Goede octaver voor bas?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Goede octaver voor bas?

Bericht door jasmetmouwen »

Op dit moment heb ik een EHX Bass Synthesizer, maar ik merk dat ik alleen de octave functie gebruik in bandverband en dus overweeg een compactere octaver te kopen. Ik gebruik regelmatig double stops, dus het zou prettig zijn als het pedaal in staat is dat ook goed te tracken. Op eerdere threads op BGF kan ik hierover niets vinden. Wat raden jullie aan?
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ik ben erg tevreden met mijn MXR M288, ben er alleen niet zeker van of die de dubbele stops altijd goed trackt. Zeker proberen! Hij komt regelmatig tweedehands voorbij.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2824
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Qua tracking gaat er niets boven een pog2 of micropog van ehx. Je moet alleen van het geluid houden....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

Qua tracking ben ik zeer tevreden met mijn EHX Micropog. De sound is naar mijn smaak wel iets te kil/klinisch.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Heb er verschillende gehad, tracking altijd een probleem behalve bij de MicroPOG, maar die klonk weer honkig en niet vet genoeg.
Heb momenteel een Taurus Dexter II poly octaver met octave down en octave up, ben daar erg tevreden mee.

Bax verkoopt ze.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

Gezien het grote verschil in pedalen en meningen ga ik deze week maar even de muziekwinkel in om zo veel mogelijk te testen :)
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

Ik heb de voorbije week een aantal getest in verschillende winkels,

MicroPOG, zoals hierboven reeds staat, trackt goed maar je moet voor de sound zijn.
Aguilar, hier keek ik naar uit omdat ik wel fan van de cabs en heads ben. Klonk zeer transparant, had weinig karakter maar ik was vooral teleurgesteld in de tracking.
Earthquaker Devices Organizer, de man in de winkel zei dat ik deze eens moest proberen. Er viel zeer veel laag weg dus het pedaal was snel terug afgekoppeld.
MXR vond ik heel aangenaam. Mooie sound, warm en organisch, trackte behoorlijk goed ivm andere pedalen, behalve de POG natuurlijk.

Ik had bijna de POG gekocht omwille van de tracking en de octave up maar uiteindelijk toch voor het karakter van de MXR gegaan.

jasmetmouwen, jij al wat kunnen testen?
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Als je niet bang bent voor extra mogelijkheden kan ik de Eventide Pitch Factor warm aanbevelen. Kost een paar centen maar hiervoor krijg je er een heleboel extra effecten (+ stemapparaat) bij en zowel de tracking alsook de sound zijn subliem.

https://www.bax-shop.nl/pitch-shift/even ... wwodFWUArQ
Afbeelding
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Als van vies houdt, dan is de OC2 de enige echte optie. 8)

Oftewel, zoveel mensen zoveel smaken! Het hangt vooral af van wat jij in een octaver zoekt. :)
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

De MXR is de enige die de lokale muziekhandel op het moment heeft (wel een fijn ding trouwens!), maar ik wil het liefst nog een paar pedalen proberen voor een definitieve keuze maak! Is er toevallig iemand in Groningen met een octaver die ik mag testen?
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

dr. Bassvibes schreef:Als van vies houdt, dan is de OC2 de enige echte optie. 8)
:stupid:
de Aguilar Octimizer komt in de buurt, maar is lang niet zo muzikaal vies als de OC2 :mrgreen:

In mijn oren klinken de MXR en POG achtigen allemaal erg synthy. De Octaver van Taurus is dan wel niet echt vies, maar vind ik wel lekker klinken.. Smaak, laten we erover twisten :wink:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
DiMarco

Bericht door DiMarco »

10 snarig basje scoren. :jaaaaa:
Scheurijzer
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36

Bericht door Scheurijzer »

dr. Bassvibes schreef:Als van vies houdt, dan is de OC2 de enige echte optie. 8)

Oftewel, zoveel mensen zoveel smaken! Het hangt vooral af van wat jij in een octaver zoekt. :)
Heb ook een OC-2 en vind de sound daarvan geweldig. Alleen gaat dat ding het niet doen met double-stops vrees ik. Tenzij je van glitches houdt 8)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

DiMarco schreef:10 snarig basje scoren. :jaaaaa:
Liever niet!
Ik heb er heel wat gehad, maar ik blijf de OC-2 het mooiste geluid vinden. Tracking valt best mee. De Micropog trackt uiteraard beter maar klinkt ook een stuk minder.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

Merk dat ik de octaver functie van de Digitech Bass Synth Wah lekkerder vind spelen/klinken dan die van mijn Line6 M9. Terwijl de M9 wel weer mega-accuraat trackt terwijl hij gemodeled is vollgens een OC2. Dus smaken verschillen :)
De multi heeft dan ook weer wat octave-up mogelijkheden...

Maar als je de kosten laag wilt houden denk ik niet dat de Digitech veel onderdoet voor de concurrentie. Ik kan totaal niet uit de voeten met welk product dan ook van EHX...
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Plaats reactie