OD/Distortion/Fuzz die niet lelijk/fizzy klinkt

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

OD/Distortion/Fuzz die niet lelijk/fizzy klinkt

Bericht door Toefes »

Ik heb tot noch toe geen enkel pedaal gevonden dat zowel duidelijk blijft in tone zonder dat lelijke glazige/fizzy tophoog uit bass-pedals.
Ik ben op zoek naar een soort van OD die ik zo uit mijn Orange AD200b kan toveren, alleen dan met een andere kleur :p
Iemand tips?
Gebruikersavatar
remigio
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:37

Bericht door remigio »

Neem eens contact op met https://www.tonestack.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Hij heeft vast en zeker een oplossing voor jouw probleem.
Sadowsky NYC5-1992, NYC4-2008, F-Bass BN5, Sire V7-5
Warwick SS1/4 1990, Washburn CS1992, Dingwall Prima Voodoo 4, MM Bongo 4HH
(EBS AC311, DBX160XT, Alembic SF-2 / F1-X) combo.
Roland VB-99, LabSystems SS600/HP610
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Gebruik je een tweeter? En wat heb je al geprobeerd??
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Bernardduur schreef:Gebruik je een tweeter? En wat heb je al geprobeerd??
Ik heb geen tweeter in mijn cabinet :P Ik heb trouwens daarstraks met tonestack gemaild, misschien is dat idd wat! :)

Ik heb meerdere pedalen geprobeerd, zowel bass als gitaar pedalen. Echter zijn ze allemaal of: onduidelijk/modderig ofwel hebben ze dat vervelende digitale tophoog erin wat totaal niet lekker klinkt.

Ik wil graag een pedaal dat zo'n sound als mijn Orange AD200b kan produceren, echter alleen dan met een andere kleur. Een buizen drive dus :p
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Afbeelding
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Toefes schreef:
Bernardduur schreef:Gebruik je een tweeter? En wat heb je al geprobeerd??
Ik heb meerdere pedalen geprobeerd, zowel bass als gitaar pedalen. Echter zijn ze allemaal of: onduidelijk/modderig ofwel hebben ze dat vervelende digitale tophoog erin wat totaal niet lekker klinkt.
Zou wel helpen als je kan aangeven wat je al hebt gehad.
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Ik heb meerdere pedalen geprobeerd, zowel bass als gitaar pedalen. Echter zijn ze allemaal of: onduidelijk/modderig ofwel hebben ze dat vervelende digitale tophoog erin wat totaal niet lekker klinkt.
Zou wel helpen als je kan aangeven wat je al hebt gehad.[/quote]

Boss ODB-3 (ofcourse), EHX Big Muff, EBS Valvedrive, Sansamp pedals (vreselijk), Aguilar Agro, Source Audio Distortion, MXR Fuzz wat ik me zo eventjes kan bedenken.
Ik heb deze pedalen niet allemaal gehad maar wel in diverse muziekzaken uitgeprobeerd.
Dat vintage microtubes pedaal kan misschien wel interessant zijn, eens kijken of er lokale muziekzaken zijn die er een op voorraad hebben!
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Toefes schreef:
Ik heb meerdere pedalen geprobeerd, zowel bass als gitaar pedalen. Echter zijn ze allemaal of: onduidelijk/modderig ofwel hebben ze dat vervelende digitale tophoog erin wat totaal niet lekker klinkt.
Zou wel helpen als je kan aangeven wat je al hebt gehad.
Boss ODB-3 (ofcourse), EHX Big Muff, EBS Valvedrive, Sansamp pedals (vreselijk), Aguilar Agro, Source Audio Distortion, MXR Fuzz en de Proco RAT 2 wat ik me zo eventjes kan bedenken.
Ik heb deze pedalen niet allemaal gehad maar wel in diverse muziekzaken uitgeprobeerd.
Dat vintage microtubes pedaal kan misschien wel interessant zijn, eens kijken of er lokale muziekzaken zijn die er een op voorraad hebben![/quote]
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Quoterdequote :)

Vintage Microtubes kom je niet veel tegen in de shops. Ik heb deze en nog een aantal andere Darkglass pedaaltjes bij Thomann aangeschaft via het interweb.
De Vintage Microtubes klinkt lekker organisch, denk aan oude Rush en Yes achtige geluiden. Ranzige ronk maar zonder aan strakheid te verliezen.

Filmpjes zat op de jijpijp.

Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Gewoon bestellen bij Thomann [KLIK], heb je hem eind van de week in huis.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Zvex distortron is ook de moeite waard trouwens.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Klinkt niet verkeerd die demo van Darkglass. Is deze overdrive nu beter dan die van de B7K of B3K? Aan de hand van de filmpjes klinkt hij wel beter, maar iemand hem in het echt geprobeerd?
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

https://www.google.be/imgres?imgurl=http ... 26&ndsp=14" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb nu deze als vervanging voor mijn EHX Hottubes. Ik krijg er de hottubes sound uit, maar nu heb ik een blend en een mid knop en dat maakt een wereld van verschil.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

basloze fret schreef:Klinkt niet verkeerd die demo van Darkglass. Is deze overdrive nu beter dan die van de B7K of B3K? Aan de hand van de filmpjes klinkt hij wel beter, maar iemand hem in het echt geprobeerd?
Jazeker, ik had de b3k en heb nu nog de b7k, vintage microtubes en duality.

De b3k en b7k geven een scherp overdrive randje wat lekker is voor moderne metal achtige geluiden. Buiten dat is de B7K meer een bas preamp met overdrive dan alleen een overdrive.
Vintage Microtubes klinkt veel meer oldskool rock en zit qua overdrive dan ook dichter bij wat je kent van oude buizenbakken. Lekker organisch.

Duality is een schrikbarend strakke maar brute fuzz, er is niets subtiels te vinden in dat pedaal. Combineert wel te gek met een goede bas wah! :)
Plaats reactie