Vermogen van output kanalen power bricks?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Vermogen van output kanalen power bricks?

Bericht door Unlord »

ik ben aan het kijken voor een nieuwe power brick om mijn effecten te voeden. Vooralsnog valt mijn oog valt op de wat goedkopere modellen, zoals de Artec CPB-12 of de Harley Benton PowerPlant.

Maar...hoe zit het met het vermogen dat de individuele connectoren aan mijn effecten gaan geven? Bij de HB staat dat er 500mA naar een effect gaat, terwijl dat bij de Artec kennelijk "slechts" 100mA is.

Welke specs moet ik geloven? Welke consequenties heeft het voor mijn effecten in termen van bijgeluiden en goed functioneren en zou ik misschien toch beter voor een duurdere moeten gaan? Probleem is echter wel dat ik minimaal 8 connectoren nodig heb.

Dank voor de respons!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Een pedaal vraagt een bepaalde stroom, die je brickuitgang wel of niet kan leveren. Staat er dat de uitgang 500mA kan leveren, dan kun je pedalen aansluiten die (samen) minder of gelijk aan die 500mA vragen. Staat er 100..tja, dat snap je dan zelf ook :) Je kunt wel uitgangen combineren voor meer stroom of spanning, maar dan ben je die uitgangen weer kwijt aan 1 pedaal of groep pedalen.

Je kunt dus meerdere pedalen aan 1 uitgang hangen, tot de stroom 'op' is.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik ga sowieso niet meer dan 1 effect per kanaal gebruiken. Stomme is ook dat op al mijn pedalen velco zit en ik dus niet meer kan zien hoeveel stroom ze trekken. Dat wordt weer internetten dus... :|
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7420
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Ik heb me een poosje geleden verdiept in voedingen. Ik kwam erachter dat er veel voedingen zijn eigenlijk -onder de motorkap - ordinaire one spot voedingen zijn. Dus net zoals wanneer je één adapter hebt en er een daisy chain aan vastknoopt. Dan wordt alles dus verdeeld over het aantal pedalen wat je aansluit. En dan krijg je op een gegeven moment problemen met pedalen die ietsje meer Ampere nodig hebben om storingsvrij te werken.

Wat je eigenlijk wil is dat elke stroomuitgang op de voeding daadwerkelijk de amperes levert die men belooft. En dan kom je in de dure voedingen terecht.
Cioks, Voodoolab, T-Rex Fuel tank etc etc.
Maar eigenlijk zijn ze allemaal way overpriced. Want Music Store in Köln beidt een heel goede voeding die precies hetzelfde doet als al die dure bricks. Voor maar 39 euro.

https://www.musicstore.de/is-bin/INTERS ... ullDetails" onclick="window.open(this.href);return false;
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

En daar is niks mis mee.

Ik heb de Harley Benton al een paar jaar en deze doet het prima, met 8 pedalen er aan hangend.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7420
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Ja, maar bij die Harley Benton wordt niet gerept over individual isolated output.
Volgens mij kun je er vanuit gaan wanneer dat niet bij de specs staat, dat het ook niet zo is. (Anders wordt het namelijk wel heel trots vermeld).
En dat het dus feitelijk een one spot adapter is.

In tegenstelling tot die Fame DCT-200 van Music Store waarbij het wel echt benoemd wordt. En dat is wel wezenlijk in mijn ogen.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Hmm, voordeel van die HB is dat ie minder groot is dan die joekel van een Fame. De Fame heeft echter inderdaad isoleted kanalen én de stroominput op een handigere plaats. Het kreng moet namelijk onderop mijn nieuwe pedalenbord passen. Misschien is dan toch die Artec het meest handig, niet geisoleerd, maar ik hoor er toch goeie verhalen over. Ik heb momenteel ook een Artec, maar die heeft te weinig kanalen... :|
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik heb ook al jaaaaaaaren een HB en die voldoet nog steeds prima, met inderdaad ook iets van 8 pedalen er aan. Geen gebrom of andere ellende, gewoon prima. Voor de prijs kan je niet sukkelen.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb een CIOKS en een Dunlop Brick op mn bordjes staan. Ik heb ernaast een Voodoo Labs en een Fame voor andere omstandigheden.

De CIOKS en de Dunlop zijn al een forse stap omhoog tov de standaard one spot en zijn beiden ongeisoleerd. Wel hebben beide een weerstand en een condensator om de voltages stabiel te houden zonder problemen. Ik heb tot nog toe geen klachten hierover en ze werken beide op al mn pedalen! De Fame en de Voodoolabs gebruik ik voor de speciale pedalen, zoals oude fuzzjes oid.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Thanks. De opties worden al groter. Ik kwam ook de Caline CP-05 tegen op Amazon. Die heeft 8x 9v kanalen, 1x 12v en 1x 18v. Lijkt geïsoleerd te zijn, maar...kost slechts 29 euro. Te mooi om waar te zijn?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Waarschijnlijk wel....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
wernerroozen
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2014, 23:43

Bericht door wernerroozen »

Unlord schreef:Thanks. De opties worden al groter. Ik kwam ook de Caline CP-05 tegen op Amazon. Die heeft 8x 9v kanalen, 1x 12v en 1x 18v. Lijkt geïsoleerd te zijn, maar...kost slechts 29 euro. Te mooi om waar te zijn?
Volgens mijn Go To site voor voedingen (https://stinkfoot.se/archives/808) ook geen geïsoleerde outputs.
Naar mijn mening kan je beter een kleine investering doen om zeker te zijn dan naderhand opnieuw iets te moeten kopen.
Zoals mijn vader altijd zegt: Goedkope koop, dure koop
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Als je dat nodig hebt dan....... HEB je geisoleerde uitgangen nodig? Heb je speciale pedalen, pedalen die niet makkelijk omgaan met een stroomtoevoer, pedalen die gewoon net dat beetje meer nodig hebben?

Voor de meeste Boss / EHX / Ibanez etc pedalen is een goede voeding met niet geisoleerde uitgangen gewoon prima! Ik zou er dan wel een uitzoeken die de voeding niet daisy chained maar een die een klein beetje filtering heeft op elke uitgang (weerstand + condensator) waardoor je de kans op ruis verminderd!
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Belangrijkste eis is dat mijn pedalen gewoon werken, niet uitvallen en het geluid goed processen. Isolatie of niet, boeit me an sich niet. Ik heb de Caline voor 29 euro besteld bij Amazon. Diverse tests op Youtube laten zien dat ie degelijk en stabiel is. Voor dat geld wil ik wel een risico nemen aangezien ik aanneem dat een Artec of HB van min of meer dezelfde kwaliteit zal zijn. Voordeel van de Caline is dat er 8x 9V op zit en dan nog eens 12V en 18V.

Ik laat horen als ik hem heb getest!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Even uit interesse gezocht: het is dezelfde als de Joyo Power Supply 2 en daarvan staat een foto van de binnenkant op Google :) Keurig een weerstand en condensator op elke uitgang.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie