Markbass Compressore + Voodoo 4x4 : Ampère vraag

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Markbass Compressore + Voodoo 4x4 : Ampère vraag

Bericht door Marvanni »

Hoi,

Waarschijnlijk beantwoord ik de vraag zelf al, maar wil graag een second opinion..

Ik heb zojuist mijn Voodoo 4x4 binnengekregen en om mijn Markbass Compressore te kunnen aansluiten heb ik er een Voltage Doubler kabel bij besteld.

Echter ben ik bij het aansluiten pas echt gaan nadenken en bedenk dat een Voltage Doubler geen Ampere (Current) Doubler is...

De Compressore heeft volgens de speclist minimaal 600 mA op 12 volt nodig. De Voodoo heeft 2 x 12 volt aansluitingen van 400 mA.

Heb ik het goed begrepen dat ik toch echt een Voltage Doubler nodig heb om de Compressore op de 12 volt aansluitingen te kunnen laten draaien?

Of is er een ander alternatief?
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Je hebt volgensmij juist een current doubler nodig. Dit probleem had ik namelijk ook bij mijn voodoo lab pp2 die 2 ingangen (5&6) heeft van 250mA terwijl mijn pedaal 500mA nodig heeft. Dus met een current doubler ze gecombineerd en de voltage blijft daarmee op het huidige staan.

Dus de current doubler vervangt jouw 2x 400mA voor 1x 800mA met 12 volt.
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Ja, ik haal ze door elkaar :) ..

Die current/ampere doubler zal het moeten worden...

Thanks!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Jup, kwestie van de uitgangen in serie (spanning x2) of parallel (stroom x2) naar je pedaal sturen :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie