Vette overdrive vinden...

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Vette overdrive vinden...

Bericht door BassAgent »

Jemig, wat vind ik dit moeilijk. Ik heb een SansAmp Bass Driver DI gehad, en die vond ik erg goed klinken maar ik vond dat-ie alles hetzelfde laat klinken.

Maar nu wil ik eigenlijk toch wel weer een goeie drive hebben. Er is vreselijk veel, maar alles dat ik tot nu toe gehoord heb vind ik te onduidelijk, fuzzy of gewoon erg lelijk. Wat ik al gecheckt heb (niet persoonlijk maar het internet is een goeie hulp): SolidGold Beta, Aguilar Agro, Ibanez TS9B, Darkglass Vintage Microtubes, Muff, Rat, MXR M89, Darkglass B3K en Boss ODB3. Vrijwel alles vond ik vreselijk, óf ik had, zoals in een ander drive-topic ook al door anderen gesuggereerd, het gevoel dat ik ineens twee signalen had (bas en drive).

Waar ik ongeveer naar op zoek ben lijkt een beetje op een combinatie van de SansAmp sound en dit:



Maar volgens mij zijn dat allebei oversturende amps :facepalm:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ken je deze al?
Ik betwijfel of ze hier te krijgen zijn. Bax heeft wel wat JHS maar niet deze...

Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Tech 21 VT Bass? Eventueel de deluxe zodat je meerdere sounds kan maken? En je zou het niet verwachten maar de HB Ultimate Drive is ook érg lekker. En goedkoop.
xtala
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:33

Bericht door xtala »

Ik ben zelf heel tevreden van mijn Battering Ram, krijg er toch altijd leuke dingen uit. Das met een fuzz ernaast ook (parallel), maar ze maken er geloof ik eentje met enkel OD ook.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

F*ck die JHS low drive is alweer discontinued ook zie ik. Jammerdebammer.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Heb je de EBS ValveDrive al eens geprobeerd? Ik vind m geweldig!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Discontinued maakt me niet zoveel uit, ik hoop toch een tweedehandsie te scoren ;)

Dit vind ik ook gaaf:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Check eens voor een Fulltone OCD. Eigenlijk voor gitaar, maar heerlijk op bass.

Zijn ook goedkopere clonen van te vinden. Mooer heeft er bijvoorbeeld een.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Als ik die bovenste video's hoor is mijn eerste gedachte de Fulltone bassdrive mosfet(weet niet hoeveel die verschilt met OCD).

Op de tweede clip hoor denk ik: Solidgold Beta. De clips van de Solidgold zijn een beetje misleidend op het web. Er zit (ondanks) de gain en treble heel veel sounds in dat pedaal. Op lage gain standen zul je de treble vrij snel helemaal open hebben staan voor een bruikbare warme thump/motown/buizen sound (persoonlijk had de treble nog wel iets verder open gekund. Op hogere gain standen draai ik de treble al vrij snel terug voor een goeie sound. Als je een keer dat pedaal wil testen pb maar even.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Je moet drive pedalen niet checken via het internet........ maar gewoon op je amp! Als ik bijvoorbeeld naar de pedalen die ik zelf heb luister op het internet klinken ze vaak slecht met de klachten die jij aangeeft. De amp instelling, manier van spelen en manier van instellen geeft gewoon zoveel meer dan een karig filmpje op youtube.

Ik verwacht dat een bas Rat (mod van de Rat) aardig in de buurt zal komen; strak, dik en vet met veel aanpassingsmogelijkheden. Je mag de mijne wel lenen als je wilt. De andere opties die je aangeeft kan ik op basis van je wensen niet aanbevelen; ze zijn te fuzzy of hebben te weinig midden.

De JHS is een Tubescreamer like pedaal, de blue berry een Rat achtige.......
OCD is ook erg leuk! Ik vind hem zelf te modderig en te duwend in het laag op de hogere gain standen, maar dat is zijn natuur!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Zo'n geluid als in het eerste filmpje klinkt leuk in je eentje of met zijn 2-en, maar ga je in een rockband met gitaren niet overeind houden. Dit geldt voor veel overdrives, op je kamertje klinken ze te gek maar zodra je ze in een band gebruikt verzuipt het. Vandaar dat het moeilijk is a.h.v. youtube filmpjes te beoordelen, wat Bernarduur ook al aangaf.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

+1

Ik heb zelf dus de ODB-3, waar ik altijd een soort haat-liefde verhouding mee heb. Maar tegenwoordig gebruik ik 'em voor een klein randje, met de gain bijna helemaal dicht en de blend op 3/4e dry en dan is 'ie binnen de band prima te pruimen. Vaak is het ook een kwestie van minder gain gebruiken dan je eigenlijk denkt. Hij klinkt ook best wel anders op m'n Aguilar t.o.v. m'n Ampeg.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Hehe ja, dat van die gain weet ik, en dat van dat verzuipen ook :) Een Rat was me door iemand anders ook al aangeraden, ga ik eens even naar kijken.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

BassAgent schreef:Hehe ja, dat van die gain weet ik, en dat van dat verzuipen ook :)
Daarom is het vreemd dat je juist met die 2 filmpjes komt. Dat zijn typisch van die onduidelijke verzuip geluiden met heel veel gain.
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Ik zou ook eens kijken naar de paradriver van tech21. Deze heb ik aangeschaft i.p.v. de bassdriver omdat je bij de paradriver de mid erg uitgebreid kan afstellen. Als ik naar jou voorbeelfilmpjes luister dan zit je in deze frequenties waar jij je sounds uit halen wilt.

De JHS lowdrive heb ik gehad. Ik vond dat deze het laag erg wegzoog waardoor ik niet overeind bleef in de bandmix. Dat ik hem heb weg gedaan was niet een goede zet... Ik mis hem best wel...

Ook heb ik de black magic van DR. NO. Deze is wel errug smerig. Heeft wel wat van een big muff alleen heeft deze meer definitie en meer behoudt van laag.

eventueel mag je ze uitproberen, PostNL is daar altijd handig voor.
Ik gebruik momenteel geen effecten.
Plaats reactie