drumcomputer? groovebox?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

drumcomputer? groovebox?

Bericht door Fieldy »

Ik zou graag een toestel aanschaffen om zelf drum ritmes te programmeren als begeleiding. Maar ik ken er echt nix vanaf.
Welke gebruiken jullie ? Ik zie dat er op ebay aangeboden worden,
maar zoals ik al zei, ben een leek op dat gebied.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Tot een week geleden had ik een groovebox te koop staan. Dat zijn leuke kastjes. De MC-505 van Roland is drumcomputer, effectenkast, synthesizer en sequencer in één. Prijs ligt 2ehands tussen de 400 en 500 euro. Maar, de grote vraag: wat heb je te besteden?
Pas op, achter je!!
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

hmm, had gedacht aan 200 euro 2de-hands, tis dan ook alleen maar de bedoeling om drums te hebben, zonder al te veel extra's
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Ik heb een tijdje geklooid met mijn roland r5 human rhythm composer.
Klinkt best wel goed, mede door de "human feel" functie.
Ik gebruikte hem puur voor thuis te oefenen.
Ik heb ook lang niet alle fijnafstellingen geprobeerd, gewoon beatje tikken en spelen maar...ik verdiep me nooit zo in knopjes......helemaal niet in midi,wat het programmeerwerk wat makkelijker maakt.
Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar een metronoompje, dat laat je toch vrijer in je doen en laten vind ik.
Ik zal hem eens van de zolder halen, en als er iemand interesse in heeft wil ik hem wel verpatsen..........
Æ

Bericht door Æ »

Ikzelf gebruik de Zoom RhythmTrak RT-323. Een ongelooflijk werkzaam masjientje. Programmeren is een eitje, evenals eigenlijk elke functie op het apparaat.
Helaas weet ik niet meer wat ik ervoor betaald had... als ik een schatting zou moeten, zou ik na lang denken iets van 300 gulden (jeweetwel, dat ding uit de oertijd).

Een aanrader!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik heb de Dokter ritme van Boss...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
IvanHo
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2004, 00:50

Bericht door IvanHo »

Ik gebruik Fruity Loops 3.5 voor begeleiding onder het bassen. Het klinkt wel robotachtig, maar je kan er zoveel verschillende dingen mee doen. Ik heb een uitbreidingspakket met 40 voorgeprogrameerde beats in een aantal verschillende stijlen.

Als er iets op internet staat wat ik gemaakt heb met bas en fruityloops zal ik het wel laten weten
Later

IvanHo!!!

www.systemflatline.com
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Als je softwarematig wilt kutten is Reason meesterlijk. Je kunt het programma uitkleden tot drumcomputer, maar het is een complete studio. Werkt geweldig!
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

He WithMathematicalPrecision (wat een kutnaam heb je eigenlijk om ff snel te typen hehe)

Ik heb ook zoiets van Zoom, maar dan de Zoom RhythmTrak 234. Ik ben hier echt heel tevreden over!

Afbeelding
Gebruikersavatar
IvanHo
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2004, 00:50

software

Bericht door IvanHo »

Wat is nog meer een beetje relaxte software om mee aan te kloten? Ik heb Fruity Loops en Cool Edit, maar als ter nog meer goed spul is wil ik da ook wel prberen :lol:
Later

IvanHo!!!

www.systemflatline.com
Æ

Bericht door Æ »

Skale Tracker! Het meest briljante software-progje waarmee je de meest fantastische dingen op de meest simpele manier voor elkaar kunt krijgen. Gratis te downen... enige eis is dat je zelf drumsamples moet hebben.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik weet niet wat je wilt. Voor alleen drums is Reason misschien watuitgebreid. Er zitten wel hele vette samples bij (standaard ongeveer 2 gigabyte), en het programma is een complete studio die je als hardware kunt beheren (je kunt zelfs de kabels zien bewegen als je ze aansluit), daardoor is het heel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Je moet er wat ruimte en snelheid voor hebben, maar dan werkt het super als je wat uitgebreider iets wilt mixen. Er is gratis aan te komen (maar dat mag niet van meneer de wet...)
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Wilbert schreef:Ik weet niet wat je wilt. Voor alleen drums is Reason misschien watuitgebreid. Er zitten wel hele vette samples bij (standaard ongeveer 2 gigabyte), en het programma is een complete studio die je als hardware kunt beheren (je kunt zelfs de kabels zien bewegen als je ze aansluit), daardoor is het heel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Je moet er wat ruimte en snelheid voor hebben, maar dan werkt het super als je wat uitgebreider iets wilt mixen. Er is gratis aan te komen (maar dat mag niet van meneer de wet...)
in princiepe is alles gratis :lol:
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

In principe juist niet... in principe moet je ervoor betalen.

Zelf ben ik voorstander van gratis software. Er is voor bijna alle software wel een gratis alternatief. Dus voor mij geen Windows, maar Linux. Geen MS Office, maar KOffice/openOffice/StarOffice.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Sander schreef:He WithMathematicalPrecision (wat een kutnaam heb je eigenlijk om ff snel te typen hehe)
Daarom hadden wij reeds al de afkorting WMP in gebruik genomen :D
Plaats reactie