Vette overdrive vinden...

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

MagicOnion schreef:Over de Bassscreamer: die heb ik ook, en is echt een vaste waarde op mijn pedalboard. Ik heb de uitgebreide versie met boost en dat is toch wel erg handig om van lichte naar een stevige drive te schakelen. Zelfs zonder blend heeft die genoeg laag vind ik, maar ik draai er toch altijd wat clean bij.
Een boostknop heb ik ook op mijn TC Electronic Vintage Bass Distortion, maar ik vind het verschil zonder boost eigenlijk te subtiel. Valt de boost op eenvoudige wijze 'vetter/vuiler' te maken door een elementje te vervangen? De klank en de blendknop vind ik anders fantastisch mijn ding!

Afbeelding
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Vette overdrive vinden...

Bericht door Michiellll »

Heeft iemand deze nu al geprobeerd? https://www.creationaudiolabs.com/#!grizzlybass/cpvs
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Vette overdrive vinden...

Bericht door rensbass »

https://www.bax-shop.nl/distortion-pedal ... GwodPucATw

Simbletone simble overdrive (mad professor)

Heb ik van t weekend via ruil verkregen, even kort mee gestoeid, beetje apart pedaal met 2 tone-knoppen, 1voor en 1na de drive. Klinkt erg lekker op bas (kort getest). Moet er nog wat meer mee spelen, maar tot nu toe erg tevreden mee.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Vette overdrive vinden...

Bericht door Bernardduur »

Afbeelding

Nu op mn bordje. Een MXR Distortion II. Vreemd en raar en bijna niet te vinden. Ik heb zelf deze ongeveer een jaar geleden op Ebay gekocht uit de USA voor 10 dollar. Was een prototype en kwam met 5 niet ingevulde originele PCB's. Overal staat proto gekrast...... volgens de verkoper was het een unit die op de beurzen lag. Hij mistte veel onderdelen maar dat was natuurlijk geen probleem. Van MXR (te gekke service) heb ik een nieuwe backplate gekregen (omdat deze mistte en de maat van deze backplates nogal vreemd is; MXR stuurde eerst de verkeerde maat (gratis) en later de juiste; als iemand dus nog een backplate zoekt voor een MXR pedaal :))

Loopt op 15V en klinkt echt te gek! De resonance knop is een bass boost, origineel gemaakt om het signaal meer te laten klinken als dat het door een 4x12 heen ging (resonantie frequentie van een 4x12 is aardig bassig). Werkt daardoor te gek op bas!
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Vette overdrive vinden...

Bericht door Toefes »

Zvex basstortion en Zvex Box of Rock zijn beiden superlekkere drives! (in combinatie met een buizenamp wel ofcourse..)
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Vette overdrive vinden...

Bericht door Chino »

Ik heb een sansamp gehad, een ehx fuzz/drive, ehx bass big muff, Technofobia basscreamer en daarnaast de zvex distortion, de ibanez ts9b en nog twee anderen waarvan ik de naam kwijt ben. Voor mij was het pedaal waar ik de mooiste overdrive en distortion uit kon de halen de Barber Gain Changer:

Afbeelding

Zowel op een transistor amp als op een lampenbak.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Vette overdrive vinden...

Bericht door aap »

Ik ben zeer benieuwd naar de smallsoundbigsound mini. Maar die Barber klinkt ook intressant. Geen laag verlies?
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Vette overdrive vinden...

Bericht door Chino »

aap schreef:.... Maar die Barber klinkt ook intressant. Geen laag verlies?
Nee, tenzij je het pedaal zo instelt.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Vette overdrive vinden...

Bericht door viersnaar »

Chino schreef:
aap schreef:.... Maar die Barber klinkt ook intressant. Geen laag verlies?
Nee, tenzij je het pedaal zo instelt.
Nou.... Ik heb er ook een gehad, en die heb ik toch weg gedaan vanwege de tonesuck....
Typisch geval van lekkere sound, maar echt een gitaar pedaal, wat mij betreft.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Vette overdrive vinden...

Bericht door aap »

Heb nu de Taurus Abigar besteld om eens aan de tand te voelen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Vette overdrive vinden...

Bericht door Muziekschuur »

Bernardduur schreef:Afbeelding

Nu op mn bordje. Een MXR Distortion II. Vreemd en raar en bijna niet te vinden. Ik heb zelf deze ongeveer een jaar geleden op Ebay gekocht uit de USA voor 10 dollar. Was een prototype en kwam met 5 niet ingevulde originele PCB's. Overal staat proto gekrast...... volgens de verkoper was het een unit die op de beurzen lag. Hij mistte veel onderdelen maar dat was natuurlijk geen probleem. Van MXR (te gekke service) heb ik een nieuwe backplate gekregen (omdat deze mistte en de maat van deze backplates nogal vreemd is; MXR stuurde eerst de verkeerde maat (gratis) en later de juiste; als iemand dus nog een backplate zoekt voor een MXR pedaal :))

Loopt op 15V en klinkt echt te gek! De resonance knop is een bass boost, origineel gemaakt om het signaal meer te laten klinken als dat het door een 4x12 heen ging (resonantie frequentie van een 4x12 is aardig bassig). Werkt daardoor te gek op bas!
Kun je nog meer vertellen over dit pedaal?? Want waarom 5 niet ingevulde pcb's? Die verkoop je toch los zou je zeggen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Vette overdrive vinden...

Bericht door Bernardduur »

Ja, de PCB's liggen nu thuis niets te doen. Er staat op de unit overal prototype gekrast. Ook aan de binnenzijde zit de sticker waarop dat staat incl de datum van fabricage....... Ik verwacht dat het legit is; de box is een speciale MXR box en daar kom je niet zo snel aan. MXR herkende het niet maar gaf duidelijk aan niet meer te weten wat ze in die tijd deden. Gelukkig zaten de essentiele onderdelen er wel bij (knoppen en zo)

Het fixen was nog een issue; schema's zijn aanwezig maar soms moeilijk leesbaar of met een eigen interpretatie. Oa de taper van de potmeters waren niet duidelijk. Dat was eigenlijk gewoon uittesten. Ik weet van sommige waarden nog niet 100% of ze wel juist zijn, maar hij klinkt goed.

Wat wil je weten? Het is een diode clipper met diodes in de loop. Toon knop is een simpel hoog af filter. Het bijzondere is de resonantie knop die een tweede circuit inblend met een heerlijk laag nadruk. Dit circuit heeft wel minder gain maar werkt perfect in combinatie met het standaard oversturingsgeluid.
Hij loopt via een interne trafo op 15V; ik voedt hem met 18V wat dus intern naar 15V wordt omgezet. Hij werkt verder ook prima op 9V, maar is dan wat minder breed klinkend.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Vette overdrive vinden...

Bericht door Muziekschuur »

Nou, ik vroeg me af of er meer pcb's inzitten (je zou er 1 verwachten). Kun je nu nog 5 van diezelfde pedalen maken als je een andere standaard hammond case zou gebruiken? Wilden ze je tekening? Wisten ze a.d.h.v. handtekening wie dat pedaal gemaakt heeft? (COOL VET>>>JEETJE>>>OHBOY>>>)

Afbeelding

Hier de binnenkant van een distortion II

Afbeelding

En de tekening!

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Vette overdrive vinden...

Bericht door Bernardduur »

Muziekschuur schreef:Nou, ik vroeg me af of er meer pcb's inzitten (je zou er 1 verwachten). Kun je nu nog 5 van diezelfde pedalen maken als je een andere standaard hammond case zou gebruiken? Wilden ze je tekening? Wisten ze a.d.h.v. handtekening wie dat pedaal gemaakt heeft? (COOL VET>>>JEETJE>>>OHBOY>>>)

Afbeelding

Hier de binnenkant van een distortion II

Afbeelding

En de tekening!

Afbeelding

:)

Er zit maar 1 printje in; de 4 anderen kreeg ik er gratis bij. En nee, die passen niet in een standaard Hammond case. Schema bevat veel fouten, daar was ik al achter!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Vette overdrive vinden...

Bericht door aap »

aap schreef:Heb nu de Taurus Abigar besteld om eens aan de tand te voelen.
Grote verrassing dit pedaal. Eerste pedaal waar ik zonder moeite "on the fly" van een modern overdrive naar vintage kan gaan. Grote knoppen zijn lekker makkelijk en kleine veranderingen leveren gelukkig niet grote verschillen op. Overdrive is wel een eentonige qwa klankkleur, maar wel een hele lekkere! Komt in me top 3 OD denk ik!
Plaats reactie