Output bas verhogen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Output bas verhogen

Bericht door phoerd »

Sommige bassen hebben van zichzelf weinig output. Zijn er pedaaltjes welke het signaal wat heter maken (en verder niks doen) om tussen de bas en de input van een versterker te plaatsen ?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Boosters :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

MXR Micro Amp
Electro-Harmonix LPB-1

Zijn b.v. 2 veelgebruikte clean boosts, en er zijn er nog veel meer, variërend van ultra-goedkoop tot rete-duur ("boutique", je-weet-wel).
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Boosters :facepalm: Ik kon er niet opkomen, maar dat is het. Dank.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8193
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Je zou er ook een bass-equalizer aan kunnen hangen. Die kan je ook een volume boost geven.
Afbeelding

Zelf heb ik bovenstaand model, voordeel van zo'n equalizer is dat je er meer mee kan dan volume boosten.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4846
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik gebruikte een CS-3 (Compressor/sustainer). En dan verder alles op neutraal, behalve het volume.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23317
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik een Ibanez PD7 Phat Hed. Krijg je er gratis een overdrive bij.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10840
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Die Phat-hed begint toch een collectible pedaal te worden.
Heb de mijne voor 3 tientjes verkocht ooit, spijt van! :( Goed pedaal!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23317
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Dat idee krijg ik ook inderdaad... de mijne gaat in elk geval niet weg.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3390
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Hoe ik dat voor m'n pap z'n gitaar heb gedaan is zelf een ZVEX Super Hard On (booster) gekloond, alleen met trimpot ipv gewone pot, en deze in de gitaar weggewerkt.
Zie je niks van, en toch meer output.
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Soms helpt het om je elementen wat omhoog te schroeven zodat ze dichter bij je snaren staan. Kan zo 20-50% schelen.
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Ik heb wat zitten rondsnuffelen en wat ik waarschijnlijk ga doen is een pedaaltje laten maken. Ik wil namelijk 3 bassen kunnen aansluiten op 2 versterker-inputs. Daarnaast wil ik er een DI-uitgang in en een loop om mijn volume-pedaal aan te hangen en eentje voor m'n tuner. De outputs wil ik kunnen boosten.
Nou heb ik bij dat boosten een vraagje voor de techneuten. Ik kan natuurlijk 2 outputs laten maken, maar dan moeten er ook 2 kabeltjes lopen vanaf het pedaal naar de versterker. Zou het ook kunnen om daar 1 stereo-uitgang van te maken en dan een stereo-naar-2x mono kabel aan te hangen. Scheelt een kabel over het podium. Of zou zo'n aansluiting problemen geven ?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Je zou er zeker gewoon 1 stereo kabel van kunnen maken en daar dan 2x mono van kunnen maken. Enige nadeel is dat dat pedaal dan ALTIJD zo'n kabel nodig heeft..... dus mocht er ooit iets mis gaan met de kabel (bv tijdens het optreden) dan kun je niet zomaar een andere kabel lenen :). Ik zou er dan zelf 2x een uitgang op zetten waarvan er 1 stereo is. Zodra je een kabel in de 2e output stopt schakelt hij ahw de stereo uit........

Om op je vraag terug te komen; output verhogen is een optie, output verlagen natuurlijk ook. Scheelt ruis, bijgeluiden, etc........ Kun je gewoon doen met een passieve volume box (treble bleed is hierbij wel een optie, anders gewoon een actieve volume box maken) doen.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Bernardduur schreef:Ik zou er dan zelf 2x een uitgang op zetten waarvan er 1 stereo is. Zodra je een kabel in de 2e output stopt schakelt hij ahw de stereo uit........
Briljant idee, ga ik meenemen.
Plaats reactie