Boss ES-8

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Boss ES-8

Bericht door Staatsman Jop »

Hoi,
Had iemand deze switcher al gezien? Hij moet ergens de komende maanden in de winkel komen.

https://www.bossus.com/products/es-8/

8 analoog geschakelde effect loops, die je in presets in elke volgorde kunt zetten, parallel / in serie, latched / momentary, midi aansturing, amp switchen, centrale TAP tempo, zo veel mogelijkheden. Ik ben heel benieuwd, is precies waar ik naar zocht. Allemaal mogelijkheden die andere switchers niet hebben, en een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld gigrig.

Afbeelding
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

:kwijl:

Bij bax en thomann gekeken, daar staat ie voor net iets onder de €700,-

Ik ga mezelf nu maar vaak zeggen dat ik hem niet nodig heb.

ik heb hem niet nodig, ik heb hem niet nodig, ik heb hem niet nodig
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Pfoe, ik vind hem toch nog flink aan de prijs hoor. €640,- euro vind ik toch een hoop geld voor een switcher. Tuurlijk zitten er een hoop features op, maar die zal ík nooit gebruiken.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

This *will* be mine zo snel die uitkomt... De features die dat ding heeft zijn echt niet normaal voor zo weinig geld. Het enige wat zo wat hetzelfde kan is de liquid foot controller+rack unit of een switchblade systeem en die kosten het dubbel respectievelijk het quadrupel van de Boss...


Heb nu een 12kanaals loopmaster switcher en had toen ik die kocht geen voorliefde voor "preset-switchers" ( a la carl martin, gigrig, etc) maar deze kan toch allemaal nét dat 'ietsie' meer:
parallele loops, volgorde switchen, 9 loops (jaja 9, geen 8), tot maximaal 16 midi-commando's per switch uitsturen, exp/ctl in en uit,...


Mijn pedalboard upgraden naar v4.0 wordt duur maar wel belachelijk krachtig - volledige midi-control van zo goed als alles en hyper-flexibel op elke manier.


Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

...en dat er hier nog niemand naar de Boss SY-300 heeft gekeken snap ik ook precies niet...
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

deadpoet schreef: Heb nu een 12kanaals loopmaster switcher en had toen ik die kocht geen voorliefde voor "preset-switchers" ( a la carl martin, gigrig, etc) maar deze kan toch allemaal nét dat 'ietsie' meer:
parallele loops, volgorde switchen, 9 loops (jaja 9, geen 8), tot maximaal 16 midi-commando's per switch uitsturen, exp/ctl in en uit,...
Mooi is ook nog dat je met 1 druk op een knop uit de preset modus kunt, en gewoon de losse loops kunt in- en uitschakelen. Improviseren met sounds blijft dus gewoon mogelijk. Als het allemaal goed klinkt en werkt is het een mooie tool.
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Volgens de info die ik op verschillende forums verzameld heb is dit ding volledig analoog en werkt met een klein leger relais..

Nog iets wat voor sommigen interessant kan zijn: je kan per loop kiezen tussen buffered or not..
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

kunnen ze geen ES-4 of 2 maken? Dit is echt te veel van het goede.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

De handleiding staat intussen online (ook in het nederlands) en die een aantal keren lezen doet mijn hoofd ontploffen van de mogelijkheden...


- letterlijk ELKE knop aan dat ding kan je een functie geven als je dat wil. Dus bvb in presetje #4 kan je bepalen dat de Bank Up knop ineens een tap tempo wordt..

- Per preset kan je 8 midi commando's sturen én 12 assignable functies aansturen.

- sommige van die functies zijn redelijk zot: een knop kan momentary zijn (dus in bvb preset #4 kan je nog eens op knop #4 duwen zodat enkel terwijl je drukt je een extra delay of whatever aanstuurt)

- een van de assignable functies is een virtuele expressiepedal met instelbare curves of instelbare modulatievormen..


Serieuze game-changer voor mij!



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Absurd, he. Zal wat werk zijn om het allemaal te ontdekken en in te programmeren, maar zo kun je de meest absurde geluiden onder 1 knop creëren.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Eerste demootje online:

https://youtu.be/DzfJbgWu3us
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

top!


Op de site van Thomann is hij een maand verlaat maar in de order die ik 2 weken geleden deed staat die nog altijd als zijnde verschepen eind deze maand, ik ben benieuwd...


Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Jeeeij!


Mijn hoofd staat een beetje op springen maar het werkt en het is geweldig. De technische kant snap ik na een paar uren prutsen en prullen, nu er creatief mee leren zijn en toepassen in bandsettings!



Herwig
Bijlagen
P1060843 (Large).JPG
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Waarom 2 M9's? En wat heb je voor de rest op je plank liggen? Er zitten een paar voor mij wat onbekende pedaaltjes tussen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Ziet er goed uit!
Plaats reactie