voeding pedalboard

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Tweede

Ik zou eens gaan zoeken naar de oorzaak van de plops. Misschien ergens een (gebufferd) pedaal dat een true bypass pedaal ziet als probleem?
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Ok, thanks. Ik ga eens wat dingen elimineren.
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

bedankt voor de reacties :worship: ik ga voor de pedaltrain gaan! Ik post nog een fotootje als het bordje helemaal klaar is alvast superbedankt! :D
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Staatsman Jop schreef:Ok, thanks. Ik ga eens wat dingen elimineren.
Werk je met loops? Of heb je alles achter elkaar aan staan?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Loops, idd. Maarrr die whammy zit met een tc electronics shaker in de loop, en na de switcher zit een vt bass deluxe, bijvoorbeeld. Beide pedalen zijn gebufferd volgens mij. Had wel al geprobeerd om de buffers van de switcher uit te zetten, maar dat maakt geen verschil. Maar zal het geheel eens zonder de shaker en de vt bass proberen, wellicht dat ik dan de bron van de plopjes tegen kom.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ze kunnen ook een klein voltageverschil hebben, zoals je die bij een fuzz wel eens tegenkomt. Dat kan met andere pedalen ook prima. Dan zou je een DC filter kunnen proberen, maar ik zou ze eerst allemaal apart loopen en testen en dan pas daaraan denken. Overigens kost zo'n DC filter maar 35 euro en lost ook wel weer iets op, maar pas als de rest helemaal tiptop in orde is. Kleine patchkabeltjes die signaal oppikken kunnen ook alweer problemen opleveren. Het blijft een puzzel.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Thanks, goeie tips. Ga ik meenemen!
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Staatsman Jop schreef: Toch heb ik last van plop geluiden, bijvoorbeeld als ik de Whammy inschakel.
Zowel mijn rode als blauwe Whammy plopte allebei op hun eigen voeding zonder andere pedalen aangesloten te hebben. Het was niet zo extreem luid als ik bij sommige EHX pedalen wel eens heb gehoord maar als je er allergisch voor bent valt het wel op.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Hmm, jammer. Tijdens een baslijn in- en uitschakelen met het expressiepedaal naar voren is dan niet echt een optie. Iig niet met hoe hard ie nu plopt. We'll see
Plaats reactie