Volumepedaal en wireless

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Volumepedaal en wireless

Bericht door Watt »

Ik ben een pedalboard aan het samenstellen met effecten die allemaal true bypass zijn.

Ik begin echter met een Line 6 g30 wireless receiver op het bord. Kan ik gewoon aan het einde ven de keten een H volumepedaal plaatsen?


Line 6 receiver > filterpedalen > compressor > overdrive/fuzzpedalen > modulatiepedalen > H volumepedaal ??? > delaypedalen > VT Bass DI

Alvast bedankt voor de info.
Laatst gewijzigd door Watt op 14 mei 2015, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Volume pedaal je normaal aan het begin van de keten... Maar.... als het voor jou werkt.... Dan is het goed.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Waarom?
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Die plek lijkt me goed. Na een buffer (zoals in je ontvanger) zou ik een laagohmig volumepedaal zetten.

EDIT: verwijzing naar mijn advertentie verwijderd.
Laatst gewijzigd door BassKees op 14 mei 2015, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Vóór in de keten heeft het invloed op hoe je pedalen reageren (compressor, distortion, etc.) vergelijkbaar met hoe je volume control op je bas werkt. Achterin de keten fungeert het echt alleen als een middel om het volume harder/zachter te zetten. Ligt er maar net aan wat je wilt. En na die wireless receiver (die ook gewoon gebufferd is uiteraard) kun je wellicht beter een laagohmig pedaal zetten inderdaad.
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

@ basskees: Volgens mij heb jij mij laten bieden op MP voor een octaver? Vervolgens verkoop je hem aan een anonieme bieder buiten MP. Zo zet je iemand buiten spel. Vind ik niet fijn.
Ik vraag hier om info. Als je iets te koop hebt zet het dan in de TK deel van het forum.

@ tieleman: dus het maakt niet uit hoe ver ( x aantal pedalen TB) de buffer voor het volumepedaal zit?
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Zo gauw het signaal door een buffer is gegaan is het laagohmig. De hoeveelheid pedalen ertussen maakt dan niet meer uit.

(sprak ik met m'n boerenverstand van electronica)
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik speel draadloos en heb een volumepedaal voor de effecten staan, wat prima werkt. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik m eigenlijk als een soort aan- en uitschakelaar gebruik.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

tieleman schreef:Zo gauw het signaal door een buffer is gegaan is het laagohmig. De hoeveelheid pedalen ertussen maakt dan niet meer uit.

(sprak ik met m'n boerenverstand van electronica)
Klopt; de receiver van Line 6 is ook een buffer!
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Bedankt voor alle info!
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Plaats reactie