Knoppie voor voetbediening

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Knoppie voor voetbediening

Bericht door HNZ »

Misschien niet nieuw, maar ik kwam 'm zojuist pas tegen; De KnobOKnob voor voetbediening van je stompbox…

Afbeelding
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ja die ken ik! ...Wil er nog steeds eens één of twee scoren. Superhandig op je delay of je phaser! Of op je fuzz. Of je tremelo. Of...Of...Of...

...Een maat van me had ooit een 'Third Hand' - in de vorm van een wah- of volumepedaal, met een roterend 'slangetje' er uit, wat je dan op een knop van een pedaal kon monteren. Heb je een soort analoge/mechanische voetcontroller. Was wel erg fragiel en erg duur. Volgens mij worden ze niet meer gemakt ook. Dan is zo'n helicoptertje een stuk handiger!
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Schermafbeelding 2014-09-24 om 13.17.58.png
Er zijn nog verschillende uitvoeringen ook.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

download.png
Deze!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb zo'n knop nog op mn reverb pedaal gehad maar merkte dat ik er niet veel mee kon....... zo'n third hand heb ik ook gehad maar dat was ook niet veel. Erg fragiel in mijn ogen........

Had ooit een klant langs die zn amp knoppen op afstand kon besturen met een soort third hand constructie en electromotoren....... was te gek!!! Zou hij op de markt zetten maar niets meer van gehoord......
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Voorheen heette deze dingen gewoon 'option knobs'. Knoboknob klinkt wel leuker. :D
Ik heb ze nog nooit gehad, maar op de een of andere manier vind ik het niet vertrouwenswekkend uit zien. Ik zie veel liever de dikke knoppen van bijvoorbeeld MXR, waar je gewoon je voet op zet, en dan draait.
Zoiets dus.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Nou, toch moet ik zeggen dat ik wel eens Chickenheads op pedalen zet zodat ik ze makkelijker met m'n voet kan verdraaien. En daar heb ik live altijd wel gemak van! De behoefte is bij mij duidelijk aanwezig.
...Maar werkt het dan niet lekker zo'n OKNOB of gebruikte je hem gewoon niet Bernarduur?
Laatst gewijzigd door koen van soelen op 24 sep 2014, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

viersnaar schreef: Ik zie veel liever de dikke knoppen van bijvoorbeeld MXR, waar je gewoon je voet op zet, en dan draait.
Zoiets dus.
Weet jij of je die ergens los kan kopen?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Het is vooral het balanceren op 1 voet en het per ongeluk kapot trappen van de knop

dat heb ik te vaak gehad ermee......... De MXR knop-dingen vind ik te gek werken maar dan meer omdat je die net anders gebruikt. Chickenheads zijn ook mijn voorkeur omdat je van een afstand al snel ziet hoe de knop staat!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

koen van soelen schreef:
viersnaar schreef: Ik zie veel liever de dikke knoppen van bijvoorbeeld MXR, waar je gewoon je voet op zet, en dan draait.
Zoiets dus.
Weet jij of je die ergens los kan kopen?
Vroeger zat er één standaard bij elk MXR pedaal....... nu haal ik ze bij de gitaarzaak, of Banzai als daar wat moet bestellen!
Plaats reactie