Welke phaser voor bas?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Welke phaser voor bas?

Bericht door janbasmanjan »

Ik ben op zoek naar een Phaser voor bas,iemand hier ervaringen mee?
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »



Phase90...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Deze sprak mij ook wel aan.
https://www.youtube.com/watch?v=69gIgOpnsTM" onclick="window.open(this.href);return false;
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ik heb gehad: MXR Phase 100, MXR Phase 90, MXR EVH Phase, Boss PH-3, TC electronic XII phaser, TC Electronic Nova Modulator, Maxon PT999, & EXH Smallstone.
Uiteindelijk vond ik de Phase 100 het lekkerste op de bas, met op de 2e plaats de TC Electronic XII, maar beiden hebben het veld moeten ruimen omdat ik ze niet echt [genoeg] gebruikte.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Nadeel bij phasers is dat het vooral een effect is op de hogere frequenties...... lagere frequenties zijn er minder gevoelig voor. Daardoor is het beperkt bruikbaar op een bas!

Phase 100 is zeker een erg lekkere phaser met veel aanpassingsmogelijkheden. De 90 (plus de klonen) is wat minder bruikbaar door de beperkte frequentie response. Oude Maestro phasers zijn ontwikkeld voor bv orgels en werken daardoor net wat beter.
De Small Stone is vergelijkbaar met de phase 90 maar is net wat dieper qua effect, zeker in de color mode.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

De phase 100 was ook de lekkerste die ik heb gehad. De pigtronix ep1 (gemod door Rogier) de meest freaky/spacy. Als ik ooit nog eens een phaser aan zou schaffen zou het weer de 100 zijn.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Marsz
Berichten: 282
Lid geworden op: 03 jan 2009, 14:08

Bericht door Marsz »

Ik vind zelf de EBS Dphaser echt heerlijk
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Mss een rare kronkel maar de flange mode van een mxr bass chorus deluxe is erg phaser achtig en laat niet van die gaten in je geluid vallen. Het proberen waard? Krijg je er gratis een chorus bij.
Gebruikersavatar
maartenmeeuws
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 dec 2012, 09:13

Bericht door maartenmeeuws »

Ik heb een MXR Phase 90. Klinkt prima, maar qua instellingen kun je er niet heel veel mee (1 knop). Hij is niet in ieder frequentiegebied even hoorbaar.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

maartenmeeuws schreef:Ik heb een MXR Phase 90. Klinkt prima, maar qua instellingen kun je er niet heel veel mee (1 knop). Hij is niet in ieder frequentiegebied even hoorbaar.
Dat qua frequentiebereik is gewoon een manko aan bijna alle phasers..... Ik ken er een paar die dat wat minder hebben; dannog zit er gewoon meer phase effect in het hoog!!
Plaats reactie