ZOOM MS 60B vragen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

ZOOM MS 60B vragen

Bericht door RBO62 »

Beste forum leden,
via dit forum probeer ik wat antwoorden te krijgen op enkele vragen betreffende mijn pas gekochte ZOOM mS 60B.
Heb uiteraard eerst in dit forum zelf en verder het internet afgezocht maar helaas geen antwoorden kunnen vinden.
Ik heb al wel gezien dat er al redelijk wat forumleden ook zo'n zelfde pedaal in gebruik hebben, zodoende hoop ik dat een stukje ervaring / bevinding gedeeld kan worden.
De ZOOM MS 60S heb ik aangeschaft na verkoop van enkele losse pedalen en te vervangen om zo ook wat meer ruimte te maken.
Uiteraard ook een beetje nieuwsgierig na het lezen van de vele goede reviews op het internet.
De ZOOM is nu onderdeel van mijn pedalboard en wordt gevoed door een linaire powersupply van 9VDC / 400mA.
Ben overigens erg tevreden met het geproduceerde geluid wat uit dit kastje komt en er zitten voor mij zeker een aantal bruikbare effecten in! Met name de amp simulatie / compressors / drives spreken mij aan.
Vond alleen de meegeleverde handleiding zeer beknopt! Ook op het internet via de ZOOm site zelf dezelfde handleiding te vinden (geen andere helaas). Maar na enkele avonden even wat tijd ingestopt te hebben is de bediening eigenlijk wel duidelijk. ook staan op Youtube diverse filmpjes. Alleen zit ik met voor mij een aantal onduidelijke punten.
- wanneer ik de ZOOM via USB met m'n windows laptop verbindt (via de iMAC regageert het helemaal niet) zou ik verwachten dat het gaat zoeken naar een firmware update (mijn versie is 1.0), maar er gebeurd niets! Kan natuurlijk zijn dat dit voor eventueel toekomstige updates is voorbereid?
- de "autosave" functie van de ZOOm staat op "ON" , maar wanneer ik een aantal parameters wijzig worden deze bij sommige ingeschakelde effecten niet onthouden. Ik zou verwachten dat wanneer ik een parameter gewijzigd heb en de ZOOM na uit weer inschakelen (dmv de voedingsplug van het pedalboard los te koppelen en weer aansluiten) dezelfde parameters in het lcd venster zou verschijnen, helaas niet het geval.
- als ik een aantal effecten aan elkaar koppel van de ZOOM (bijvoobeeld de SVT amp / COMP 160 / noise reduction ) en deze vervolgens in een bank (empty patch) opsla is deze ook na het uit / aanschakelen voedingsspanning weer verdwenen. De bank is nog wel zichtbaar in het geheugen (opgeslagen onder een bepaalde naam) maar wanneer ik dit effect wil gebruiken vanuit het geheugen zijn de opgeslagen ,gekoppelde en ingestelde effecten niet meer aanwezig!

Misschien begrijp ik het allemaal verkeerd en worden de effecten alleen opgeslagen / bewaard wanneer de ZOOM aan blijft staan en dat wanneer ik de voeding loskoppel het geheugen weer leeg is?!
Graag hoor ik van mede forumleden of deze verschijnselen ook op hun versie voorkomt.

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

- Voor zover ik weet zijn er nog geen updates aanwezig voor de ms60B helaas.

- Die autosave optie vond ik persoonlijk erg onhandig en volgens mij is dit bij mij ook wel eens gebeurd. Dus nu heb ik de autosave eraf gehaald en het is een stuk handiger als ik met bestaande patches wil experimenteren of tijdelijk het volume wil veranderen.
Als ik dus een verandering maak in een bestaande patch, dan doe ik altijd dit, beginnend bij de patch zelf geopend:
1. Klik middelste knop (om naar menu met patches te gaan)
2. Klik linkse knop (store)
3. Klik linkse knop (enter)
Als je dit niet doet, dan gaan de veranderingen altijd weg zodra het pedaal niet meer wordt gevoed. Geen idee hoe dit ook alweer ging met de autosave aan.
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Bericht door RBO62 »

Kaasknaap schreef:- Voor zover ik weet zijn er nog geen updates aanwezig voor de ms60B helaas.

- Die autosave optie vond ik persoonlijk erg onhandig en volgens mij is dit bij mij ook wel eens gebeurd. Dus nu heb ik de autosave eraf gehaald en het is een stuk handiger als ik met bestaande patches wil experimenteren of tijdelijk het volume wil veranderen.
Als ik dus een verandering maak in een bestaande patch, dan doe ik altijd dit, beginnend bij de patch zelf geopend:
1. Klik middelste knop (om naar menu met patches te gaan)
2. Klik linkse knop (store)
3. Klik linkse knop (enter)
Als je dit niet doet, dan gaan de veranderingen altijd weg zodra het pedaal niet meer wordt gevoed. Geen idee hoe dit ook alweer ging met de autosave aan.

Hallo,
dank voor je reactie!
Nuttige informatie.....
Heb overigens afgelopen weekend de ZOOM terug gezet naar fabrieksinstelling (zie handleiding voor instructie) en dit blijkt tot op heden te werken!
Hoop dat t ook zo blijft en niet weer na bepaalde tijd wijzigd.
Met die aanvullende info van jou gaat het zeker lukken :)
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Plaats reactie