welke voeding - advies gevraagd

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

RaySting schreef:Wat de current draw van de ehx micro q-tron nu precies is krijg ik maar niet gevonden. In de manual wordt gesproken over 100 mA, maar daar wordt volgens mij gerefereerd aan het gebruik van een 9 volts batterij en dat een 9-volt batterij een maximum van 100 mA kan leveren. De mini q-tron - vraagt bijvoorbeeld maar een current draw van 3 mA?
Nou, in de manual staat:

"The barrel connector on the front of the Micro Q-Tron is for a 9-volt battery eliminator capable of delivering 100 mA of current."

Dan lijkt het me vrij duidelijk: EHX vindt dat het pedaal 100mA nodig heeft. "9-volt battery eliminator" is een moeilijke EHX-term voor "adapter".
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

Ik heb hier idd weinig verstand van, 'not my piece of cake' zogezegd. Heb nu al een beetje spijt van die achteraf best krappe cioks...

is 3 mA zo onrealistisch. Die 3mA wordt voor de mini q-tron aangegeven, de boss oc-2 vraagt in de manual ook maar 4 mA.
Vergis ik me ook in de oc-2 of klopt die wel, de oc-3 vraagt nl. al weer 50?

Maar het is me nu duidelijk dat het toch per uitgang werkt...

Betekent dit concreet dat het ook onverstandig is om de syb3 van 80 mA en/of de micro q-tron te gebruiken op mijn cioks....of is het een kwestie van proberen en als het toch werkt is het oké. Ik kan me voorstellen dat een overschrijding van 25 mA niet werkt, maar van 5mA?
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Sommige onderdelen werken gewoon niet of nauwelijks bij te weinig stroom. Ik snap dat je gevoel kan zeggen dat 5mA niet veel is qua overschrijding, maar voor elektronica kan dat al ruim zijn hoor :) Je kunt het gewoon proberen en als het voor jou goed genoeg is, dan moet je het lekker blijven gebruiken.

De 3mA voor de Mini Q-tron is in rust, dus zonder signaal en 'uit' zeg maar. Om te kunnen werken wordt 100mA aangegeven als stroom. De OC-2 zou inderdaad 4mA aangeven, dus dat is blijkbaar een type pedaal dat maar weinig vraagt. De OC-3 heeft al veel meer mogelijkheden en vraagt dus meer. Het is heel erg afhankelijk van de gebruikte componenten, zoals je merkt.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

.... Ik denk dat ik de syb3 en de micro q-tron er toch maar even tussenuit haal.... dat zijn toch meer mijn 'leuk voor even dolle in de repetities'-pedaaltjes.... Effectief gebruik ik ze heel weinig.... Met de q-tron kan ik wel iemand blij maken.....iemand intresse in een syb-3 :wink:
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

Dank allen, heb hier in twee dagen weer veel opgestoken....
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Plaats reactie