VT bass deluxe vs. VT bass di

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
KCL
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2014, 14:44

VT bass deluxe vs. VT bass di

Bericht door KCL »

Beste iedereen,

Ben relatief nieuw in de baswereld en in de markt voor één van bovenstaande pedalen. Na eerste optredens is mij duidelijk geworden dat het beschikken over een DI pedaal sowieso van belang is. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van de SVT emulatie op mijn zoom ms60b en zou ik graag over het betere werk beschikken (wat de VTbass is als ik de fora mag geloven). Nu ben ik de afgelopen dagen op internet aan het rondneuzen om het verschil tussen deze pedalen goed in kaart te brengen en ik merkte dat ik toch een beetje zekerheid wilde hebben of ik het goed begrijp. Tevens een fijn excuus om na een ruim jaar het forum te bezoeken een account aan te maken. :dance:

Begrijp ik goed dat het grote (enige?) voordeel van de Deluxe is dat hij mogelijkheden voor presets heeft? De Di lijkt een schappelijker formaat te hebben en meer opties (bite aan/uit, Blend) tegen een schappelijkere prijs. Zie ik iets over het hoofd? Hebben ze niet dezelfde hardware en dus dezelfde sound?

Helaas heb ik door beperkt aanbod in plaatselijke winkels niet de mogelijkheid om de pedalen uit te proberen. Hoewel webwinkels natuurlijk de mogelijkheid bieden te proberen en te retourneren maak ik liever gelijk de juiste keuze en profiteer ik graag van jullie ervaringen.

alvast dank,

Kevin
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Nu heb ik zelf alleen de deluxe versie en kan die niet vergelijken met de DI.
Maar ik denk dat beide kwa geluid niet heel veel van elkaar verschillen, wanneer de bite of blend knop niet gebruikt wordt.
Reden waarvoor ik de deluxe versie wou hebben, is het feit dat ik als de dood ben dat de knopjes verdraaid zijn, en ik niet snel genoeg de oorspronkelijke setting ga terug vinden. Dat is met die geheugens dus geen probleem. Overigens zit er op de deluxe versie nog een send-return loop voor eventuele effecten.

Succes :jam:
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Met de bite functie gaat hij erg schel klinken naar mijn mening en de blend functie gebruik ik eigenlijk niet... maar de di versie klinkt verder geweldig. Je legt hem op of naast je versterker en zet hem nooit meer uit. De D.I. uitgang is daarbij ook nog eens van zeer hoge kwaliteit.

Ik ben niet voor de deluxe gegaan omdat ik deze te lomp vind en geen behoefte heb aan presets.
KCL
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2014, 14:44

Bericht door KCL »

Er zat wat tijd tussen maar eindelijk de VT bass deluxe aangeschaft. Tweedehands bij een muziekwinkel.

Echter de FX loop lijkt niet te werken.
Bas aangesloten en speel lekker een effectpedaal netjes aangesloten (in>send Out>return) maar als ik fxc loop aanzet gaatlampje branden maar bas blijft clean. (ja effect pedaal staat aan)

Hoe kan ik testen of de fx loop functie echt niet werk. Als ik er geen pedaal tussen hang (dus in zowel send en return een aparte kabel instop die verder nergens heen gaat) blijf ik gewoon bas horen en ik zou verwachten dat dan signaal onderbroken wordt. Is dit een teken dat ik een defect pedaal heb aangeschaft,

Iemand bekend met het probleem of die ik iets opzichtige fout?
Klopt mijn test met de kabels. Klopt het dat als de FX loop zou werken hij met twee losse kabels geen signaal zou moeten geven?

Let me know,

Een wat teleurgestelde

Kevin
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Nee, want het signaal van de effectsloop wordt gemixed met het droge geluid, dus deze wordt niet onderbroken als je er een losse kabel aan hangt.

Ik heb er boven eentje liggen, ik zal zo ff kijken hoe dat ding bij mij werkt met effecten in de loop.
Eigenlijk nooit echt mee gespeeld.

Wat heb je in de loop hangen?
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Hmz..

Inderdaad, als je de effectsloop van de VT deluxe ingeschakeld hebt met een kabel in de return zonder iets er aan, valt het geluid helemaal weg.
Mss ook wel logisch, aangezien er ook geen knop is om het dry/wet signaal aan te passen.

Bij mij werkt de loop gewoon met een VT.send => FX.input => FX.output => VT.return met lampie aan...
KCL
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2014, 14:44

Bericht door KCL »

Marvanni.
Tnx voor het checken!
Weet ik iig dat ie ut niet doet. Best wel ka uu tee want de fxloop was de reden dat ik hem boven de DI had gekozen.

Die gaat linea recta terug naar de winkel die garandeerde dat echt alles getest was en alles werkte .

Zuur
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Op zich wil ik de mijne wel verkopen...
Ik gebruik hem eigenlijk niet meer sinds ik een pf500 heb, en dat is misschien wel een beetje zonde.
Is in feb 2012 gekocht bij Thomann en alleen thuis gebruikt en zojuist 100% werkend bevonden ;)
KCL
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2014, 14:44

Bericht door KCL »

Flink lopen klooien afgelopen nacht met succes uiteindelijk!
Weet niet wat er aan de hand was, maar het pedaal is terug te zetten naar Fabrieksinstellingen en dat heeft het hele probleem opgelost.

@Marvanni - Als je jouw vt deluxe wil verkopen. Denk dat je er zo vanaf komt. Heb echt lang moeten wachten tot ik een 2ehands kon vinden. Dingen lijken dus erg schaars. (wie doet zo een pracht pedaal nou weg ;-) )
Plaats reactie