Digitech Drop ervaringen?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door leo_tender »

@Jerry, bedankt... wss doen ze dat opzettelijk zodat je twee pedalen koopt...
@Ronc, ongetwijfeld maar ik zeul niet zo graag met gitaren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Thomann heeft momenteel uitverkoop van Digitech pedalen. Scheelt toch weer een tientje of twee.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door leo_tender »

In de coverband spelen we een nummertje van QUOTSA, 4 tonen lager gestemd... Met een passieve bas en een beetje drive erbij klinkt het best goed... Met de musicman valt het signaal echter helemaal weg? Iemand anders gelîjkaardige ervaringen? Enig idee hoe ik het kan verhelpen? Wil graag een heel set of repetitie op 1 bas kunnen spelen. De musicman klinkt het best voor de rest van de nummerS.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Joey »

Dan zul je toch moeten stemmen, vier tonen lager pakte de digitech bij mij ook niet goed meer op.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door leo_tender »

Tja, het is bizar. Met de Pbass lukt het maar de actieve Stingray kan het niet...
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Jerry »

leo_tender schreef: 27 sep 2022, 19:02 Tja, het is bizar. Met de Pbass lukt het maar de actieve Stingray kan het niet...
Misschien dat het pedaal zich verslikt in de output van je Stingray? Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk.
Joey schreef: 27 sep 2022, 13:37 Dan zul je toch moeten stemmen, vier tonen lager pakte de digitech bij mij ook niet goed meer op.
Ik vind twee halve tonen net aan acceptabel als ik er een beetje overdrive bij gebruik, vier vond ik te ongedefinieerd en blubberig worden
Gebruikersavatar
Nekomata
Berichten: 670
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:09

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Nekomata »

Jerry schreef: 04 okt 2022, 16:00Misschien dat het pedaal zich verslikt in de output van je Stingray? Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk.
Ik heb ook een of twee pedaaltjes die 'schrikken' van mijn Stingray op volle kracht. Met het volume een eind lager gedraaid, wordt dat al iets beter.
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door leo_tender »

Volume van bas zelf dan wat omlaag?
Stel dat ik mijn gitaar een toon lager (en drie toontjes met pedaal) stem, heeft dat gevolgen voor de afstelling van de nek?
Want inderdaad, erg mooi klinkt het niet...
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Joey »

leo_tender schreef: 11 okt 2022, 10:02 Stel dat ik mijn gitaar een toon lager (en drie toontjes met pedaal) stem, heeft dat gevolgen voor de afstelling van de nek?
Kans is aanwezig dat je de halspen wat losser moet zetten, maar dat is enkel als je hem veel lager gestemd laat staan.
Één stap lager heeft op vrijwel geen van mijn bassen echt effect gehad qua afstelling.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Goose »

Vandaag the drop binnen gekregen. Net even een snelle test gedaan. En wat mij gelijk opvalt is een lichte wobble in het geluid. Niet echt in toon hoogte maar min of meer een soort van termolo, dus in volume. Hebben jullie dit ook?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Nee, heb ik niet.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Jerry »

Goose schreef: 11 mei 2023, 19:19 Vandaag the drop binnen gekregen. Net even een snelle test gedaan. En wat mij gelijk opvalt is een lichte wobble in het geluid. Niet echt in toon hoogte maar min of meer een soort van termolo, dus in volume. Hebben jullie dit ook?
Denk dat ik wel snap wat je bedoelt ja. Met mijn Precision in D heb ik daar wat last van, met mijn Jazz in E niet. Sowieso heb ik het idee dat hij de Jazz beter trackt dan de Precision ongeacht in welke stemming ze staan.
Gebruikersavatar
ElcoHeijmans
verherbouwingen
Berichten: 4820
Lid geworden op: 14 mei 2019, 18:13

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door ElcoHeijmans »

Goose schreef: 11 mei 2023, 19:19 Vandaag the drop binnen gekregen. Net even een snelle test gedaan. En wat mij gelijk opvalt is een lichte wobble in het geluid. Niet echt in toon hoogte maar min of meer een soort van termolo, dus in volume. Hebben jullie dit ook?
Ja dat heb ik ook als mijn bassen lager dan E heb gestemd maar hoe lager je de drop zet hoe wobbeliger het geluid.

Mijn pedaaltje is naar Spaghettihout gegaan omdat ik een HX effects gebruik waar deze ook in zit en die gebruik ik ongeveer bij alle presets omdat wij in verschillende toonhoogtes spelen voor onze zanger zijn stem te sparen.

Heel soms hoor ik dat wobbel geluid als ik mijn Goldie met flats in F# heb staan
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:

Bandpage: www.billdisney.nl
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Goose »

Vriend van mij heeft hem gisteren ook even getested. Hij had ook last van die wobble. Misschien is get een Fender P ding? Dat er bepaalde freq die een P heeft door de Drop wat gemoduleerd worden?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Green Goblin »

Zou het niet "actieve bas" versus "passieve bas" kunnen zijn? Ik heb er ook één, en het staat me bij dat ik enthousiaster ben over het gebruik met mijn actieve Squier dan met mijn passieve Schecter. Al zou het dan ook "verse snaren" versus "oude snaren" kunnen zijn... ;-)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie