Betaalbaar A/B pedaal

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Betaalbaar A/B pedaal

Bericht door BassAgent »

Ik heb dus recentelijk een Moog Sub Phatty gekocht, en die gebruik ik regelmatig in combinatie met m'n De Gier basje. Nu wil ik ze allebei graag door m'n Aguilar jagen, maarja, de hele tijd kabels wisselen is ook zo wat. Dusseh, ik ben eigenlijk zoekende naar een goed A/B-pedaal. Ze zijn er echter van heel goedkoop (Fender, Behringer) tot vrij duur (Radial, Lehle). Het hoeft helemaal niet ingewikkeld, volume per kanaal hoeft niet eens. Tips?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

https://www.thomann.de/be/lead_foot_aby.htm
doet wat het moet doen ! en is stevig en goedkoop
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Ik heb er geen ervaring mee maar zag laatst die Mooer pedaaltjes, lekker compact en niet duur.
https://www.thomann.de/be/mooer_micro_aby.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat voor ongeveer dezelfde prijs ook een Boss LS te koop op t forum.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ik heb net de Radial Tonebone I/O aangeschaft, ik wilde er wel graag een trimpot op voor de 2e input om het niveauverschil tussen m'n bas en synth af te stellen. Hij is inderdaad wat duurder, maar de tuner bypass/mute switch vond ik ook wel handig en nog steeds 100% passief. Bijkomend voordeel: het is een tank (zo zwaar is 'ie ook trouwens).
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Ik heb dat blauwe ding van Boss en wat kan ik er over zeggen... Hij doet 't.
Om redenen die ik niet snap moet er een 1.5 v batterij in maar die werkt al een eeuwigheid.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Naar aanleiding van Sjoerds tip kwam ik ook nog bij de Bassbone uit (duur ding, wel gaaf) en vervolgens bij het ding dat ik denk ik moet hebben:
Afbeelding
Goeie sound, lekkere drive, oftewel: Sansamp eruit, Microbass erin. Jammer dat ze tweedehands zo slecht te vinden zijn.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:lol: en begin je met het mag simpel en kom je met een van de meest uitgebreide :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

BassAgent schreef:Naar aanleiding van Sjoerds tip kwam ik ook nog bij de Bassbone uit (duur ding, wel gaaf) en vervolgens bij het ding dat ik denk ik moet hebben:
Afbeelding
Goeie sound, lekkere drive, oftewel: Sansamp eruit, Microbass erin. Jammer dat ze tweedehands zo slecht te vinden zijn.
Heb je die al echt gehoord? Vindt die namelijk helemaal niet bij je passen. Erg veelzijdig ding, maar door de vele opties ook een aantal missers. Zo is kanaal A met B moeilijk te matchen qwa volume. Het grootste nadeel vond ik dat het pedaal niet te bypassen is, dus je hebt altijd de EBS-saus AAN. Verder vond ik de drive mwah (zeker in bandsetting) en qwa saus is EBS mij veel te clean het geluid het werd echt helder, heel direct (doet mij erg denken aan een goede metal of jazz-sound). Bovenstaande commentaar is natuurlijk erg smaak gebonden, maar als aguilar je ding is dan is dit wel anders(heb nu de Tone Hammer als pre-amp).
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

A-lex schreef::lol: en begin je met het mag simpel en kom je met een van de meest uitgebreide :mrgreen:
Ja, klopt, maar dat was op het moment dat ik er nog vanuit ging dat ik de SansAmp zou houden ;) Deze lijkt twee functies ineen te vervullen.

@aap: Dat volumeverschil maakt me niet zo heel veel uit, mijn Moog heeft een master volume, daar regel ik het verschil mee. Dat niet-te-bypassen-ding is wel iets waar ik rekening mee moet houden ja. Volgens mij hebben ze 'm op voorraad bij Keymusic, ga ik deze week eens testen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

BassAgent schreef:Naar aanleiding van Sjoerds tip kwam ik ook nog bij de Bassbone uit (duur ding, wel gaaf) en vervolgens bij het ding dat ik denk ik moet hebben:
Afbeelding
Goeie sound, lekkere drive, oftewel: Sansamp eruit, Microbass erin. Jammer dat ze tweedehands zo slecht te vinden zijn.
Heb ik gehad, maar snel weer weggedaan. Mooie 'drive' maar was heel lastig om de beide kanalen 'gelijk te trekken' en de eq pakte (voor mij, is subjectief natuurlijk) precies de verkeerde frequenties. Uiteindelijk gewoon mijn simpele Multidrive gehouden.

Try before you buy zou ik willen zeggen.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Good point. Volgens mij hebben ze m bij Key op voorraad dus daar ga ik woensdag eens kijken. Anders even kijken naar de Radial Bassbone en een losse overdrive kopen (mits gewenst).
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2868
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Hidde, mocht je de EBS wel wat vinden (zoals ik jaren gedaan heb) dan kun je wellicht de mijne overnemen, ik gebruik deze namelijk niet meer.. Ik gebruik tegenwoordig maar één bas tegelijk, dus ik heb de Microbass II niet meer nodig..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Plaats reactie