Art ZDirect of XDirect goeie budget-DI voor bas?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Art ZDirect of XDirect goeie budget-DI voor bas?

Bericht door Gerth »

Omdat ik met mijn actieve bas in de nabije toekomst af en toe rechtstreeks in de P.A. zal pluggen maar op dit moment (licht uitgedrukt) niet over een ruim budget beschik was ik aan het kijken gegaan voor een "goedkope" DI-box.
Ik hoef geen toonregeling gezien ik mij daarvoor toch tot de eq van de bas beperk dus toen ik in de "lijstjes met stijgende prijs" keek van de ons alle bekende grote winkels kwam ik na de typische budget-merken (Behringer, Millenium, etc...) uit bij de twee bovengenoemde toestelletjes van ART.
Is dit iets voor bas en zou ik gaan voor de passieve of de actieve? Ik las al vaak dat men met een passieve bas vaak een actieve DI gebruikt en omgekeerd, maar mijn actief basje heeft in de actieve stand eigenlijk niet meer output dan in de passieve stand, enkel de toonregeling wordt bruikbaar dus zou ik durven vermoeden dat ik dan toch liever de actieve variant van de DI kies...
Alvast bedankt!
Haico

Bericht door Haico »

Bij twijfel gewoon passief gaan. Heb je geen batterij nodig... en dan ben je alvast een tientje onderweg voor het sparen voor een Radial JDI. :D
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Hartke bass-attack is een pre-amp met di. Die kan je voor niet al teveel 2e hands kopen. Extra mogelijkheden zoals een drive maar die hoef je natuurlijk niet gebruiken.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Ja, pre-amps met DI is ook een optie maar gezien ik de drive niet nodig heb en de toon op de bas regel zag ik er het nut niet van in, zeker al omdat ik een hekel heb aan "teveel knopjes"... is echt een fobie; telkens ik mij laat verleiden tot een aankoop van iets "veelzijdig" met nogal wat knopjes/mogelijkheden moet het binnen de korste keren buiten omdat ik er uiteindelijk stikkenerveus van word!

Soms verlang ik naar een Precision en een combo met maximum 5 knoppen (én een xlr-uit natuurlijk :mrgreen: )...

Dacht ook al aan de Dr. J D53 Sparrow; relatief simpel analoog bakje met XLR en jack-thru en wat gesimuleerde lampen-warmte indien nodig... kost 95 euro bij Key...
Plaats reactie