Boss ES-8

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Ja werkt prima! Zonder boren. Fijn. Je lampjes doen het ook nog goed, Rogier. Zie jij nog een manier waarop ik toch nog de switches op het pedaal kan gebruiken als de footswitch jacks zijn ingeplugd? Ik snap niet zo goed waarom dat niet werkt eigenlijk..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Deze schakelingen werken omdat je een puls creëert (voltage) door het positieve voltage dat normaal op de schakelaar staat even naar aarde te zetten (en weer terug). Dit creëert een puls waardoor de schakeling schakelt.

Ik verwacht dat de ES8 standaard de uitgangen aardt en een puls creeert door een voltage te laten ontstaan (dus even andersom dan normaal). Hierdoor staat het controlepunt (het punt dat de schakeling aanstuurt) dus eigenlijk continu op aarde en als je aarde schakelt naar aarde (zoals de oude schakelaars doen) dan gebeurt er dus niets.

Polariteit van het controle signaal van de ES8, kun je die omdraaien? Of even nameten?
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Ga ik checken! Thanks.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

De polariteit is idd om te draaien, en als ik dat doe kan ik wel weer op de vt switchen. Maar dan werkt het schakelen op de es8 niet meer zoals ik zou willen.
Ach. Dan niettt
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

https://www.youtube.com/watch?v=O6VPCehy0S4" onclick="window.open(this.href);return false;

1 gaatje geboord en gewoon kabeltje aan kanalen 1 & 2 gesoldeerd, werkt puuuurrrrrrrfect! Thanks again.




Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Maar nu kan je dus van presetting wisselen op je ES-8 dus?
Best nummertje op de achtergrond trouwens.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Boss ES-8

Bericht door ElBasstardo »

Dat hij een parallelle chaim maakt is duidelijk en hij heeft een A en en B out ik kom er echter op geen een forum of vid achter of ik bijv loop 1 tm 4 in chain A naar output A kan sturen en 5 tm 8 naar chain en dus output B. Mijn GT10b kan dat wel maar heb het hier nog niemand mee zien doen.
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Boss ES-8

Bericht door Unlord »

Uiteindelijk komt er altijd antwoord...
Plaats reactie