Palmer Trinity instrument Selector ?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Palmer Trinity instrument Selector ?

Bericht door phoerd »

Heeft er iemand ervaring met deze channel switcher. Is ie een beetje stil bij het schakelen, ook bij een versterker die vol open staat of hoor je duidelijk klikken ?
Er valt weinig over te vinden.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

Op Thomann lijkt men in elk geval zeer tevreden: https://www.thomann.de/gb/palmer_trinity.htm#bewertung
Hier en daar meen ik wel al gelezen hebben de pedalen niet hélemaal stil zijn. Maar geen eigen ervaringen...


Als ik me niet vergis gebruikt bassist/zanger van Royal Blood ook een selector van Palmer.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
gjbas
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2014, 16:10

Bericht door gjbas »

Ik gebruik het ding al drie jaar om te schakelen tussen contrabas (eerst Realist pickup, nu voorverversterkt signaal), akoestische basgitaar (actief) en u-bass (passief, piezo). Nooit een geluidje te horen in mijn basversterker, en ook nooit klachten gehad van geluidsmensen bij festivals.
Klein voorbehoud: ik heb het ding altijd gebruikt in relatief rustige settings. Geen versterkers op 11 dus.

Hoge ingangsimpedantie (1 Megaohm) maakt 'm bovendien (ook) geschikt voor piezo-elementen.
Geschikter dan de gemiddelde gitaarversterker...

De regelbare gain voorkomt gedraai aan volumeknoppen bij gitaarwisselingen. En de tuning mode maakt stil stemmen mogelijk.

Kortom: mooi kastje.
Plaats reactie