Welke autowah?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Mijn nieuwe (naja voor mij nieuw dan) Korg G5 synth (dank u ouders!) heeft ook een filterstand....lekker funky!! Als je een G5 tegenkomt zeker proberen! (Ze worden alleen niet meer gemaakt maja :wink: )
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

Autowah???? dat auto bevalt me helemaal niet :wink:

ik heb zelf een cry baby voor de basgitaar... zelf weten wanneer en hoe erg je de wah gebruikt, bevalt me prima :) Ik zie eigenlijk niet in wat een autowah beter maakt dan een gewone wah... Misschien dat iemand me dat kan vertellen? 8)
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Niet beter, anders.
arch-enemy
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 okt 2004, 21:00

Bericht door arch-enemy »

haha ik wist niet eens dat er ook wah pedaaltjes waren voor basgitaar :P
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

kweet niet of hij al genoemd is... maar de bassballs van Electro Harmonix schijnt ook best wel ok te zijn
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

ropstop schreef:De EMMA Discumbobulator rocks!

Die is echt zoooo vet i.c.m. basgitaar.
Die is inderdaad heel vet, maar vreet aan je laag...
Wilbert schreef:Ik heb een aanbod gekregen van een Boss PW-10 wah-pedaal met ook daarop distortion en overdrive. Nou zie ik nergens op de site van Boss expliciet vermeld staan dat het gaat om een baspedaal. Heeft iemand ervaring met dit pedaal? Enne, wat is een redelijke prijs voor dit pedaal (2ehands)?
Er zit ook een bass-stand op, en 't klinkt wel, maar 't klinkt erg digitaal. Wel genoeg laag trouwens.
emielow schreef:ik heb nu een bass aw-3 autowah. er zitten wel een aantal functies op, maar eigenlijk gebruik je er maar 1tje. (sharp ofzo uit mn hoofd)

wat wel kut is aan dat ding dat ie het laag er uitzuigt. dus ik ga binnenkort een q-tron ophalen denkik.

en ropstop, kun je iets meer vertellen over De EMMA Discumbobulator ?
Dat pedaaltje ken ik... Erg leuk al die opties (Up, Down, Sharp, Tap-Tempo en die 'harmonizer' ofzo), maar ik gebruik eigenlijk alleen de Down. Verder vind ik dat ding maar lastig in te stellen, maar dat kan ook aan mijn passieve bas liggen. Dit pedaaltje zuigt inderdaad behoorlijk wat laag, ook in de bass-input en ook al hij uitstaat. Ik gebruik 'm dus alleen maar om wah-geluid mee op te nemen, daar issie erg geschikt voor door z'n vele mogelijkheden.
Toch zal deze een keer te koop aangeboden worden...
Richard schreef:Autowah???? dat auto bevalt me helemaal niet :wink:

ik heb zelf een cry baby voor de basgitaar... zelf weten wanneer en hoe erg je de wah gebruikt, bevalt me prima :) Ik zie eigenlijk niet in wat een autowah beter maakt dan een gewone wah... Misschien dat iemand me dat kan vertellen? 8)
De JimiHendrix-gitaarwah doet 't ook best op m'n bas, wel weer dat vervelende laag dat wegvalt, maar het ding is gelukkig wel true-bypass. De laatste keer dat ik 'm gebruikt heb, was om 2 korte snoeren op het podium tot 1 lange te maken: gewoon de wah ertussen zonder batterij :)
Thijzema schreef:kweet niet of hij al genoemd is... maar de bassballs van Electro Harmonix schijnt ook best wel ok te zijn
De Bassballs is niet zo zeer een autowah, meer een extreem goor gorgelig rochel-in-je-keel effect :)
Luister naar Sir Psycho Sexy (RHCP) of kijk op www.buzzfox.com voor voorbeelden.
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

arch-enemy schreef:haha ik wist niet eens dat er ook wah pedaaltjes waren voor basgitaar :P
weer wat geleerd 8)
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 272
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Bericht door soulbrother »

Eergisteren heb ik echt een HELE toffe envelope filter gekocht: de Pigtronix ep-1. Dit is een vrij nieuw apparaat waar ook een Phaser in zit. Hij is wel duur (250 euro) maar ik heb nog nooit eerder zo'n vet en diep klinkend effect gehoord. De originele 70's Mutron III, Dod envelope filter (die groene) en Boss Dynamic Filter die ik hiervoor heb gehad vallen erbij in het niet. Voor wat funky synthbas geluiden heb ik van Marktplaats meteen een Akai Deep Impact gesnaaid: ultrafunky! Ik ga vandaag de boel meer eens goed uittesten......chill :D
Bassen is soms lastig
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 sep 2004, 09:18

Bericht door Marijn »

Ik heb een digitech bassautowah en het bevalt me prima. Gezien de meeste merknamen en prijzen die ik hier lees zal het wel geen state of teh art zijn maar ja.... voor mij is het te doen.
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Tijdje geleden heb ik een oude Electro Harmonix Dr. Q geleend om wellicht te kopen, maar - alhoewel het best lache is - kan ik er voor de muziek die ik speel eigenlijk geen ene zak mee.
Dat hele ploenk ploink ploenk gedoe is mij niet strak genoeg, zakmazegge.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

soulbrother schreef:Eergisteren heb ik echt een HELE toffe envelope filter gekocht: de Pigtronix ep-1. Dit is een vrij nieuw apparaat waar ook een Phaser in zit. Hij is wel duur (250 euro) maar ik heb nog nooit eerder zo'n vet en diep klinkend effect gehoord. De originele 70's Mutron III, Dod envelope filter (die groene) en Boss Dynamic Filter die ik hiervoor heb gehad vallen erbij in het niet. Voor wat funky synthbas geluiden heb ik van Marktplaats meteen een Akai Deep Impact gesnaaid: ultrafunky! Ik ga vandaag de boel meer eens goed uittesten......chill :D
Pigtronix? Maken die nog andere effecten ook? :?
Pas op, achter je!!
emielow

Bericht door emielow »

ik heb de qtron, deze is te horen na 3.40 minuut, op deze opname (van mn nieuwe demo :D )

https://www.theglovepuppets.nl/muziek/th ... oplane.mp3
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Doe je een wedstrijdje plaats-de-link-van-je-demo-op-zo-veel-mogelijk-plaatsen?
Pas op, achter je!!
emielow

Bericht door emielow »

:D :) :o :) :D 8) :lol:

maar het is wel in dienst van het onderwerp :wink:
Plaats reactie