voeding pedalboard

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

voeding pedalboard

Bericht door basgitaar282 »

Hey,

Nu het opnieuw zomervakantie is, kan ik meer tijd investeren in het basgitaarspelen en alles wat daar bij hoort. Zo ook tot het opkuisen van mijn pedalboard. Omdat ik bezig ben met een nieuw muzikaal projectje vond ik het eens tijd om eens werk te maken van een mooi en ordelijk pedalboard. Ik heb al opzoekwerk verricht om de best passende voeding te vinden, maar heb toch even jullie hulp nodig! Aangezien er toch enkele pedalen inzitten die een andere stroomsterkte of spanning verwachten. De POG2 heeft een stroomsterkte van om en bij de 200mA nodig en de markbass heeft 12V nodig, de andere pedalen zijn een Line 6 g30 receiver, boss TU-3, boss LS-2, EHX big muff, zvex fuzz factory en boss DS-1.

Bij het rondkijken voor een voeding kwam ik bij de Cioks DC10. Nu is mijn vraag of deze geschikt voor de pedalen die ik gebruik, omdat het de eerste keer is dat ik een voeding aanschaf en er nog niet zo in thuis ben! Alternatieven zijn ook altijd welkom.

Enkele plaatjes om het duidelijker te maken (pedalboard is volledig self-made).

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie hulp! :D
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Bericht door HansK »

Volgens z'n specificaties voldoet de Cioks prima.
Maar er zijn andere (lees: gunstiger geprijsde) voedingen, die tevens hun solide kwaliteit bewezen hebben;
Zoals een T-Rex Fuel Tank Classic, of een Pedaltrain Powertrain 1250.
Deze hebben voldoende aansluitingen, stroom-capaciteit en flexibiliteit,
& bieden ruim voldoende mogelijkheden tot (toekomstige) uitbreiding.

Bijv:
https://www.bax-shop.nl/gitaareffect-voe ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bax-shop.nl/gitaareffect-voe ... oorziening" onclick="window.open(this.href);return false;
Eventueel een extra kabel erbij:
https://www.bax-shop.nl/gitaareffect-voe ... aisy-chain" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg. Hans
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

De T-Rex Fuel Tank Classic was ook al even op mijn scherm voorbij gekomen, maar zit ik met mijn andere pedalen niet boven de 500mA die ik terugvindt in de specs van de voeding?
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Bericht door HansK »

De distorsion pedaaltjes trekken nauwelijks wat, hooguit 20 mA elk.
Dus ik kan me niet voorstellen dat je boven de 500 mA komt.
Edoch de Line6 receiver, daar weet ik de opgenomen stroom niet van,
maar ik kan me niet voorstellen dat een ontvanger veel stroom vreet.
Ik zou zeggen dat het makkelijk gaat lukken met dezeT-Rex. :jaaaaa:

Anders in het allerslechtste geval de Line6 (samen met de Markbass) in de 12VDC steken.
Mááárrr, dit laatste ga ik jou "officieel" niet adviseren, zodat je niet met een vinger naar mij gaat wijzen als onverhoops de receiver opgeblazen wordt.
Maar aangezien ik ernstig gehinderd wordt door technische kennis & ervaring weet ik dat die meegeleverde 9VDC adapters alle spanningen eruit gooien tussen de pakweg 9.5V en 16VDC (naargelang de stroom die eruit getrokken wordt &de momentele netspanning). Dus dit gaat dit in de praktijk ook werken.

Of je kiest voor de Pedaltrain :wink: .
Die geeft in totaal ruim 1Amp op de 9 Volt aansluitingen.

Mvg. Hans
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

Oke bedankt voor de nuttige info! Als ik voor de pedaltrain zou gaan, hoe sluit ik mijn pedalen dan het beste aan? Hoe ga ik het best om met die 210mA output? Alvast heel hard bedankt voor je waardevolle reacties!
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Bericht door HansK »

Suggestie voor de Pedal Train, van links naar rechts:

De Markbass in de 9-18VDC, schakelaar in standje 12V,
De Line6 receiver in de 9VDC 210 mA
De POG in de volgende 9VDC 210 mA
Boss tuner in de 3e 9VDC 210 mA
Alle (overige) distorsion pedaaltjes in de 9VDC 500mA rits.
Eventueel nog een extra daisy chain kabeltje op deze groep gebruiken om het aantal aansluitingen uit te kunnen breiden.

Mvg. Hans
Bijlagen
Powertrain 1250.jpg
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Check de Voodoo Pedal Power 2 ook eens?

9-12V, wisselend van weinig tot uitgangen van 1000mA. Moet genoeg zijn in de regel.
Daarbij nog een AC output om andere kleinere apparaten (extra voeding, etc..) aan te sluiten. Maar niet je amp... ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Bericht door HansK »

De Voodoo voeding is technisch gezien inderdaad ook een optie.
Maar deze past niet in mijn voorkeurslijstje; te veel prielige schakelaartjes en knopjes.
Dat gaat op middellange termijn allemaal kapot of geeft op zijn minst kuren.

Een rot pedaaltje op het podium is makkelijk te overleven, gewoon uitschakelen.
Maar een voeding met kuren en nukken, dan ben je er helemaal klaar mee...

Gewoon een oerdegelijk recht-toe-recht-aan voeding gebruiken.
En de Voodoo voeding is onnodig duurder tov. zo'n Pedal train exemplaar.

M2ct.
Mvg. Hans
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Die Powertrain 1250 ziet er wel prima uit, maar om een Voodoo Lab PP2 nou meteen af te schrijven om die switches op de onderkant... Lijkt me juist hét voorbeeld van een ''oerdegelijke recht-toe-recht-aan voeding''.

Edit: de Voodoo Lab heeft als voordeel dat alle outputs geïsoleerd zijn. Dat is bij de Fuel Tank niet zo en ik zie het bij de Powertrain ook nergens staan.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Bericht door HansK »

Ik schrijf de Voodoo niet af hoor, maar die heeft gewoonweg niet mijn voorkeur.
En ik ben een voorzichtig typ, niet te veel knopjes en dergelijke, dan kan het ook niet kapot gaan :mrgreen: .
Zoveel smaken, zoveel wensen.

Maar je hebt wel een goed punt vwb de geisoleerde outputs.
Kan handig zijn & bromproblemen verhelpen, maar is bij een juiste bedrading niet persé nodig...

Mvg. Hans
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik acht de Voodoo als één van de betere power supplies die er te vinden zijn. Hun pedalen zijn ook van een goede kwaliteit (al heb ik nog wel wat zaken op te merken over hun bypass, maar OK). De geïsoleerde uitgangen zijn wel een pre bij deze unit maar goed, daar betaal je ook voor!
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ik heb zelf de BBE SUPA-CHARGER. dat schijnt gewoon een Voodoo Lab te zijn van wat ik begreep.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

Bedankt voor de reacties! Ga toch maar eens uitkijken naar de pedaltrain. De voodoo heeft idd geïsoleerde outputs maar al het kabelwerk is helemaal in orde, dus of dat die meerprijs nu letterlijk zijn waarde heeft, betwijfel ik. Met alle knopjes volg ik HansK zijn mening, less is more :D
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Hier kun je met goede of slechte kabeltjes weinig aan doen, aangezien het in de keten nog voor die kabeltjes zit. Als het weinig scheelt qua prijs wat je in gedachten hebt, zou ik die optie wel nemen. Van een stronk fluitekruid tot een geile R2D2 zat er in mijn pedalboard, totdat ik de voeding aanpaste. Uiteindelijk bleef de Voodoo over.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Ook een vraag over voeding!

Ik gebruik op mijn pedalboard naast twee voedingen met geïsoleerde uitgangen ook twee 1-spots. Elke adapter voedt een enkel pedaal. Dus geen daisy chains. Toch heb ik last van plop geluiden, bijvoorbeeld als ik de Whammy inschakel. Kan dit komen van de 1-spots, en moet ik een voeding erbij hebben met geïsoleerde hoog ampère uitgangen, of gedraagt zo'n losse adapter zonder daisy chain zich als een geïsoleerde output op zo'n blok?
Plaats reactie