Vette overdrive vinden...

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Over de setup van DFA1979:

Haico

Bericht door Haico »

dr. Bassvibes schreef:Hidde heeft gewoon een buizenversterker nodig! :mrgreen:
...en een sealed cabinet.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

Haico schreef:
dr. Bassvibes schreef:Hidde heeft gewoon een buizenversterker nodig! :mrgreen:
...en een sealed cabinet.
+1 ik sta zelf verbaasd over het verschil met sealded cabs !!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Haico schreef: Echter, het succes van drive pedalen zijn ontzettend gevoelig voor welke versterker en cabinet je eraan hangt.
Of welk luidsprekers de geluidsman heeft?
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

aap schreef:
Haico schreef: Echter, het succes van drive pedalen zijn ontzettend gevoelig voor welke versterker en cabinet je eraan hangt.
Of welk luidsprekers de geluidsman heeft?
Inderdaad! Ik heb op mijn pedalboard een boss obd-3 die ik enkel gebruik voor een licht randje.
Toen ik hem over een PA hoorde tijdens een soundcheck schrok ik nogal van de sound. Dat leek totaal niet op wat ik uit mijn versterker hoorde komen. Live gebruik ik hem daarom nooit!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Haico schreef:
dr. Bassvibes schreef:Hidde heeft gewoon een buizenversterker nodig! :mrgreen:
...en een sealed cabinet.
Correct, maar aangezien de financiële middelen daarvoor nogal ontoereikend zijn zoek ik nu even naar de beste tweede optie ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

klinkt bekend :)
Het geluid van buizen met closed cabs is te gek. Heb er jaren mee gesleept.. maar ben nu ook wel erg blij met mijn D-class ligt gewicht setje. Ik weet dat ik het 'echte' geluid nooit meer live zal hebben, maar iets wat in de buurt komt is prima.. met een You're Doom heb ik mijn Fuzz geluid wel gevonden. Maar overdrive.. Hoor hier veel suggesties die heel goed met een buizen amp gaan werken maar, wat doet het met een D-Class? En ook voor snelle DI opnames en uitversterking?

Dus net als Hidde, hoop ik dat iemand een goed alternatief weet.

Zelf lijk ik iets te zien in de Moollon Bass Drive.. maarja, niet echt makkelijk aan te komen en redelijk aan de prijs.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Haico

Bericht door Haico »

aap schreef:
Haico schreef: Echter, het succes van drive pedalen zijn ontzettend gevoelig voor welke versterker en cabinet je eraan hangt.
Of welk luidsprekers de geluidsman heeft?
Je hebt echt versterkerkleuring nodig. Nog veel meer: speakerkleuring. Als je veelvuldig overdrive gebruikt, dan heb je (als het goed is) je drives uitgezocht zodat die lekker klinken met je versterker/cab(s). Dan moet je ook niet meer de drives gebruiken zonder die onderdelen. M.a.w.: Geen DI na je drives en je cab laten uitversterken. En tsja, als je het argument wil ontwijken "ik heb geen microfoons over", dan zal je toch zelf moeten investeren in een mic. :?
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Haico schreef: En tsja, als je het argument wil ontwijken "ik heb geen microfoons over", dan zal je toch zelf moeten investeren in een mic. :?
Is inderdaad geen overbodige luxe, de optredens die ik gedaan heb met een mic voor de cab zijn op 1 hand te tellen.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Precies waarom ik zelf een microfoon heb gekocht, ik kan namelijk niet echt zo goed zingen (zeker niet onder het bassen), maar ik vind het wel leuk om af en toe wat door de microfoon te bléren....

Al verontschuldig ik mij wel altijd met het argument dat het een tweedehandsje is, en dat hij dus ontstemd kan zijn en mijn microfoon af en toe wat vals kan kan klinken.... :mrgreen:

Ok, terug naar de overdrives.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Haico

Bericht door Haico »

Green Goblin schreef:Precies waarom ik zelf een microfoon heb gekocht, ik kan namelijk niet echt zo goed zingen (zeker niet onder het bassen), maar ik vind het wel leuk om af en toe wat door de microfoon te bléren....
Voor op je bass cab, niet voor je mond! :D
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

aap schreef:Als ik die bovenste video's hoor is mijn eerste gedachte de Fulltone bassdrive mosfet(weet niet hoeveel die verschilt met OCD).
Inderdaad. Als je mijn Fulltone Bassdrive een keer een weekje wilt lenen om te proberen dan stuur maar een berichtje. Ik woon vlakbij :)
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Vergeet niet je initialen in je Sennheiser md421 (op die mic kom je toch uit voor bas) te krassen als je deze meeneemt om je cab te miken, anders ben je de mic snel kwijt. En laat vooral geen SM57 voor je cab zetten want die klinken boxy en honkig op bas. Met alle respect voor de geluidsman maar jij bepaalt het geluid niet hij.

Verder met overdrives. Ze klinken allemaal goed op een Ric of een P. Op een jazz heb je clean al moeite om door de mix te prikken vanwege de klemtoon op midhoog ipv midlaag dus dat is geen graadmeter.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

SpcMnk schreef:klinkt bekend :)
Het geluid van buizen met closed cabs is te gek. Heb er jaren mee gesleept.. maar ben nu ook wel erg blij met mijn D-class ligt gewicht setje. Ik weet dat ik het 'echte' geluid nooit meer live zal hebben, maar iets wat in de buurt komt is prima.. met een You're Doom heb ik mijn Fuzz geluid wel gevonden. Maar overdrive.. Hoor hier veel suggesties die heel goed met een buizen amp gaan werken maar, wat doet het met een D-Class? En ook voor snelle DI opnames en uitversterking?

Dus net als Hidde, hoop ik dat iemand een goed alternatief weet.
Zo'n modelling voetpedaal is echt tegek met een forse versterker. Om de modelling zoveel mogelijk tot zijn recht te komen is de truc de amp flink open te zetten en vervolgens via het pedaal het volume te regelen. Dan werkt het geheel meer als een oude buizen versterker... De Non master volume versterkers. Daar stond de eindtrap eigenlijk altijd wagenwijd open... En krijg je dus dat wijde dynamische bereik.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

DiMarco schreef: Met alle respect voor de geluidsman maar jij bepaalt het geluid niet hij.

Verder met overdrives. Ze klinken allemaal goed op een Ric of een P. Op een jazz heb je clean al moeite om door de mix te prikken vanwege de klemtoon op midhoog ipv midlaag dus dat is geen graadmeter.
Ik vertrouw toch echt mijn geluidstechnicus om een goede FOH-mix te maken, ik sta meestal niet in de zaal namelijk. En verder vindt ik juist met de jazz-bas een overdrive geweldig klinken.
Plaats reactie