OD/Distortion/Fuzz die niet lelijk/fizzy klinkt

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Wat Berndduur zegt; waarschijnlijk is overdrive meer wat je zoekt, ipv vaak schellere Fuzz sound.

Ben zelf sinds vandaag in het bezit van deze:
Afbeelding

Zoals ook al in het 'nieuwste bassgear topic' gepost. Het is een tube-drive-ding... niet echt een pedaal, meer een soort pre-amp.
Met een tube erin, aan-uit-switch en volume / toon / gain controls.

Merk hierdoor wel dat de drive-sound die ik al enige tijd zoek, na talloze OD, dist en fuzz pedalen, het organische van een tube- overdrive is, denk ik. :jam:
Dus verder orienteren wat daar nog meer voor pedalen voor bestaan.
Of gewoon maar gaan voor een goede buizen-amp, die dit soort geluiden waarschijnlijk gewoon 'aan boord' heeft ?

"Questions, questions, questions floating through the mind of a young concerned person today..."
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

ThaRoadWarrior schreef:Of gewoon maar gaan voor een goede buizen-amp, die dit soort geluiden waarschijnlijk gewoon 'aan boord' heeft ?
Zeker kun je een zalige oversturing halen uit een buizenversterker. Wordt nóg lekkerder wanneer je er een goede OD/fuzz voor zet... :kwijl: :D
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

Bericht door Badazza »

Ik heb sinds kort een way huge pork loin waar ik zeer over te spreken ben, mss eens proberen waard....
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
legranddave
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2014, 20:55

Bericht door legranddave »

Ik heb sinds kort de Electro Harmonix Bass Blogger, vind ik beter dan een Big Muff ofzo. En niet zo duur....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De blogger heeft een heerlijk filter! Ik vind alleen de drive mode soms vaag klinken en het feit dat de volume knop niet werkt is apart.....
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

... en dat 'ie niet aan gaat als 'ie op een gedaisychainde voeding zit.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Len schreef:... en dat 'ie niet aan gaat als 'ie op een gedaisychainde voeding zit.
Klopt! Schijnt dat de nieuwe dit niet hebben!

Ik heb mijn pedaal getraced en moet het schema nog publiceren....... en ook dan maar wat mods bedenken die erop kunnen passen. Dat daisy chain verhaal is nog de meest beperkende.......
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

...Heb net dit baasje binnen gekregen! Ben benieuwd!!

A-AGRO-2.jpg
Ook naar wat ik lekkerder vind, deze of m'n Solid Gold Beta.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

koen van soelen schreef:... Ook naar wat ik lekkerder vind, deze of m'n Solid Gold Beta.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Is natuurlijk wel een héél ander beestje dan de Solid Gold.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb recent een H&K Tubefactor opgepikt vanaf ebay voor een spotprijsje (defect, nieuwe buis en schakelaar en voila) en DAMN!!!! De oversturing is zo heerlijk met goede basweergave, dirt en evenwicht. De twee factors (I en II) geven van een cleane boost tot een randje en full on dirt. De buis erin functioneert volledig (op hoog voltage). nadelen: grote box en 12V AC voeding nodig.......
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Onze zanger gebruik er ook zo-een, lekkere drive idd.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

viersnaar schreef: Daar ben ik ook benieuwd naar. Is natuurlijk wel een héél ander beestje dan de Solid Gold.
In welk opzicht? Genereert op een andere manier vervorming?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

koen van soelen schreef:In welk opzicht? Genereert op een andere manier vervorming?
Qua sound. Ik heb de Aguilar AG500 gehad [waarop dit pedaal is gebaseerd], en die heeft een heel ander karakter dan de Solid Gold. De Solid Gold maakt het geluid 'buiziger' met de daarbij horende 'ronde ronk', de Aguilar is meer een overdrive, met het daarbij horende 'gruis'... [althans, zo heb ik het ervaren]
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik heb de Tonehammer, goeie drive, 1 van de betere die ik heb gehad, maar wel een echte drive. Wil graag een keer de Solidgold hebben voor de old-school drive. MAAR ik hoor bij de vele filmpies wel een fikse low-boost, is dat in het echt ook zo?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Gekke is, als ik thuis met koptelefoon de solid gold gebruik, duwt het laag enorm, maar in de oefenruimte valt het nagenoeg niet op.
Plaats reactie