knopjes vastzetten

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Llowlife
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2009, 21:51

knopjes vastzetten

Bericht door Llowlife »

Ik was deze week aan het repeteren. We speelden onze set, omdat er een optreden aankomt. Ik loop een beetje door de ruimte, pak mijn momentje met de drummer, je kent het wel, zoals het op het podium hopelijk ook zal gaan. Ik loop terug naar mijn pedalboard op het moment dat de gitaarsolo er aan komt: De klimax van de set. Ik ben klaar om mijn distortion in te trappen, de drums bouwt op, de gitarist gaat klaar staan we zijn er allemaal klaar voor. Ik trap mijn pedaal in en... weg basgeluid.

Door mijn lopen was er een kabel over mijn board gaan liggen, precies langs de gain van het pedaal. Met het teruglopen is toen de gain uitgedraaid met als gevolg dat er niks meer te horen was.

Ik ben vast niet de eerste en zeker niet de laatste die dit is overkomen. Hebben jullie hier een oplossing voor? Ik heb al gedacht aan een postelastiek of iets dergelijks om er omheen te doen, maar er is vast iets beters te bedenken.

De gouden tip wint een luchtgitaar...
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Bericht door Bart met de Bass »

Ducttape? Ik weet dat Flea zo de knoppen op zijn bassen vastzet.
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Bericht door McDreads »

Zender?
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ik heb deze vraag jaren geleden ook al gesteld, en ben nog steeds op zoek naar dé beste oplossing.
Tot die tijd gebruik in rubber ringetjes.... Deze stop ik ónder het knopje, en het knopje duw ik dan zo hard als mogelijk naar beneden. En daarnaast staat op mijn pedalen met dikke stift, en/ of tipp-ex de gewenste positie van de knopjes aangegeven, voor alle zekerheid.
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

viersnaar schreef:Ik heb deze vraag jaren geleden ook al gesteld, en ben nog steeds op zoek naar dé beste oplossing.
Tot die tijd gebruik in rubber ringetjes.... Deze stop ik ónder het knopje, en het knopje duw ik dan zo hard als mogelijk naar beneden. En daarnaast staat op mijn pedalen met dikke stift, en/ of tipp-ex de gewenste positie van de knopjes aangegeven, voor alle zekerheid.
rubbere ringen hoor je vaker.

Zelf heb ik in photoshop mn pedaltrain nagemaakt met hoe de standen zijn... deze uitgeprint en gelamineerd. Deze overzicht ligt in mn pedaltraintas en als ik ergens speel zie ik snel of de config klopt.
басиста
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Zelf zit ik te denken om de pedalen zover mogelijk achterin te plaatsen. Gaat de kabel over de opstaande randjes en voor een groot deel je probleem opgelost denk ik. De link zegt denk ik genoeg. Succes.

https://www.bax-shop.nl/lichtsturing-fli ... wmaster-24" onclick="window.open(this.href);return false;
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

als je kabel over je board loopt (en die dus aan de voorkant in je board wordt gestoken), kabel onder je board door leggen en dan pas in de input steken, je board is dan een soort van anker en je signaal snoer zal niet (snel) meer over je board trekken aangezien je over het algemeen niet voor je board langs loopt ;).

Over het vastleggen van settings. Instellen, stukje ducttape erop en met een witte stift een pijl recht omhoog tekeken, kan je live prutsen wat je wil, heb je die specifieke setting nodig, pijlen recht en klaar.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Je kunt misschien aan de zijkant van de pedalboard dit monteren en dan zo ver mogelijk in de onderste hoeken. Dan blijft de kabel langs het board.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Op zich zijn de stomplocks van Hardwire ideaal. Digitech heeft er ook eentje voor op hun nieuwe reverb. Maar ja die passen alleen op hun eigen pedaaltjes.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Sjtevel 1984 schreef:Op zich zijn de stomplocks van Hardwire ideaal. Digitech heeft er ook eentje voor op hun nieuwe reverb. Maar ja die passen alleen op hun eigen pedaaltjes.
Om het bovenstaande idee een beetje te "stelen": Een blokje hout op maat maken en gaten in boren waar de knoppen komen en , als het nodig is, waar het ledje zit.
Llowlife
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2009, 21:51

Bericht door Llowlife »

Goeie ideeën allemaal. I ga in ieder geval de boel markeren, zodat ik altijd snel zie hoe ze horen te staan.

Thanks!!!
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

yhcmarc schreef:
Over het vastleggen van settings. Instellen, stukje ducttape erop en met een witte stift een pijl recht omhoog tekeken, kan je live prutsen wat je wil, heb je die specifieke setting nodig, pijlen recht en klaar.
Geniaal simpel... :thumbsup:
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1457
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

MarcoK schreef:Zelf heb ik in photoshop m'n pedaltrain nagemaakt met hoe de standen zijn... deze uitgeprint en gelamineerd.
Ja! Een gefotoshopt pedalboard op de grond! Kan niks mee gebeuren! En als je het lamineert kan er nog eens een biertje over gegoten worden ook! Het publiek hoort het verschil toch niet! :mrgreen:
(flauw ik kon het niet laten).

Of je fabriekt zoiets (van transparant materiaal, kan je de stand of LEDjes nog zien) en vastzetten dmv je pluggen? Is maar een idee, weet niet of het praktisch/haalbaar is.
Schermafbeelding 2015-03-03 om 16.32.36.png
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

uhm, dat is best een best idee... een berg van laten maken in het verre oosten, goedkoop aanbieden en je hebt een hit te pakken.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Je kunt dat ook op maat aanvragen bij Metalpoint. Ik had het wilde idee om mijn complete pedalboard van metaal te laten maken, waarbij ik vantevoren precies de maten had gepakt van de pedaaltjes. Ondertussen werd de samenstelling van het board anders en ik kreeg de zijkanten niet dicht. Dit, afgezien van het electrische effect op de schakelingen en het gewicht, hebben me laten besluiten dat niet zo te doen.

Ik heb wat jij beschrijft bijna elke keer wel met m'n Q tron. In de hoes die ik heb glijdt er toch wat van de padding langs het pedaal en daar heb je het al.. een supersetting wordt een kutgeluid.
Laatst gewijzigd door Dr Teng op 04 mar 2015, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie