Boss ES-8

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Thanks.


2 M9's? Ik had er sowieso al een tweede op een kleiner PBtje (dat ik eigenlijk nooit gebruikte) en toen ik begon te denken over deze versie van m'n PB kwam ik op het idee dat ik sommige effecten van de M9 graag in het begin van mijn ketting wil en sommige liever op het einde. De ES-8 switcher staat me de volgordes te veranderen maar bvb octaver -> whammy -> fuzz/distortion -> modulatie/delay/verb is een soort sound die ik op deze manier wél kan hebben.


bas -> sfx microThumpinator -> ES-8

Loop1: M9 linksboven
Loop2: Akai Deep Impact (maar als 'ie een beetje goed is vervang ik die door de upcoming Boss SY-300)
Loop3: SourceAudio OFD
Loop4: SourceAudio Manta
Loop5: MXR Bass Octave Deluxe
Loop6: Boss CE-2b
Loop7: Aguilar TLC
Loop8: M9 rechtsboven.
Volume-loop: Sansamp pBDDI en EHX Freeze

FS-7 en EV-5 hangen aan de ES-8.

ES-8 midi uit naar midi Thru box en van daaruit naar de 2 M9's, SourceAudio midiHub (waar ook een hothand receiver aanhangt) en dus later ook naar Boss SY-300

linksonder zie je ook nog een gefrankensteinde Boss TU-2 :mrgreen:


De programmeer- en midiopties zijn duizelingwekkend - heb morgen een vervangjob op nogal een groot optreden dus nu raprap mijn oude setup nagebootst maar de komende weken ga ik hier zeker wat fijne sounds mee ontdekken.



Wat parallelle routing betreft heeft 'ie ook wel een *pak* mogelijkheden (zie fotootje hieronder)



Herwig
Bijlagen
P1060850 (Medium).JPG
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Te gek. Max twee loops per parallelle chain dus?
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Staatsman Jop schreef:Te gek. Max twee loops per parallelle chain dus?
nope, maximum 2 parallelle chains die zo lang of kort zijn als je zelf wil. Hun woorden: er zitten 2 'extra' mixers in het toestel die je kan gebruiken voor a) parallelle loops b) carry-over (delays/galmen die blijven klinken ook al zet je het effect weer uit) en c) stereo.



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Made my day. Bizarre sounds onder een enkel knopje
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Boss ES-8

Bericht door Staatsman Jop »

Hij is binnen! feest

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

vet!
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Wat voor Ampeg pedaal is dat?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Dat is de scrambler fuzz

Edit: de reissue
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3021
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Ik vraag mij vooral af wat de functie van de Boss GE-7B is? Ik vind het een zeer rare instelling voor een EQ-pedaal.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Die gebruik ik om laag af te halen in bepaalde korte stukjes. Er zijn stukken waarin ik ritmisch de snaren gedempt aansla, daarbij wil ik geen enorme knal in het laag. Of bijvoorbeeld bij overgangsstukken, tussen nummers in. Dan wil ik niet te veel power weg geven.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Vandaag de VT Bass Deluxe gemod zodat ie channel switching van de es-8 kan ontvangen. Ging eigenlijk verrassend makkelijk. Weer minder om over na te moeten denken tijdens een show.
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Staatsman Jop schreef:Vandaag de VT Bass Deluxe gemod zodat ie channel switching van de es-8 kan ontvangen. Ging eigenlijk verrassend makkelijk. Weer minder om over na te moeten denken tijdens een show.
dát moet ik zo snel mogelijk ook weten hoe het moet... googling.... not found... wil je dat delen hoe je dat gedaan hebt?? Zou ik onwaarschijnlijk te gek vinden als het ook op mijn oude pBDDI zou kunnen..
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Sure, hier een foto:

Afbeelding

Ik heb de fx loop in en out jacks los gesoldeerd, omgedraaid en zo bedraad:

Tip 1 switch 1
Ring 1 switch 2
Sleeve 1 Aarde

Tip 2 switch 3
Ring 2 switch 4
Sleeve 2 aarde

Dan met twee stereo jacks naar de control 1/2 en control 3/4 outputs van de es-8, en je kan switchen.
Was verbaasd dat het me lukte eigenlijk. Verrassend simpel. Enige nadeel is dat de knoppen op het apparaat zelf niet meer werken, zolang de jacks er in zitten. Als ik ze er uit trek werkt het pedaal weer zoals eerst. (Behalve natuurlijk de fx loop). Mocht iemand die dit leest hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

super! ik probeer morgen eens naar de mijne te kijken - dat zou zo ontzettend superhandig zijn. Sansamp staat nu niet meer "vooraan" op mijn bordje en dat is in the heat of the battle altijd zo'n momentje van "yeah en nu komt die vette overstuurde riff er aan en ik stomp lekker hard op mijn pedaaltje maar pas ondertussen ook maar op dat je niet nog tweeëntwingtig andere pedalen mee intrapt" :shock:


bedankt!!
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Super!

Je zou er een DIN plug in kunnen zetten die alle schakelingen oppakt maar dit werkt zo te zien ook prima!!
Plaats reactie