welke voeding - advies gevraagd

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

welke voeding - advies gevraagd

Bericht door RaySting »

beste mensen,
ik heb minimaal 7 9v pedaaltjes en 1 18v pedalaal te voeden. Heb ze altijd door elkaar gebruikt met batterijen. Tijd voor een pedalboard en wat ordening....maar welke voeding te kopen? graag advies. Wil ook de mogelijkheid ophouden voor evt 12 v pedaaltjes en/of wat uitbreiding binnen het 9v genre.

ik heb hier echt geen verstand van....is het ook mogelijk om meerdere 9v pedalen aan te sluiten op 1 9v uitgang?

ik sta open voor tips, merken en types. ..en wil graag kwaliteit.

ik hoor het graag van jullie.
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik gebruik al jaren de Harley Benton powerplant naar volle tevredenheid.


deze dus
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Kwaliteit? BAM!: https://www.bax-shop.nl/gitaareffect-voe ... ectpedalen" onclick="window.open(this.href);return false;
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Sjtevel 1984 schreef:Kwaliteit? BAM!: https://www.bax-shop.nl/gitaareffect-voe ... ectpedalen" onclick="window.open(this.href);return false;
Die levert geen 18V. Daar is met een voltage-doubler misschien wel een mouw aan te passen, maar er zijn dan nog andere interessante opties die wel standaard een 18V-uitgang hebben.

Je kunt overigens inderdaad meerdere pedalen op 1 voedingsuitgang aansluiten, zolang je een paar dingen in de gaten houdt:

-polariteit (+ en -) van de plug klopt;
-totale hoeveelheid Ampere blijft onder het maximum wat de voedingsuitgang kan bieden (mA bij elkaar optellen);
-digitale effecten kunnen storingsgevoelig zijn bij doorlussen van voedingen.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

dank voor de reacties heren, ik kan wellicht een cioks schizophrenic overnemen voor ca 60 euro. Volgens mij kan ik daar wel mee voor uit toch?
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Lijkt me een prima deal, en geeft inderdaad 18V. Check nog wel even of die 1000 mA voldoende is voor al je pedaaltjes.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Mits je natuurlijk alles tegelijkertijd aan hebt.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

Sjtevel 1984 schreef:Mits je natuurlijk alles tegelijkertijd aan hebt.
Uiteraard ;-)

Maar ook als je veel gebufferde bypass-pedalen hebt, of digitale pedalen. Dan gebruik je natuurlijk altijd stroom. Een digitale delay trekt zomaar 400 mA, of je 'm nou gebruikt of niet.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Het zou inderdaad wel helpen als we wisten wel effecten de topicstarter al in zijn bezit heeft. :mrgreen:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

Dat is..... In volgorde zoals ik het heb gepland op het nieuwe pedal board (tips welkome) als volgt:

Mxr m87 bass compressor --- mxr m89 bass overdrive --- boss turbo distortion ds-2 --- boss oc2 octaver --- ehx micro q-tron envelope filer --- boss bass chorus ceb-3 --- boss bass synthesizer syb-3 --- mxr m108 10-bands eq.....

Deze wil ik dus gaan voeden met de inmiddels in bezit zijnde cioks (het oudere model) met:
5 outputs switch tussen 9 & 12V DC (75 Ma per output)
1 output 4 tot 14V DC variabel (60 Ma), of vast op 18V (40 Ma)
Stack Flex optie voor 24V

Ik wil graag in de toekomst nog graag een stage tuner, een volumepedaal en nog ruimte voor 1 of 2 impulsaankopen....

Volgens mij moet die cioks dat allemaal wel trekken toch?
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Alleen al de SYB-3 trekt al 80mA. Als je Googled op alle pedalen samen met 'current draw' kom je er achter wat elk pedaal aan mA vraagt. Deze waardes moet je minimaal hebben.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

De Q-tron zou ook nog problemen kunnen geven. Volgens EHX heeft ie 100mA nodig, maar of dit werkelijk ook zo is? Als je de nieuwe versie van de cioks had gehad was het allemaal geen probleem geweest, maar of het nu gaat lukken?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

Dank voor de feedback allemaal, erg prettig.

De rest van de pedalen levert geen probleem.
De syb3 trekt inderdaad 80 mA.... is dat toch een probleem om aan te sluiten nu 1 uitgang max 75 ma levert, of wordt dat dan toch gecompenseerd door het totaal aan Ma van alle uitgangen compleet?

Wat de current draw van de ehx micro q-tron nu precies is krijg ik maar niet gevonden. In de manual wordt gesproken over 100 mA, maar daar wordt volgens mij gerefereerd aan het gebruik van een 9 volts batterij en dat een 9-volt batterij een maximum van 100 mA kan leveren. De mini q-tron - vraagt bijvoorbeeld maar een current draw van 3 mA?
Laatst gewijzigd door RaySting op 19 jul 2015, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

heb even de mA's opgeteld (inclusief een korg pb3 tuner) komt het op een totaal van 227 mA. Dat is exclusief de ehx wat dus 100 zou kunnen zijn (of 3)?
Dus op dit moment belast ik de cioks met maximaal 327 mA (of 230?).
Op de 18 volts stand kan het blok max 415 mA hebben.... dus volgens mij red ik het net toch?
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Per uitgang misschien dus niet voor alles. Er wordt niets 'gecompenseerd', maximaal 75 is en blijft maximaal 75. Levert de uitgang te weinig, dan kan het effect raar gaan reageren (of helemaal niet).

En 3mA stroomverbruik is zo ongelofelijk weinig, dat ik bang ben dat je ook niet helemaal goed aan het zoeken bent :) Probeer jezelf eerst eens bekend te malen met de basisprincipes van voeding..daar heb je in de toekomst zeker een hoop aan en zorgt dat je zelf ook goede beslissingen kan nemen op dit gebied. Het is nogal belangrijk!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie