Subtiele Phaser / Flanger

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Johan1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2015, 18:54

Subtiele Phaser / Flanger

Bericht door Johan1979 »

Op mijn Line6 Bass POD zit een erg mooi Flanger geluid. Deze valt volgens de PODs gebruiksaanwijzing onder Chorus (volgens de boekjes van TC Electronic).
Hoorbaar is dit eerder een Flanger / Phaser, in ieder geval geen chorus zoals ze moeten klinken.
Als ik rondzoek kom ik uit bij verschillende pedalen, MXR Phase 100, MXR Phase 90, Nano Small stone, Orange, Mooer Orange Ninety.
Iemand ervaring met deze pedalen? betreffende: aanwezigheid in het geluid. Het hoeft er van mij juist niet dik bovenop te zitten, een subtiele flanger is genoeg.

En als er chorus ervaringen zijn, welke gebruikt Duff mckagan bij de intro van You should be mine, GnR ?
Een echte string, is van ijzer
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik ga je ronduit zeggen dat ik geen idee hebt wat je precies zoekt. Je noemt flanger, maar ook chorus en phaser. Wellicht kun je een geluidsfragment/filmpje uploaden met wat je zoekt zodat we kunnen meedenken.

Eventueel heb ik een MXR Phase 90 voor je ter overname, maar ook daarvoor geldt dat je wellicht eerst even op youtube moet kijken wat voor geluid daar uit komt. Het kan van erg subtiel tot erg overdreven namelijk.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Duff chorus -> Yamaha SPX-90.
Johan1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2015, 18:54

Bericht door Johan1979 »

Bedankt voor het Duff chorus geluid, dit is een 19" rack chorus. Is er een pedaal van die in de buurt van dit geluid komt?

Ja het is moeilijk uit te leggen, ik zal proberen iets van een geluids fragment te uploaden, maar weet niet op dat gaat lukken.
Het is meer dat ik een constant geluid van Flanger/Phaser (ik vind ze op elkaar lijken) in het basgeluid wil hebben, vandaar dat
dit subtiel moet. Hetzelfde doet Duff met chorus.
Een echte string, is van ijzer
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Voor een constant, subtiel Flanger geluid gebruik ik een Boss HF-2 High Band Flanger. Dit pedaal neemt een octaaf up van je geluid en flangt dit. Het is dus eerder een subtiel geluid dat je vooral 'niet meer hoort' als je het afzet. En belangrijk voor bassisten: het pedaal vreet geen laag. Nadeel is wel dat de HF-2 niet meer gemaakt wordt. Tweedehands komt hij wel eens langs.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Er is ook een TC Electronics pedaal waar je presets in kunt laden en er is een Duff preset voor:

https://www.tcelectronic.com/corona-chorus/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.tcelectronic.com/corona-chor ... ff-chorus/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sowieso heeft dat pedaal een FX level knop, dus kun je het zo subtiel maken als je wilt (ik zou in ieder geval een pedaal nemen met een blend/FX level knop).

Ik heb zelf geen ervaring met dit pedaal, maar als je de Duff sound zoekt dan kom je hiermee misschien een eind in de buurt.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Chorus, flanger, phaser.. :?

Volgens mij komt dit in de buurt van wat je zoekt:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Net de TC mini corona gekocht te gek voor bas.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Johan1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2015, 18:54

Subtiele Phaser / Flanger

Bericht door Johan1979 »

Heb ook sinds kort de Corona Chorus (toneprint).
Werkelijk geweldig apparaat, hoe simpel kan het zijn. Via app...
Plaats reactie