Red Witch Factotum Suboctave Drive

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riekelt
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2014, 15:32

Red Witch Factotum Suboctave Drive

Bericht door Riekelt »

Hey allemaal. Ik heb zojuist de Red Witch Factotum aangeschaft (kan ff duren voor ie aankomt), dit is Red Witch's eerste baspedaal. Hier zit een analoge Drive en een analoge Octave pedal in. Hebben jullie hieral van gehoord en/of gespeeld?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Red Witch is helemaal nieuw voor me. Het ziet er allemaal niet heel spannend uit na een bezoekje van hun site. Verder snap ik de combinatie octave/overdrive ook niet helemaal. Uiteraard maakt onbekend ook onbemind. Het gaat er natuurlijk om, of jij het te gek vind of niet. Laat maar wat weten als hij er is! Alvast veel plezier gewenst!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Serieus pedaal. Zijn er niet veel. En geeft je dus een uniek geluid. Lijkt me voor eigen werk top.

Plezier!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

heb een beperkte ervaring met red witch zeker niets verkeerd mee !
als je ze nog niet gehoord hebt hoe kwam je dan bij red witch terecht ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Sjtevel 1984 schreef:Verder snap ik de combinatie octave/overdrive ook niet helemaal.
Dan heb jij ze duidelijk nog nooit na elkaar gezet. :jam: :jam: :jam:
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Ik gebruik regelmatig mijn Boss OC-2 in combinatie met mijn BassScreamer, klinkt extreem vet! :jam: Dus ik begrijp de combinatie octaver+drive zeker wel :mrgreen:

Over Red Witch: heb zelf nog maar een keer een fuzz van hen getest (ik denk de Fuzz God?), en klonk vet, maar voor mij onbruikbaar.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dan toch maar eens proberen dan. :facepalm:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Sjtevel 1984 schreef:Red Witch is helemaal nieuw voor me. Het ziet er allemaal niet heel spannend uit na een bezoekje van hun site. Verder snap ik de combinatie octave/overdrive ook niet helemaal. Uiteraard maakt onbekend ook onbemind. Het gaat er natuurlijk om, of jij het te gek vind of niet. Laat maar wat weten als hij er is! Alvast veel plezier gewenst!

Purple Haze van Hendrix... toch een heel bekend gitaargeluid :wink: of "Fire". Da's een Dunlop Octavio, ofwel octave fuzz. Heb zoiets zelf nog niet geprobeerd op bas overigens, ik houd meer van distortion dan van fuzz.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Alban schreef:
Sjtevel 1984 schreef:Red Witch is helemaal nieuw voor me. Het ziet er allemaal niet heel spannend uit na een bezoekje van hun site. Verder snap ik de combinatie octave/overdrive ook niet helemaal. Uiteraard maakt onbekend ook onbemind. Het gaat er natuurlijk om, of jij het te gek vind of niet. Laat maar wat weten als hij er is! Alvast veel plezier gewenst!

Purple Haze van Hendrix... toch een heel bekend gitaargeluid :wink: of "Fire". Da's een Dunlop Octavio, ofwel octave fuzz. Heb zoiets zelf nog niet geprobeerd op bas overigens, ik houd meer van distortion dan van fuzz.
Maar das een octaaf omhoog; de red witch is een octaaf naar beneden.......

Ik doe dit ook vaker hoor en zeker icm hoger spelen op de neck leg je een mooi fundament waarbij het hoger spelen toch die extra harmonieën creëert. Heerlijk! Om die reden heb ik ook een blue box van MXR, ietsje wilder, maar zeker bruikbaar en (in mijn ogen) een te gek effect! Ik heb de mijne wel gemod zodat de ondertonen niet alleen in de -2 oct zit, maar ook in te draaien zijn (met een knop) in de -1 oct. Die is wat strakker en minder 'donker'.
Plaats reactie