Vette overdrive vinden...
+1 ik sta zelf verbaasd over het verschil met sealded cabs !!Haico schreef:...en een sealed cabinet.dr. Bassvibes schreef:Hidde heeft gewoon een buizenversterker nodig!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Inderdaad! Ik heb op mijn pedalboard een boss obd-3 die ik enkel gebruik voor een licht randje.aap schreef:Of welk luidsprekers de geluidsman heeft?Haico schreef: Echter, het succes van drive pedalen zijn ontzettend gevoelig voor welke versterker en cabinet je eraan hangt.
Toen ik hem over een PA hoorde tijdens een soundcheck schrok ik nogal van de sound. Dat leek totaal niet op wat ik uit mijn versterker hoorde komen. Live gebruik ik hem daarom nooit!
klinkt bekend
Het geluid van buizen met closed cabs is te gek. Heb er jaren mee gesleept.. maar ben nu ook wel erg blij met mijn D-class ligt gewicht setje. Ik weet dat ik het 'echte' geluid nooit meer live zal hebben, maar iets wat in de buurt komt is prima.. met een You're Doom heb ik mijn Fuzz geluid wel gevonden. Maar overdrive.. Hoor hier veel suggesties die heel goed met een buizen amp gaan werken maar, wat doet het met een D-Class? En ook voor snelle DI opnames en uitversterking?
Dus net als Hidde, hoop ik dat iemand een goed alternatief weet.
Zelf lijk ik iets te zien in de Moollon Bass Drive.. maarja, niet echt makkelijk aan te komen en redelijk aan de prijs.
Het geluid van buizen met closed cabs is te gek. Heb er jaren mee gesleept.. maar ben nu ook wel erg blij met mijn D-class ligt gewicht setje. Ik weet dat ik het 'echte' geluid nooit meer live zal hebben, maar iets wat in de buurt komt is prima.. met een You're Doom heb ik mijn Fuzz geluid wel gevonden. Maar overdrive.. Hoor hier veel suggesties die heel goed met een buizen amp gaan werken maar, wat doet het met een D-Class? En ook voor snelle DI opnames en uitversterking?
Dus net als Hidde, hoop ik dat iemand een goed alternatief weet.
Zelf lijk ik iets te zien in de Moollon Bass Drive.. maarja, niet echt makkelijk aan te komen en redelijk aan de prijs.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...
wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Je hebt echt versterkerkleuring nodig. Nog veel meer: speakerkleuring. Als je veelvuldig overdrive gebruikt, dan heb je (als het goed is) je drives uitgezocht zodat die lekker klinken met je versterker/cab(s). Dan moet je ook niet meer de drives gebruiken zonder die onderdelen. M.a.w.: Geen DI na je drives en je cab laten uitversterken. En tsja, als je het argument wil ontwijken "ik heb geen microfoons over", dan zal je toch zelf moeten investeren in een mic.aap schreef:Of welk luidsprekers de geluidsman heeft?Haico schreef: Echter, het succes van drive pedalen zijn ontzettend gevoelig voor welke versterker en cabinet je eraan hangt.
Is inderdaad geen overbodige luxe, de optredens die ik gedaan heb met een mic voor de cab zijn op 1 hand te tellen.Haico schreef: En tsja, als je het argument wil ontwijken "ik heb geen microfoons over", dan zal je toch zelf moeten investeren in een mic.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
- Green Goblin
- Berichten: 4850
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48
Precies waarom ik zelf een microfoon heb gekocht, ik kan namelijk niet echt zo goed zingen (zeker niet onder het bassen), maar ik vind het wel leuk om af en toe wat door de microfoon te bléren....
Al verontschuldig ik mij wel altijd met het argument dat het een tweedehandsje is, en dat hij dus ontstemd kan zijn en mijn microfoon af en toe wat vals kan kan klinken....
Ok, terug naar de overdrives.
Al verontschuldig ik mij wel altijd met het argument dat het een tweedehandsje is, en dat hij dus ontstemd kan zijn en mijn microfoon af en toe wat vals kan kan klinken....
Ok, terug naar de overdrives.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Vergeet niet je initialen in je Sennheiser md421 (op die mic kom je toch uit voor bas) te krassen als je deze meeneemt om je cab te miken, anders ben je de mic snel kwijt. En laat vooral geen SM57 voor je cab zetten want die klinken boxy en honkig op bas. Met alle respect voor de geluidsman maar jij bepaalt het geluid niet hij.
Verder met overdrives. Ze klinken allemaal goed op een Ric of een P. Op een jazz heb je clean al moeite om door de mix te prikken vanwege de klemtoon op midhoog ipv midlaag dus dat is geen graadmeter.
Verder met overdrives. Ze klinken allemaal goed op een Ric of een P. Op een jazz heb je clean al moeite om door de mix te prikken vanwege de klemtoon op midhoog ipv midlaag dus dat is geen graadmeter.
-
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10
Zo'n modelling voetpedaal is echt tegek met een forse versterker. Om de modelling zoveel mogelijk tot zijn recht te komen is de truc de amp flink open te zetten en vervolgens via het pedaal het volume te regelen. Dan werkt het geheel meer als een oude buizen versterker... De Non master volume versterkers. Daar stond de eindtrap eigenlijk altijd wagenwijd open... En krijg je dus dat wijde dynamische bereik.SpcMnk schreef:klinkt bekend
Het geluid van buizen met closed cabs is te gek. Heb er jaren mee gesleept.. maar ben nu ook wel erg blij met mijn D-class ligt gewicht setje. Ik weet dat ik het 'echte' geluid nooit meer live zal hebben, maar iets wat in de buurt komt is prima.. met een You're Doom heb ik mijn Fuzz geluid wel gevonden. Maar overdrive.. Hoor hier veel suggesties die heel goed met een buizen amp gaan werken maar, wat doet het met een D-Class? En ook voor snelle DI opnames en uitversterking?
Dus net als Hidde, hoop ik dat iemand een goed alternatief weet.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Ik vertrouw toch echt mijn geluidstechnicus om een goede FOH-mix te maken, ik sta meestal niet in de zaal namelijk. En verder vindt ik juist met de jazz-bas een overdrive geweldig klinken.DiMarco schreef: Met alle respect voor de geluidsman maar jij bepaalt het geluid niet hij.
Verder met overdrives. Ze klinken allemaal goed op een Ric of een P. Op een jazz heb je clean al moeite om door de mix te prikken vanwege de klemtoon op midhoog ipv midlaag dus dat is geen graadmeter.