effecten beginner heeft gepiep (en nog wat vragen)

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

effecten beginner heeft gepiep (en nog wat vragen)

Bericht door bassooka »

Afgelopen periode ben ik dan toch met effecten beginnen prutsen en het bevalt me wel.
Ik speel met een actieve yamaha bb NE-2

Met erna (in deze volgorde) met de volgende pedaaltjes.
Boss LMB-2 limiter/enhancer
Boss ODB-3 overdrive
Boss tuner TU-3

Door een bassman 135 (zonder effectsloop)

Vraag 1:
Piepen dat die overdrive doet als het aangezet wordt, ook staan mijn pedaaltjes twee à drie meter van de amp.
Een keer was het zelfs de limiter en niet de overdrive
Vreselijk
Hoe krijg ik dat weg?

Vraag 2 en twee bis:
Ik wil mijn signaal splitten met aan de ene kant een clean signaal en aan de andere kant een 'smerig' signaal.
Elk signaal kan ik dan door respectievelijk kanaal 1 en kanaal 2 van mijn bassmannetje sturen, om dan een clean signaal te kunnen gebruiken of een 'smerig' signaal of beide samen.
Nu, gaat een blend van beide kanalen dan luider zijn, ook al is het volume van elk identiek?
En welke ab switch is de moeite waard?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Waar voedt je de effecten mee?
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

effecten beginner heeft gepiep (en nog wat vragen)

Bericht door bassooka »

Ik gebruik een 1 spot adapter, die ik kreeg bij de occasie odb-3...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hmmmm, OK.

Is die piep er ook als je de pedalen met een batterij voedt?

One Spots kunnen pieps toevoegen maar bij jouw pedalen is me dat nog nooit gelukt........ Je hebt de piep niet als je gewoon luid speelt?

(buizen niet microfonisch?; al getest??)

2. Die blend is leuk! Beide kanalen van de 135 staan in fase dus dat moet lukken (wel kunnen de effecten een fase verschuiving geven.........)

Een normale A/B schakelaar kan al voldoende voor je doen!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Voor je switchvraag:

Lehle Little Lehle II. Tweedehands voor iets meer dan 50 euro te scoren en het is fantastisch spul. Superieur gemaakt en het ziet er goed uit ook. Het is wel A of B.. niet samen, daarvoor heb je een iets duurder Lehle bakkie nodig. Waarom dan toch dat merk? Ik heb van alles gehad en gecombineerd, maar sinds dat merk is alles wat schakelt op mijn pedalboard geruisloos.

Als je de intensiteit aanpast van je effect als je het ingeschakeld hebt, scheelt dat dan qua hoge toon? Probeer eerst alle effecten los van elkaar en dan pas bij elkaar. Zo weet je welke het echt produceert, danwel of er sprake is van een optelsom van twee specifieke pedalen.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

kun je de TU niet gebruiken om te schakelen? Beide uitgangen gebruiken en dan het stemapparaat aanzetten als je de 2 ingangen wil gebruiken
Plaats reactie