Tech 21, Bass boost chorus, distort..

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
BassSjoerd
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2013, 21:08

Tech 21, Bass boost chorus, distort..

Bericht door BassSjoerd »

Ik heb onlangs een Bass boost chorus van Tech 21 gekocht. Alleen als ik 'm aansluit op mijn Cort A5 en ik sla redelijk hard aan, dan krijg ik er een distort geluid uit, wat niet hoort natuurlijk.
Nu staat er in het boekje het volgende wat er bij geleverd is:
"NOTE: Some amplifier effects loops are line level, which may cause the Boost Choruses to distort. It will also compress the signal and reduce the output. The same may hold true for mixing boards. Therefore, you may need to obtain a level matching transformer."

Met mijn Cort T35 heb ik nergens last van. Nu heb ik het één en ander opgezocht op het internet, maar daar werd ik ook niet echt wijzer van. Net als van wat hierboven staat dat ik misschien een 'level matching transformer'(?) nodig hebt.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Laatst gewijzigd door BassSjoerd op 26 nov 2014, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hoe gebruik je hem? Tussen de bas en de amp of in de FX loop
BassSjoerd
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2013, 21:08

Bericht door BassSjoerd »

Ik gebruik 'm gewoon tussen de bas en de amp.
BassSjoerd
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2013, 21:08

Bericht door BassSjoerd »

Niemand?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Als hij overstuurt is de output van je bas waarschijnlijk te hoog. Dus of zachter aanslaan, of de level knop omlaag.
BassSjoerd
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2013, 21:08

Bericht door BassSjoerd »

Ja daar was ik ook al achter gekomen, maar ik vroeg me af of dat op een manier te vermijden is.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Het pedaal modden door bijvoorbeeld een weerstand in serie met de input te zetten of de gain stages aan te passen aan het begin.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

Weet je zeker dat het niet je bas zelf is ?
Batterijtje leeg misschien ?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
BassSjoerd
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2013, 21:08

Bericht door BassSjoerd »

Bernardduur schreef:Het pedaal modden door bijvoorbeeld een weerstand in serie met de input te zetten of de gain stages aan te passen aan het begin.
Is dit aan te raden?
rsint schreef:Weet je zeker dat het niet je bas zelf is ?
Batterijtje leeg misschien ?
Ik weet 100% zeker dat het niet aan de batterij ligt en het ligt waarschijnlijk wel aan de bas zelf.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Je zou dan ook de bas kunnen aanpassen naar een lager volume...... is het aan te raden? geen idee, dat is voor jou natuurlijk. dan zal het pedaal dus werken op de manier waarop je dat wilt. Je zou ook verder kunnen kijken naar een ander chorus pedaal dat wel met deze ingangsvolumes om kan gaan of je zet hem in de FX loop (als je die hebt).
Plaats reactie