twee ingangen met volume, één uitgang

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

@Koen:
Uiteindelijk is het een boosterpedaaltje geworden, met hierna een A/B switch pedaaltje.
Deze zijn van Mooer.

https://www.bax-shop.nl/signaal-splitter ... Arwm8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.bax-shop.nl/booster/mooer-pu ... AqNW8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de vrienden van Uden Live heb ik heb mijn eigen volume van mn bas als uitgangsbasis genomen en met de booster het volume van de andere bassist hierop aangepast. Dit ging niet helemaal goed, omdat hij een erg hoge output had en er toch nog wat aan de gain van de versterker gedraaid moest worden. Maar er hoefde niet meer met kabels omgeplugd te worden. Met de A/B switch konden we snel ruilen. En binnen een paar seconden weer verder. De show liep perfect door en het zag er georganiseerd uit.
Uiteindelijk hebben we niet tegelijk samen gespeeld, dit was ook niet de opzet van het geheel, maar voor de toekomst zou dit wel een goed idee zijn! Thanks!!! Het afwisselen van bassist ging wel heel erg snel en dat was fijn.

Momenteel zit alles nog op mijn pedalboard. Ik kan nu switchen tussen basgitaar en upright (met snoer). Het werkt snel en fijn en ik weet wat ik uitstuur naar de FOH en de in-ears.
Het geeft me een veilig gevoel als alles klaarstaat en ik dit ook nog kan soundchecken. Puur ter controle. Mijn spullen moeten voorafgaand aan een optreden in orde zijn en ik 100% zeker zijn dat er niets mis kan gaan.

Koen: Hopelijk heb ik je vragen beantwoord, mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

Goose schreef:Ik zou die Alesis vergeten. Heeft alleen een usb uitgang volgens mij.[...]
Die Alesis heeft jack-uitgangen en is van goede kwaliteit.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Plaats reactie