knopjes vastzetten

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

knopjes vastzetten

Bericht door Staatsman Jop »

voor mij werkt ie prima. Punt is wel wat lomp, dus tussen knopjes die dicht bij elkaar zitten is het wat gefriemel.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Schijnbaar moest ie een nacht liggen, nu doet hij het perfect. :facepalm: Die lompe punt kan ik onderschrijven. Het was even pielen op mijn MXR basspreamp. Alleen mijn EHX pedaaltjes durf ik nog niet te markeren, omdat op de site staat dat deze beschadigd kunnen raken....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Kijk aan!

Alles zonder coating zou ik laten ja, daar veeg je het niet van af schijnbaar
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Laat nu net de helft van mijn effecten van EHX zijn....























:facepalm:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

knopjes vastzetten

Bericht door Sjtevel 1984 »

Joyo heeft goed nagedacht. Maar waarom dat klepje ook op hun tuner zit?
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

knopjes vastzetten

Bericht door tieleman »

Zodat ze maar één type behuizing hoeven te ontwerpen en maken?
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: knopjes vastzetten

Bericht door kamiell »

Iemand nog nieuwigheden als oplossing voor dit probleem? Ik had laatst op een optreden dus exact dit probleem: kabel over een knop, toevallig de gainknop van een fuzzpedaal die altijd aanstaat en weg basgeluid.

Aangezien ik toch 20+ knoppen op mijn pedaalbord heb vind ik de oplossing 'aanduiden met alcohoolstift/tippex' geen oplossing, op een optreden duurt het te lang als je van 20 dingen moet checken of ze oké zijn. Het is heel simpel: mijn knoppen mogen niet bewegen maar moeten wel kunnen bewegen als ik het zelf wil.

Enige oplossing is aankoop van een krat Grolsh of?
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: knopjes vastzetten

Bericht door Sjtevel 1984 »

Je kan natuurlijk ook de knoppen er af trekken. De asjes verdraaien niet zo snel.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: knopjes vastzetten

Bericht door Goose »

Ergens snap ik er helemaal niks van dat het kan gebeuren. Ik heb er nooit maar dan ook nog nooit last van gehad. Misschien komt het wel door de plaatsing van mijn plank op het podium. Ik sta zelf altijd (naar het publiek kijkend) links op het podium, aan de drumners hihat kant. Plank heb ik helemaal voor op het podium, en meestal tegen een monitor aan. Op die manier loop je nooit voor je plank en kan je kabel dus ook niet over de knoppen komen. Ook mijn input zit aan de rechterkant terwijl ik links op het podium sta. Dus hoofdzakelijk beweeg ik naar rechts op het podium zodat ook daardoor mijn kabel niet over mijn knoppen kan komen.
Misschien is het iets om anders een stang over de knoppen te maken waardoor je kabel niet in de buurt van je knoppen kan komen. Zegmaar wat Amptweaker bij al zijn pedalen heeft. En dan misschien over de hele breedte van je plank?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: knopjes vastzetten

Bericht door klaasvaak »

Misschien een draadloos setje van Line6 aanschaffen...
Als ik optreed en het podium is makkelijk te betreden door publiek dan leg ik de deksel van mijn effectenkoffer over mn effecten heen. Optreden met andere bands idemdito. Deksel erover tot we met de band kunnen beginnen.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: knopjes vastzetten

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Ibanez heeft pedalen waarbij je de knopjes in kunt drukken (en door indrukken weer omhoog kunt krijgen zodat je een andere instelling kunt maken).
Misschien vind je dat wat. Ik heb een DE7 delay/echo met zulke knoppen en vind het handig.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: knopjes vastzetten

Bericht door Goose »

Of zo als Blackstone doet:

Afbeelding
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: knopjes vastzetten

Bericht door kamiell »

Goose schreef: 10 aug 2018, 20:19 Ergens snap ik er helemaal niks van dat het kan gebeuren. Ik heb er nooit maar dan ook nog nooit last van gehad. Misschien komt het wel door de plaatsing van mijn plank op het podium. Ik sta zelf altijd (naar het publiek kijkend) links op het podium, aan de drumners hihat kant. Plank heb ik helemaal voor op het podium, en meestal tegen een monitor aan. Op die manier loop je nooit voor je plank en kan je kabel dus ook niet over de knoppen komen. Ook mijn input zit aan de rechterkant terwijl ik links op het podium sta. Dus hoofdzakelijk beweeg ik naar rechts op het podium zodat ook daardoor mijn kabel niet over mijn knoppen kan komen.
Misschien is het iets om anders een stang over de knoppen te maken waardoor je kabel niet in de buurt van je knoppen kan komen. Zegmaar wat Amptweaker bij al zijn pedalen heeft. En dan misschien over de hele breedte van je plank?
Daar staat mijn plank ook, en mijn input zit ook 'aan de juiste kant' van de plank, maar bij dit specifiek optreden heb ik bijvoorbeeld samen met de gitarist even op de baskasten voor het podium gestaan, dat soort fratsen... Uiteraard kan ik mijn beweging limiteren om het probleem te verhelpen maar dat is nu net iets wat ik niet wil doen ;)
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: knopjes vastzetten

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik kwam zojuist deze tegen voor de boss bezitters:

https://m.thomann.de/be/rockboard_pedalsafe_type_e.htm

Edit: ik zie dat nu dat ze deze voor verschillende merken hebben. Best een mooie oplossing eigenlijk.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1018
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Re: knopjes vastzetten

Bericht door Jimb »

Dit is een van de redenen dat ik voor de Helix ben gegaan, te vaak gehad dat de knoppen verdraaid waren en dat de volumes niet klopte of het geluid raar was.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Plaats reactie