Boss Line Selector geeft veel ruis

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Boss Line Selector geeft veel ruis

Bericht door klaasvaak »

Laatst heb ik een Line Selector2 aangeschaft. Omdat ik snel en makkelijk wil kunnen switchen tussen contrabas en basgitaar. Ook zat er een klein volume verschil tussen de twee en dat was dan ook meteen opgelost. Ideaal pedaaltje dus...
Sinds ongeveer twee maanden treed ik ermee op.
In het begin heb ik de LS op de in-ears gehad en ruiste hij al behoorlijk. De beide gains lager gezet, opgelost voor mijn in-ears. Maar als ik nu over mn Fafner speel moet ik de gain van de Fafner voor driekwart open zetten en krijg ik nog geen druk uit de versterker.

Weet iemand een oplossing tegen de ruis, zodat de gain van de LS verder open gedraaid kan?
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Wat voor adapter gebruik je ?
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Inderdaad nooit aan gedacht om er een losse adapter of zo aan te zetten. Ik zal het eens gaan testen.

Ik heb de powerblok van Cioks.
https://cioks.com/index.php?option=com_c ... &Itemid=62" onclick="window.open(this.href);return false;

Tegelijk aangeschaft met de LS, omdat mijn oude voeding te weinig stroom gaf.

Zie het andere draadje:
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=52870" onclick="window.open(this.href);return false;
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

CIOKS zou voldoende moeten geven. Zit de ruis er ook in als je alleen de BOSS aansluit en geen kabel / instrument erin?
Haico

Bericht door Haico »

Hoe gebruik je de LS-2? In de A+B mix mode kan je inputs mixen, maar als je dan niet alle 3 de inputs gebruikt, dan ruist 'ie....
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

@ Haico: Allereerst bedankt voor je reactie!!! ik heb er wat aan en kan oorzaken gaan uitsluiten (geldt ook voor de andere reacties).
Mijn LS gebruik ik voor het switchen tussen bas(gitaar) en contrabas. De bas is draadloos en kan ik niet zo snel switchen tijdens optredens. De contrabas plug ik direct in de LS. Met 1 schakel op de LS kan ik mn bas muten en contrabas activeren, en vice versa.

In de gebruiksaanwijzing stond inderdaad dat ik in alle ingangen een plug moest hebben zitten. Eentje is een lege plug. Misschien zou dat ook de oorzaak kunnen zijn.

Momenteel is de effectenplank bij de reparateur, als ie terug is zal ik eens alle opties langsgaan. De Fafner is al terug en die is helemaal in orde.
Als de effectenbak terug is zal ik hier rapporteren wat mijn bevindingen zijn.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Haico

Bericht door Haico »

klaasvaak schreef:In de gebruiksaanwijzing stond inderdaad dat ik in alle ingangen een plug moest hebben zitten. Eentje is een lege plug. Misschien zou dat ook de oorzaak kunnen zijn.
Dit is precies waarom ik het vroeg, want de kans is groot dat dit de ruis veroorzaakt. :)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Yep! Losse pluggen zo pikken veel ruis en zo op!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Dan ga ik die losse plug eerst verwijderen, dan de voeding controleren, mocht dat niet baten dan kijken naar andere mogelijkheden.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Al wat kunnen checken ?
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

das een defecte pedaal. Onlangs ook megemaakt. terug naar de winkel en die hebben het voor reparatie naar roland gestuurd. bleek een defect 'moederbord' , dat hebben ze vervangen
dus terugbrengen dat pedaal
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Ik had mijn pedalboard meegegeven naar de reparateur. Mijn versterker deed het niet naar behoren en ik kon er niet uitkomen wat het was.
Gisterenavond heb ik alles opgehaald. Mijn Fafner heeft allemaal nieuwe pots, er zat corrosie in.
Deze goede man had ook meteen de LS open geschroeft en door gemeten, hij kon niets vreemds vinden. Alleen de versterkertjes die erin zaten waren ruis gevoelig.
Maandag ga ik weer repeteren en dan kan ik nog eens alles controleren.
En dan binnenkort de stoute schoenen aantrekken en terug naar de Guitarking in Boekel. Eens kijken of ze me verder kunnen helpen.

Ik houd jullie op de hoogte.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Gisteren even de tijd gehad om naar de winkel terug te gaan.
Helaas geen andere LS in de winkel, we hebben alle voedingsmogelijkheden gecontroleerd. Zonder resultaat, de ruis bleef hetzelfde.
Toen kwamen we bij mn effecten, zonder LS aangesloten op een versterker. Hier was de ruis minder. De volgende stap was om een ABswitch te pakken zonder voorversterkertje erin. De AB-switch van een ander merk gaf idd veel minder ruis.
Deze heb ik aangeschaft en een cleane booster voor het volume van de contrabas te regelen ten opzichte van mn basvolume.
In de winkel klonk het een stuk beter, nu maandag nog even afwachten.

De LS heb ik in de winkel achtergelaten, die kan op zoek naar een nieuw baasje.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Pitt
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 sep 2008, 11:07

Bericht door Pitt »

Ik haak even in: welk switch pedaaltje heb je gekocht dan? En ben je er tevreden mee?
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Ik was al een tijdje van plan om de nieuwe situatie hier neer te zetten. Ik heb de Mooer ABswitch. Het kanaal van mijn bas heb ik als hoofdlijn. Het signaal van de contrabas (andere lijn van de ABswitch) stem ik daarop af.
De Mooer is erg stil bij het switchen. Sommige passieve pedalen hebben dat niet.

Vanaf de basgitaar gaat het signaal door de Stageclix, chorus, octaver, bigmuff, hierna via de ABswitch, stemapparaat naar de Avalon.
Vanaf de contrabas gaat deze naar Mooer Pure Booster (met minipreamp), ABswitch, stemapparaat naar de Avalon.

Ik ben er nu tevreden over, alhoewel de booster ook een mid regelaar had mogen hebben.

Dan over naar de pics:
Afbeelding
Afbeelding
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Plaats reactie