Welke autowah?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Welke autowah?

Bericht door Wilbert »

Ik heb in gedachten een autowah te kopen. Welke autowahs zijn goed? Ik heb de EBS BassIQ gezien die ook als autowah te gebruiken is. Leek me wel vet. En: is het belangrijk om al je effecten van hetzelfde merk te nemen of boeit dat niet?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Kom op... er is vast iemand die me hier mee kan helpen...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Met wahs heb ik zelf amper ervaring eigenlijk, vond het de investering nog even niet waard.
Maar je tweede vraag: het maakt niet echt uit of je effecten van verschillende merken zijn. Let er wel even op of een effect true bypas is of niet.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

De EBS BassIQ rules... heel simpel. Ik heb hem... en ben geneigd hem overal te gebruiken, zeker in de Down Filter mode heb je heel veel mogelijkheden. Klinkt superfunky.

De up en IQ modes zijn ook heel goed, alleen als je het bij de eerste noot gebruikt, moet het filter nog geopend worden. Dus volgt heel veel laag en daar moet je van houden, de andere mode vind ik beter bruikbaar. Al heb ik juist op bvb Talkbass juist gemerkt dat lui daar dat juist omgekeerd vinden. Maar alle reviews waren heel goed, vooral de kwaliteit van het geluid, 't is gewoon studio stuff. Simpel zat. Geilere Autowah is er niet in te denken.

Zelfde merk is misschien wel wenselijk qua klankkleur, maar niet elk merk maakt hetzelfde geluid. Dus zoeken luidt het devies.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Toch es n keer gaan uittesten dan...
Bo ga je n keertje mee op n ingestelde grote EBStestdag? :P
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Eigenlijk is autowah een beetje saai voor bassisten. Als ik jouw was zou ik eens de kant van Envelope followers en envelope filters op kijken. Deze dingen reageren op je aanslag volume en doen het effect zo hard je aanslaat. Zogezegd, zacht aanslaan geeft weinig effect, hard aanslaan geeft veel effect. Interessante effectkastjes zijn dan de Electro Harmonixen zoals de Bass Balls , Qtron en Mutron of de FM4 van Line6 waar al deze soort effecten in zit... (envelope modeler)
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

De EMMA Discumbobulator rocks!

Die is echt zoooo vet i.c.m. basgitaar.

En het de effecten hoef je echt niet wat merk betreft op elkaar af te stemmen. Je moet ze op geluid op elkaar afstemmen en logische volgordes maken van waarin je de effecten schakelt.

(Bijvoorbeeld een compressor altijd voorin de chain)....
Ja toch?
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ik heb een tijdje geleden een Mini Q-tron besteld. Vandaag kon ik een pakketje van de Feedback ophalen, dus ik zwaar benieuwd en blij dat pakje openmaken.. is het een condensatormicrofoon voor m'n broer. :? :evil: :lol:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ropstop...soundje???? :D
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik heb een aanbod gekregen van een Boss PW-10 wah-pedaal met ook daarop distortion en overdrive. Nou zie ik nergens op de site van Boss expliciet vermeld staan dat het gaat om een baspedaal. Heeft iemand ervaring met dit pedaal? Enne, wat is een redelijke prijs voor dit pedaal (2ehands)?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ene 'deursen' biedt er een aan bij aangeboden/gezocht, en zegt erbij dat het voor zowel bas als gitaar is. Maar misschien was dat wel het aanbod waarover je het al had.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

ow, hij had me ge-pmd, maar ik wist niet dat t ook bij aangeboden stond, maar ik wil nog steeds weten of de distortion ook voor bas werkt, en of t ding goed genoeg is om mee op t podium te staan. (en wat een redelijke prijs is)
Pas op, achter je!!
djonker
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2004, 15:02

Envelope filter vergelijkingen

Bericht door djonker »

Was vroeger nooit zo van de effecten maar sinds een jaar gezwigd voor pedalen om de solos wat op te leuken...

Sja, ik heb nu een BOSS SYB-3 synth pedaal. (en een chorus CEB-3 opzich prima.)

Maar wilde laatst overstappen op de EBS BassIQ en een EBS octaver. Jullie weten ook dat die allemaal relatief duur zijn tov boss pedaaltjes. En ik hoorde wel iets verschil maar niet 100 euro verschil zal ik maar zeggen.

Wie heeft er echt een paar envelope filters vergeleken en wie wint?

DJ
Funk up your life! Makes it juicy and more fun!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Wilbert schreef:Ik heb een aanbod gekregen van een Boss PW-10 wah-pedaal met ook daarop distortion en overdrive. Nou zie ik nergens op de site van Boss expliciet vermeld staan dat het gaat om een baspedaal. Heeft iemand ervaring met dit pedaal? Enne, wat is een redelijke prijs voor dit pedaal (2ehands)?
Hij is eigenlijk voor gitaar, maar er zit een basgitaarstand op.....de prijs? 100 euro? iets in die geest lijkt me wel redelijk (ligt ook aan de leeftijd!)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
emielow

Bericht door emielow »

ik heb nu een bass aw-3 autowah. er zitten wel een aantal functies op, maar eigenlijk gebruik je er maar 1tje. (sharp ofzo uit mn hoofd)

wat wel kut is aan dat ding dat ie het laag er uitzuigt. dus ik ga binnenkort een q-tron ophalen denkik.

en ropstop, kun je iets meer vertellen over De EMMA Discumbobulator ?
Plaats reactie