Een andere tip die ik kreeg was om een Y-kabeltje te gebruiken om van twee 9V een 18V te maken. Dan zou een pedal power o.i.d. met voldoende uitgangen moeten volstaan?

Is dit een oplossing?
Oeps je hebt maar 6 pedalen ja. Ja dit is een oplssing, voodoo labs verkoopt deze kabeltjes ook: https://www.voodoolab.com/shop/index.php ... 9aah9ipdb5" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen jammer dat je ze niet standaard erbij krijgt.

En natuurlijk letten op het amperage wat je supply levert!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

MXR DC Brick, 2x18v en 8x9v https://www.thomann.de/nl/mxr_dc_brick_m_237.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Jerry schreef:MXR DC Brick, 2x18v en 8x9v https://www.thomann.de/nl/mxr_dc_brick_m_237.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
9V 150mA
18V 400mA

Eerst checken of dit voldoende is!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Sjtevel 1984 schreef:
Jerry schreef:MXR DC Brick, 2x18v en 8x9v https://www.thomann.de/nl/mxr_dc_brick_m_237.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
9V 150mA
18V 400mA

Eerst checken of dit voldoende is!
Elke 9V aansluiting levert 150mA, elke 18V aansluiting 400mA. Voor de door de TS genoemde pedalen is dat ruimschoots voldoende.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ok, just checking :mrgreen:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Ook deze dunlop/mxr dc brick is een veredelde daisychain. Heeft was extra dingentjes maar heeft geen geisoleerde uitgangen. Ze vragen naar mij meningen nog steeds erg veel voor dit soort blokjes.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Goose schreef:Ook deze dunlop/mxr dc brick is een veredelde daisychain. Heeft was extra dingentjes maar heeft geen geisoleerde uitgangen. Ze vragen naar mij meningen nog steeds erg veel voor dit soort blokjes.
De DC Brick van MXR is volgens mij 'semi geisoleerd'. Of deze duur is voor wat je er voor terugkrijgt kan ik geen waardeoordeel aan hangen, maar wat mij betreft is het gemak wat je er voor terugkrijgt ook e.e.a. waard.
Bernardduur schreef:Dan de adapters zelf;

Een perfecte adapter heeft dus een 9V uitgang (perfect 9V), een minimale mA die hoger is dan wat het pedaal nodig heeft en de juiste polariteit. Hierin zijn nog aardig wat verschillen:

1 De huis - tuin en keuken adapters. Simpel, niet goed gereguleerd, kunnen meerdere voltages geven en meerdere polariteiten gebruiken. Geven meestal een aantal volts boven de aangegeven stand aan maar door het neerladen van een pedaal (het voelen tussen pedaal en adapter) wordt die intern snel 9V.
2 De simpele pedaaladapter (Boss, Ibanez, etc); betere regulatie met alleen 9V (of 24V voor bepaalde EHX pedalen) en maar 1 polariteit
3 Een wat meer uitgebreidde pedaaladapter (One spot); betere regulatie met wat meer mA "under-the-hood"
4 Een adapter met meer uitgangen die semi geisoleerd van elkaar zijn (delen wel de spanningsbron, niet de uitlopers) zoals de MXR DC brick of de CIOKS adapters
5 Een adapter met meer uitgangen die van elkaar geisoleerd zijn (zowel spanningsbron als uitlopers) zoals de Voodoo Labs Pedal Power II

5 is beter dan 1; 5 zal hierdoor ook veel duurder zijn dan 1.
1 kan bij weinig pedalen een goede toon geven maar kan door zijn slechte filtering ruis opwekken. Verder kan het door zijn niet isolatie een bron zijn van groundloops (zie later).
2 en 3 zijn al wat beter en de negatieve dingen bij 1 zullen minder plaatsvinden. De kans erop is er nog wel.
Bij 4 en 5 zullen de kans op ruis en groundloops weg zijn door de isolatie.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb de mijne al jaren en jaren en nog steeds goed tevreden over. De semi isolatie, zoals ik dat noem dan, zorgt voor een kleine afstand tussen de verschillende aansluitingen en werkt goed op groundloops en noise. OK, het is niet zo goed als bv een Pedal Power maar het werkt een stuk beter dan een One spot.......... Ik weet alleen niet hoe de nieuwe bricks zijn..... ken dus alleen de oude.

Enige nadeel van de bricks is dan bij kortsluiting in de 18V supply de weerstand van die uitgang eruit brand. Vrij simpel om te vervangen hoor (1.8R) en geeft net wat meer bescherming voor de interne onderdelen.
Plaats reactie