DI-vraagje

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Heb al uitgeplozen dat deze Stagebug-serie niet de befaamde Jensen-transformer gebruikt maar gezien de JDI drie keer zo veel kost en de Stagebugs toch al een heel duidelijke en voldoende "opstap" zouden zijn in vergelijking met de goedkoopste DI's maakt dit beestje veel kans om snel in mijn gigbag te belanden :mrgreen: .

Wat er ook leuk aan is: hij converteert stereo-input naar mono-output, altijd handig als je een stereo-effect gebruikt en (zoals veel bassisten) liever een mono-signaal naar de mixer doorlust...
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Tsja, let dan wel op dat je (zeker met modulatie-achtige effecten, of zeer ruimtelijke effecten) nog steeds fase-problemen kunt krijgen als je van stereo naar mono gaat. Dit soort apparaten werkt door gewoon "mono summing" te doen (het passief combineren van de signalen). Als dat het geval is kun je beter gewoon de mono-output van je effect te pakken.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Rake opmerking waar ik niet aan gedacht had gezien ik eigenlijk nooit stereo-effecten gebruik... of hoe twee altijd meer weten dan één... :mrgreen:
Plaats reactie