Boss BB-1X Bassdriver

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Boss BB-1X Bassdriver

Bericht door rensbass »

Iemand deze al geprobeerd? Misschien wat subtieler dan de obd?
https://static.bax-shop.nl/image/product ... d_left.jpg
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Die is nog maar net uit toch?
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Hee, echte GAS fanaten liggen voor de deur van Bax op de dag dattie uitkomt, toch? Even aan Gothax vragen dus.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

K heb ondertussen wat clips gezien/beluisterd op youtube, daar vond k m wat tegenvallen, niet echt spannend. Wel een echt ander geluid dan de obd3.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Na het zien van wat filmpjes ben ik wel geïnteresseerd! Ik hou absoluut niet van een fuzz maar meer van wat subtieler geluid. Heb nu een MultiDrive maar deze Boss klinkt heerlijk! Wel benieuwd naar de klank als ik er m'n p-bass en m'n active 5-snaar met 2 humbuckers overheen knal maar het klinkt veel belovend.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Haico

Bericht door Haico »

Unlord schreef:Hee, echte GAS fanaten liggen voor de deur van Bax op de dag dattie uitkomt, toch? Even aan Gothax vragen dus.
2010 heeft gebeld. Ze willen weten waar Gothax is. :D
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de BB-1X...
Niemand hem nog geprobeerd ?


En ook wel naar deze overigens:
https://static.bax-shop.nl/images/resize ... _angle.jpg
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

oude thread reviven... net een BB-1x besteld. Ik heb hem besteld op basis van wat reviews en filmpjes in een poging om een kleinere versie te vinden van mijn Sansamp pBDDI en ik hoop dan ook dat deze minstens dezelfde soort sound kan geven... I'll keep you guys posted indien interesse naar mijn bevindingen.



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Casual Ruud
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2014, 18:46

Bericht door Casual Ruud »

Ik ben reuze benieuwd naar je bevindingen.

Twijfel namelijk zelf erg om er eentje te kopen.

In de winkel vond ik hem fijn klinken, maar speelde niet over mijn eigen spullen.

Vond hem wel aan de prijs voor een Boss pedaaltje.
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

Ik ben benieuwd! Ik vond hem in de filmpjes niet zo klinken maar dat is toch altijd een slechte referentie :wink:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik ben ook wel benieuwd; volgens de filmpjes lijkt het op het oude design in een nieuw jasje / nieuwere sound.

Ik wil hem eigenlijk ook wel testen!
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Alweer een tijdje op mijn board:
Afbeelding

Ik ben er erg tevreden over; hij staat bij mij altijd aan !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Net toegekomen, ik kijk of ik straks een snelsnel video kan maken.


Klinkt op eerste zicht (!) wel ok. Ik hou niet van de kleur van de drive bij een full-wet, full-gain setting - klinkt te veel als alles wat ik niet fijn vindt aan een ODB-3 (of de meeste "bas"-distortions). En klinkt echt niet als m'n sansamp...


Ik probeer straks meer.



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

https://youtu.be/gdLbw4fKgys" onclick="window.open(this.href);return false;


In het kader van een zoveelste vernieuwing van mijn pedalboard kwam ik tot de constatatie dat mijn ouwe trouwe pBDDI waarschijnlijk te groot is (of er gewoon te veel andere pedalen opliggen :lol: ) Dus dan maar op zoek naar een alternatief. Het meeste gebruik ik het eerste standje van die BDDI (de knoppen in het filmpje had ik op die preset gezet).


Eerste indrukken tijdens het spelen: als ik even wat met de BB-1x speel is het best wel een toffe, bruikbare sound en snap ik mensen die deze als 'altijd-aan' gebruiken. Maar het drive-gedeelte snap ik toch niet helemaal. Eens voorbij de 10 a 11u met de drive knop kom je zo snel weer in dat fizzy, dunne, digitale top-hoog terecht waar de ODB-3 altijd in uitblonk.

Maar bon, met wat minder drive dan maar spelen. Toffe sound... tot ik eens vergelijk met wat ik gewoon ben (BDDI preset #1)... naar mijn mening direct meer diepte, een crunch die veel 'echter' aanvoelt, en dat fizzy randje blijft eigenlijk altijd bij de BB-1x aanwezig, zelfs bij hele lage drive-settings en met je Highs een heel eind gecut.
De sansamp klinkt voor mij zoals een Ampeg 8x10 met een scheurende top erbovenop zou moeten klinken en dat blijkt uit dit testje nog maar eens te meer.

Toegegeven, ik heb die pBDDI ondertussen zo'n 10 jaar en ik blijf er aan fine-tunen en weet *exact* hoe die reageert op mijn spel, maar toch denk ik dat het ook voor mensen die niet mezelf zijn (heu... :mrgreen: ) ook duidelijk is dat er gewoonweg meer diepte in de sansamp zit dan in de boss.


Ook als ik begin te stacken (dist/fuzz -> sansamp) is het verschil groot: de sansamp maakt voor mij het signaal net iets beter/strakker/vetter/... De BB-1x maakt gewoon het signaal van ervoor een beetje meer gescooped en telkens die bronstige bij (tophoog) erbij vind ik géén verbetering.


Ik hoop dat ik toch een manier vind om de sansamp in het nwe PB-design in te passen want ik wil deze écht niet kwijt. Ook heel benieuwd hoe de sansamp gaat reageren op de vervangers van al mijn andere vuiligheid (3 disto's worden 1 Source Audio OFD). Nog een paar dagen wat spelen met de BB-1x en hopen dat de ofd op tijd toekomt maar anders gaat 'ie gewoon terug.


Hopelijk heeft iemand hier wat aan,
Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Plaats reactie