Digitech Drop ervaringen?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik denk ook dat je geluid steriel en dunner wordt, wat me vooral benieuwd is wat er gebeurd als je er effecten bij hebt?
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Het kan toch allemaal makkelijker. Altijd een halve omlaag stemmen, alle 4 de snaren. En dan bij de normale stemming een capo gebruiken op de 1e positie. Of is dat ook geen oplossing? Schilt wel in de kosten.....
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

basloze fret schreef: Ik vraag me af hoeveel zangeres je voor de gek kan houden door het stiekem toch gewoon in E spelen en niks te zeggen? Ik denk dat veel zangers het niet in de gaten zullen hebben, het is ten slotte maar een halve toon. Vaak wordt er iets te makkelijk gezegd door de zangers van 'doe maar een halve toon lager' is mijn ervaring.
Haha, dat soort zangers zullen er inderdaad vast wel zijn.
Maar ik kan je wel verzekeren dat dat halve toontje soms voor zangers wel degelijk net het verschil kan maken.
In ons geval hebben we dat uiteraard uitgeprobeerd. Maar een nummer als Helter Skelter is dan nét te hoog gegrepen. Op zich krijgt ie het er wel uitgeperst. Maar echt fijn is dat niet.

Met mijn andere band zijn we van het begin af aan begonnen met alles een halve toon lager te spelen. Het paste prima bij ons en de stijl die we speelden. Een aantal jaren later kregen we een Hammond-speler in de gelederen en die vond het heel lastig om alles een halfje lager te spelen. We hebben toen een paar repetities alles in normale stemming gespeeld. Voor de toetsenist erg fijn. Maar voor de zangeres een stuk minder fijn. Die had ineens met een aantal nummers grote moeite. Uiteindelijk is de toetsenist gesneuveld... :facepalm:


@ Rogier; dat zal ik doen. Goed plan.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Om nog even terug te komen op mijn ervaring met de de Whammy DT (waarvan het rechterdeel van het pedaal gewoon die Drop is), ik heb er live meegespeeld en het klonk niet artificial en ging niet ten koste van mijn toon.
Ik zou alleen bij opnames het apparaat niet gebruiken, maar dat is meer mijn gevoel.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Met mijn bass whammy valt heel goed downtuned te spelen (ik ga er vanuit dat het apparaat dat jij wil daar een zusje van is), maar ik mis meteen als ik hem indruk (zelfs als die dezelfde toon weer moet geven dan ik echt speel) merkbaar hoog. Of publiek dat hoort betwijvel ik. Probeer zo'n ding eens. Eventueel stuur je hem binnen 7 dagen terug.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Bernardduur schreef:Ik heb recent de digitech bass whammy getest en hierbij ook een normale whammy gehad. Ik ga ervan uit dat dit pedaal gewoon de whammy software is in een doosje. De normale whammy trackt beduidend minder op een bas dan een bass whammy, maar het resultaat is niet slecht...... gewoon, minder goed en strak met wat meer fluctuaties. Van de buitenkant lijkt dit pedaal voornamelijk te zijn gemaakt voor gitaristen (als in rood voor gitaar, blauw voor bas). Een bas versie zou geen punt moeten zijn (alleen de software inladen)
Welke Whammy heb je naast de Bass Whammy getest? De Whammy 5?

Bij de Whammy DT zeggen ze erbij dat 'ie voor gitaar én basgitaar is… Dan moet de Whammy 5 in chord-mode (wat gewoon de verbeterde versie van de Whammy DT is, toch?) toch gewoon ook goed op bas werken?

Ik wil binnenkort misschien een Whammy erbij. Ik denk dat ik 'm voornamelijk voor gitaar zal gebruiken, maar wil eigenlijk ook wel dat 'ie op bas goed werkt. Wat is dan de beste oplossing? Whammy 5, Whammy DT of Bass Whammy?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik vind mijn whammy 4 ook best prima voor bas... :)
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Ik heb de Whammy I, Whammy II & Whammy DT, en ze zijn allemaal prima op bas.
Het ligt er alleen maar aan wat je wil horen, de oudere zijn monofoon en de nieuwere kunnen ook akkoorden aan.
Ik vind het wel wat hebben die artificial geluiden, als hij het niet meer helemaal trekt.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Lekker glitchy hè? Heerlijk herkenbaar. :D
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb het toen getest met een 4 en een 1;

De tracking van een bas versie is gewoon beter. De 4 en 1 werken prima en tracken niet benoemenswaardig slecht, maar het effect en het geluid van de bas is gewoon echt beter.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Thanks.

De Bass Whammy toevallig ook op gitaar getest? Lijkt me dat die misschien weer vervelend gaat doen bij hogere noten...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Klopt!

Ik heb hem ook op gitaar getest en ik merkte precies zoals je het omschreef!
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Ik heb de gok maar gewoon genomen en zo'n Digitech Drop besteld.
Van de week voor het eerst mee gerepeteerd.
Werkt probleemloos.

Het enige wat je een klein beetje merkt, is een licht verschil in output. Ietsje zachter.
Maar dat is te verwaarlozen.

Verder vind ik het vooralsnog een uitkomst. Ik hoef niet meer een andere bas om te hangen of vier snaren naar beneden te stemmen als we bij de nummers zijn aangekomen die een halfje lager staan. Dat haalde altijd zo ontzettend de vaart uit een optreden.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re:

Bericht door Sjtevel 1984 »

Basvarken schreef: 13 mei 2015, 08:22 Ik heb de gok maar gewoon genomen en zo'n Digitech Drop besteld.
Van de week voor het eerst mee gerepeteerd.
Werkt probleemloos.

Het enige wat je een klein beetje merkt, is een licht verschil in output. Ietsje zachter.
Maar dat is te verwaarlozen.

Verder vind ik het vooralsnog een uitkomst. Ik hoef niet meer een andere bas om te hangen of vier snaren naar beneden te stemmen als we bij de nummers zijn aangekomen die een halfje lager staan. Dat haalde altijd zo ontzettend de vaart uit een optreden.
Nu wat jaartjes verder, is mijn interesse gewekt. Gebruik je hem nog steeds? En zo ja: wat zijn je lange termijn ervaringen?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Digitech Drop ervaringen?

Bericht door Jerry »

Ik heb hem nu anderhalf jaar op m'n bord staan en gebruik hem in een groot deel van de setlist. Ik meen ook een klein verschil in output te horen, en heb ook het gevoel dat hij wat helderheid opsnoept, maar misschien is dat inherent aan wat het pedaal doet. Tot vier half steps down vind ik het pedaal niet storend klinken, daaronder ga je wel echt rare dingen horen naar mijn mening.
Plaats reactie