Vette overdrive vinden...

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Iedereen houdt van bassscreamers toch? :D Meer overdrive heb je niet nodig. Moet 'em alleen nog een keertje in een kek kleurtje spuiten (en wellicht MXR-style knoppen zoals die op de vorige pagina).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Goose schreef:Is het de basscreamer? Nieuw uiterlijk en zonder boost?
Yep! Een 'simpele' :)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Maar wat zijn de knoppen dan? Op mijn "deluxe" heb ik volume, tone, drive en boost. Maar aangezien deze geen boost schakelaar heeft, wat is dan de 4e knop?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Cleane blend
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3050
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

dr. Bassvibes schreef:Hoe klinkt dat dan? Gaat het heel erg smerig, is het een randje? Behoud van laag? Clean Blend? :)
Ben niet heel goed in geluid omschrijven, maar het lijkt dus op een Bass-Drive. Heb hem dinsdag in de oefenruimte vergeleken met m'n Darkglass Vintage Microtubes en dat is een wat nettere drive, ook op extreme standen. Deze gebruik ik nu voor een randje, maar hij kan ook erg vies. Behoud van laag? Check. Clean Blend? Check.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Heeft iemand (ervaring met) de Solid Gold FX BETA en de Solid Gold FX BETA LM308 MOSFET Custom Shop? Wat is het (duidelijkste) verschil? Ze klinken fantastisch maar ik haal het verschil niet uit de filmpjes, beschrijvingen en reviews. De prijs is hetzelfde.

Solid Gold FX BETA


Solid Gold FX BETA LM308 MOSFET

Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

De 'normale' BETA heb ik gehad. Prima pedaal. Kun je zondermeer met een gerust hart kopen.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Over de Bassscreamer: die heb ik ook, en is echt een vaste waarde op mijn pedalboard. Ik heb de uitgebreide versie met boost en dat is toch wel erg handig om van lichte naar een stevige drive te schakelen. Zelfs zonder blend heeft die genoeg laag vind ik, maar ik draai er toch altijd wat clean bij.
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Wat ik uit die filmpjes haal is wel een redelijk groot verschil bij die oranje en zwarte beta overdrive..
Ik heb het idee dat de oranje 'de gewone' een voller geluid weergeeft van zichzelf, meer bas, iets meer low mid. Ik kan overdrive geluiden altijd moeilijk uitleggen, maar die zwarte doet mij bijna denken aan een overstuurd gitaar geluid, enigszins vlak en veel meer overdrive in het hoog dan in het laag..
Mijn voorkeur zou absoluut uit gaan naar de oranje versie, ik hou meer van een vol geluid, dat je nog het idee hebt dat je een basgitaar hoort in plaats van een gitaar of enkel overdrive. Ik hoop dat het een klein beetje te volgen is :)
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Rolandboer schreef:Wat ik uit die filmpjes haal is wel een redelijk groot verschil bij die oranje en zwarte beta overdrive..
Ik heb de filmpjes dan niet met goede speakers geluisterd.
Rolandboer schreef:Ik heb het idee dat de oranje 'de gewone' een voller geluid weergeeft van zichzelf, meer bas, iets meer low mid. Ik kan overdrive geluiden altijd moeilijk uitleggen, maar die zwarte doet mij bijna denken aan een overstuurd gitaar geluid, enigszins vlak en veel meer overdrive in het hoog dan in het laag..
Die oranje leek me idd meer diepte te hebben.
Rolandboer schreef:Mijn voorkeur zou absoluut uit gaan naar de oranje versie, ik hou meer van een vol geluid, dat je nog het idee hebt dat je een basgitaar hoort in plaats van een gitaar of enkel overdrive. Ik hoop dat het een klein beetje te volgen is :)
Ik zal nog eens goed luisteren. Low gain en motown-dikte vind ik het lekkerst dus dan ligt de oranje het meest voor de hand.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Die orange heb ik gehad en spijt van dat ie weg is :oops: :oops: :oops:

Heerlijke warme buizenachtige drive, in mijn top 3 van beste drive pedalen!
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

WahWow schreef:.... Low gain en motown-dikte vind ik het lekkerst .....
Dan dénk ik dat je met die Oranje BETA de spijker op z'n kop slaat! Dat deed ie namelijk als béste !
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Van Tango schreef:
dr. Bassvibes schreef:Hoe klinkt dat dan? Gaat het heel erg smerig, is het een randje? Behoud van laag? Clean Blend? :)
Ben niet heel goed in geluid omschrijven, maar het lijkt dus op een Bass-Drive. Heb hem dinsdag in de oefenruimte vergeleken met m'n Darkglass Vintage Microtubes en dat is een wat nettere drive, ook op extreme standen. Deze gebruik ik nu voor een randje, maar hij kan ook erg vies. Behoud van laag? Check. Clean Blend? Check.
Ik begin toch steeds weer nieuwsgieriger te worden naar de Bass Screamer. Heb nu één overdrive (MXR) waar ik nu tijdens het optreden de hele tijd aan sta te draaien. Een tweede zou te gek zijn.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Het fijne eraan vind ik dat Rogier ze naar wens kan fabriceren. De mijne heeft dus bijvoorbeeld geen blend, maar 2 volume controls (clean & dirt), een tone en een gain knop, een mid boost switch, en een clipping switch (mosfet vs diode).

(En hij klinkt vet natuurlijk)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik ga Rogier eens een berichtje sturen, informeren wat zoiets moet gaan kosten. :)
Plaats reactie